Σε συνέντευξη Τύπου, την οποία παραχώρησε στην Αθήνα η αναπληρώτρια διευθύντρια ανάπτυξης δρομολογίων της Ryanair, κυρία Kate Sherry, η εταιρία επανέλαβε την πρότασή της για την «σωτηρία» του ελληνικού τουρισμού. Κατά την πάγια επικοινωνιακή πρακτική της Ryanair σε όλη την Ευρώπη, η κυρία Sherry κατηγόρησε τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για υψηλά τέλη, ενώ χαρακτήρισε ως μονοπώλιο την Aegean Airlines.
Στο σχεδιασμό νέων βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και στη δραστηριοποίηση σε Μυτιλήνη, Καβάλα και Γιάννενα κατευθύνεται η Ryanair. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη της Πέμπτης, η εκπρόπωπός της εταιρίας, Kate Sherry, για την χειμερινή περίοδο υπάρχει σχέδιο για την αύξηση των πτήσεων που συνδέουν τα Χανιά με την Θεσσαλονίκη.
Η εταιρεία δεσμεύεται για αύξηση 40% στη διακίνηση επιβατών και διπλασιασμό των δρομολογίων της σε ορίζοντα πενταετίας, με τον όρο ωστόσο ο φόρος ανά επιβάτη να παραμείνει στα 12 ευρώ για την υφιστάμενη κίνηση και να είναι μηδενικός για την επιπλέον κίνηση που θα δημιουργήσει το πλάνο της αεροπορικής.
Η πρόταση αυτή όμως δεν έχει γίνει αποδεκτή από το διεθνή αερολιμένα Αθηνών, ενώ σύμφωνα με τη Ryanair συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με τα παραπάνω τρία περιφερειακά αεροδρόμια.
H πρόταση της Ryanair προβλέπει την αύξηση του όγκου του ελληνικού τουρισμού κατά 10 εκατομμύρια τουρίστες, συνδέοντας την Ελλάδα με 70 έως 80 νέους προορισμούς τα επόμενα χρόνια. Πιο αναλυτικά, προβλέπονται 4 εκατομμύρια επισκέψεις στην Αθήνα, 2 εκατομμύρια στην Θεσσαλονίκη και 4 εκατομμύρια στους υπόλοιπους προορισμούς της περιφέρειας.
Σε διάστημα μόλις τριών μηνών στελέχη της ιρλανδικής εταιρείας χαμηλού κόστους επανέφεραν το σχέδιο τους για την στήριξη της ελληνικής οικονομίας απευθυνόμενοι ουσιαστικά προς τον νέο υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
Η Ryanair επιθυμεί διακαώς να δραστηριοποιηθεί στην Αθήνα, αλλά θεωρεί το κόστος του αεροδρομίου της ελληνικής πρωτεύουσας υπερβολικά υψηλό.
Όπως αναφέρει η εταιρεία τα κίνητρα του ΔΑΑ που μειώνουν τις χρεώσεις για τις εταιρείες έως και 77% δεν αφορούν την Ryanair αλλά τις υπόλοιπες εταιρείες και τόνισε ότι το κόστος του αεροδρομίου θα πρέπει να μειωθεί κατά 5 ευρώ ανά επιβάτη.
Οι προϋποθέσεις που έθεσε για την έναρξη του επιχειρηματικού σχεδίου είναι:
– Το «Σπατόσημο» να παραμείνει 12 ευρώ ανά επιβάτη για όλα τα υπάρχοντα δρομολόγια και όλες τις αεροπορικές εταιρίες,
– Να υπάρχουν μηδενικοί αεροπορικοί φόροι σε νέα δρομολόγια για όλες τις αερογραμμές,
– Και να μειωθούν κατά 5 ευρώ ανά επιβάτη τα τέλη του «Ελ. Βενιζέλος» για όλες τις αερογραμμές στην Αθήνα.
Εάν αυτά προχωρήσουν, συμπλήρωσε η κυρία Σέρι, τότε η Ryanair θα ξεκινήσει δρομολόγια από Αθήνα για Σεβίλλη, Βαλένθια, Πάλμα, Μπριστολ, Γλασκώβη, Λίβερπουλ, Λονδίνο, Τράπανι, Ρώμη, Μπολόνια, Πίζα, Μιλάνο, Βενετία, Ρώμη, Παρίσι, Μέμινγκεν, Βάδη, Ντίσελντορφ, Άιντχόβεν, Όσλο, Γκέτενμπουργκ, Μπίλουντ, Βρέμη, Βρόκλαβ, Φρανκφούρτη, Κάουνας και Πάφο.