Αρχική Αεροπορικά Νέα Κινεζικό ενδιαφέρον για το ποσοστό της Hochtief στο Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος

Κινεζικό ενδιαφέρον για το ποσοστό της Hochtief στο Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος

El. Venizelos airportΤο ενδιαφέρον τους για την απόκτηση του ποσοστού που κατέχει η Hochtief στο «Ελ. Βενιζέλος», αλλά και για τη συμμετοχή τους στις ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς και για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων τους σε cargo και logistics, εξέφρασαν σήμερα, για δεύτερη φορά σε διάστημα ενός μηνός, οι επικεφαλής του κινεζικού Shenzhen Airport και της Friedmann Pacific Asset Management, στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.

Οι Κινέζοι θεωρούν, ως φαίνεται, ότι η χώρα μας μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό ορμητήριο για την επέκτασή τους στη γηραιά ήπειρο, καθώς μετά την παρουσία τους στο λιμάνι του Πειραιά, την οποία θέλουν να ενισχύσουν, επιδιώκουν να αποκτήσουν ισχυρή παρουσία και στο μεγαλύτερο ελληνικό αεροδρόμιο.

Οι κινεζικοί όμιλοι Shenzhen Airport και Friedmann Pacific Asset Management επανέλαβαν την επιθυμία τους να λάβουν μέρος στο εγχείρημα ιδιωτικοποίησης του αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», χωρίς όμως να είναι αδιάφοροι και για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, που έχει ήδη δρομολογηθεί.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, επικεφαλής της κοινοπραξίας είναι η εταιρία του αεροδρομίου του Shenzhen, η οποία διαχειρίζεται ένα ταχέως αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της Κίνας, με κίνηση που προσεγγίζει τα 30 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση, ενώ διακινούνται 828 χιλιάδες τόνοι εμπορεύματα. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι το 5ο της Κίνας σε αριθμό επιβατών και το 4ο σε εμπορευματική κίνηση.

Το αεροδρόμιο αποτελεί τη βάση της κινεζικής αεροπορικής εταιρίας Shenzhen Airline, που είναι μέλος της Star Alliance από τον Νοέμβριο του 2012. Η εταιρία του αεροδρομίου Shenzhen Airport είναι εισηγμένη στο τοπικό χρηματιστήριο από το 1998. Η Friedmann Pacific Asset Management ltd. είναι εταιρία επενδύσεων με σημαντική παρουσία σε έργα υποδομών και μισθώσεις αεροσκαφών.

Στόχος της κοινοπραξίας είναι η περαιτέρω ενίσχυση της θέσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με την προσέλκυση αεροπορικών εταιριών από τη ΝΑ. Ασία, και ειδικότερα η απευθείας αεροπορική σύνδεση Ελλάδας και Κίνας.

Η κοινοπραξία, σημειώνει το υπουργείο, διαμορφώνει αυτήν την περίοδο το επιχειρηματικό της σχέδιο και ετοιμάζεται για τη διαμόρφωση της πρότασής της, ενώ όπως τονίζεται πρόθεση των Κινέζων επενδυτών είναι να εξασφαλίσουν και το ποσοστό που κατέχει σήμερα η Hochtief.

Ασφαλώς, η εξέλιξη αυτή συνδέεται άμεσα με την κίνηση της Hochtief, στις αρχές της εβδομάδας, να βγάλει τον αερολιμένα Αθηνών εκτός της ομάδας αεροδρομίων τα οποία βρίσκονται υπό τη διαχείρισή της και έχει θέσει προς πώληση.

Η ύπαρξη αγοραστή ο οποίος έχει εκδηλώσει το έντονο ενδιαφέρον του για την αγορά του ΔΑΑ δεν πέρασε απαρατήρητη από την ισπανικών συμφερόντων εταιρία, η οποία έχει στο χαρτοφυλάκιό της ποσοστό 40% το μετοχικού κεφαλαίου του αεροδρομίου της Αθήνας.

Η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να επεκταθεί για διάστημα 20 ετών, ως το 2046. Ουσιαστικά, με τον τρόπο αυτόν το διάστημα παραχώρησης του αεροδρομίου φτάνει στα 50 έτη, όπως προέβλεπε η αρχική σύμβαση. Ωστόσο, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχώρησε στην επαναδιαπραγμάτευσή της μειώνοντας τη συμβατική περίοδο παραχώρησης στα 30 έτη. Αυτός θεωρείται και ο βασικός λόγος που οδήγησε στην αύξηση των τελών του αεροδρομίου, βλάπτοντας σοβαρά την ανταγωνιστικότητά του.