Στη δεύτερη φάση προχώρησε ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων, που χωρίζονται σε δύο ομάδες, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε επτά επενδυτικά σχήματα που θα συνεχίσουν.
Όπως εκτιμά το ΤΑΙΠΕΔ, μέσα από τη διαδικασία αξιοποίησης, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις που θα συμβάλουν στην αύξηση της δυναμικότητας των περιφερειακών αεροδρομίων, τη βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών προς τους χρήστες των αεροδρομίων και τη συνεπακόλουθη ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας και της οικονομικής ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας.
Κατά τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία και τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Τα ονόματα των «επτά» δεν ανακοινώθηκαν από το Ταμείο, όμως σύμφωνα με πληροφορίες του voria.gr τέθηκαν εκτός η τουρκική TAV, το σχήμα Global Liman Isletmeleri – Flughafen München, στο οποίο η τουρκική εταιρεία είχε την πλειοψηφία, το σχήμα Agrokor – Νοvaport Development και η ισραηλινή Engelinvest Israel Ltd.
Στην επόμενη λοιπόν φάση του διαγωνισμού συνεχίζουν οι παρακάτω επτά ενδιαφερόμενοι, σχήματα στα οποία συμμετέχουν και μεγάλες ελληνικές εταιρείες :
-Aeroport De La Cote d’Azur.
-Zurich Airport- J&P Avax.
-ΔΑΑ, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.
-FRAPORT AG – Όμιλος Κοπελούζου.
-Vinci – Ελλάκτωρ.
-Corporation America – ΜΕΤΚΑ
-Advent.
Η καθυστέρηση στην προεπιλογή των υποψηφίων, πάει όλη τη διαγωνιστική διαδικασία πίσω, αφού προβλεπόταν βάσει χρονοδιαγράμματος ότι η παραχώρηση θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2014.
Αυτοί οι επτά που επιλέχθηκαν, θα έχουν στο εξής πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν τους περιφερειακούς αερολιμένες και βεβαίως, από πλευράς κυβέρνησης και ΤΑΙΠΕΔ, ελπίζουν, ότι θα υπάρξουν δεσμευτικές προτάσεις και σοβαρά επενδυτικά σχέδια που θα τονώσουν την ανάπτυξη του τουρισμού και της οικονομίας της ελληνικής περιφέρειας γενικότερα.
Υπενθυμίζεται ότι η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων προχωρά σε δύο ομάδες. Η Ομάδα Α περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και η Ομάδα Β περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Μέχρι τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς και ανάλογα με το ενδιαφέρον, που θα εκδηλωθεί, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου για την Ομάδα Α και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου για την Ομάδα Β.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι παραχωρησιούχοι, θα αναλάβουν τη διαχείριση για περίοδο 30-35 χρόνων και θα πρέπει να πραγματοποιήσουν επενδύσεις περίπου 220 εκατ. ευρώ στο διάστημα της πρώτης τριετίας.