Αρχική Αστικες συγκοινωνίες Ανοίγουν οι σταθμοί του Μετρό σε Περιστέρι και Ανθούπολη, ακολουθούν Ηλιούπολη, Αλιμος,...

Ανοίγουν οι σταθμοί του Μετρό σε Περιστέρι και Ανθούπολη, ακολουθούν Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό

Athens-MetroΤις αμέσως προσεχείς ημέρες, κατά πάσα πιθανότητα μέσα στο Σαββατοκύριακο, αναμένεται να δοθούν σε χρήση οι δύο σταθμοί «Περιστέρι» και «Ανθούπολη», μαζί με 1,5 χιλιόμετρο σήραγγας, στην επέκταση της γραμμής 2 προς Περιστέρι.
 
Περιστέρι
 
Ισως και το ερχόμενο Σαββατοκύριακο δοθεί σε χρήση ο σταθμός Περιστερίου στην επέκταση της γραμμής 2
Πρόκειται για τους δύο από τους συνολικά επτά σταθμούς των επεκτάσεων του μετρό που καθυστέρησαν να λειτουργήσουν εξαιτίας εμπλοκών στον διαγωνισμό για το σύστημα σηματοδότησης. Η Αττικό Μετρό ΑΕ επισπεύδει τις διαδικασίες ώστε στο τέλος Ιουνίου να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό και οι τέσσερις σταθμοί της επέκτασης προς τα νότια προάστια (Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό), μήκους 5,5 χιλιομέτρων, καθώς και το τμήμα Αιγάλεω – Αγία Μαρίνα (πρώην Χαϊδάρι), μήκους 1,4 χλμ. με έναν σταθμό.
Παράλληλα η Αττικό Μετρό ετοιμάζει τους επόμενους σχεδιασμούς της σε ό,τι αφορά την επέκταση του συστήματος μετρό -τραμ στο λεκανοπέδιο.
Μέσα στο καλοκαίρι προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί η σύνδεση του σταθμού του μετρό «Αργυρούπολη» με την παραλιακή γραμμή του τραμ, μέσω της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Πρόκειται για την κατασκευή 1,1 χιλιομέτρου μονής γραμμής τραμ που θα συνδεθεί με το αμαξοστάσιο του τραμ μέσα στο Ελληνικό, όπου ήδη καταλήγει η υπηρεσιακή γραμμή του μέσου.
 
Ανθούπολη
 Ο νέος σταθμός της Ανθούπολης αναμένεται να αποσυμφορήσει το υπερφορτωμένο οδικό σύμπλεγμα της περιοχής αναμένεται
Η κατάρτιση των μελετών είναι σε εξέλιξη, οι περιβαλλοντικοί όροι έχουν εγκριθεί ενώ, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, το έργο είναι εναρμονισμένο με τα σχέδια ανάπλασης του πρώην αεροδρομίου.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 12 εκατομμύρια ευρώ, ενώ περιλαμβάνονται τρεις σταθμοί. Αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από τον τρέχον πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. (Στους σχεδιασμούς είναι να φτάσει το μετρό μέχρι τη Γλυφάδα, ωστόσο η επέκταση αυτή δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες.)
 
Οι επικεφαλής της Αττικό Μετρό προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στις συγκοινωνιακές ανάγκες της πρωτεύουσας και τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν.
Η πολυσυζητημένη γραμμή 4 θα είναι η πρώτη που θα προχωρήσει εφόσον εξασφαλιστούν οι πόροι.
Στόχος είναι να προχωρήσει το πρώτο τμήμα, από το άλσος Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό, μήκους 8,3 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ. Η μελέτη ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του χρόνου και η δημοπράτηση προβλέπεται για το 2014.
Στις άμεσες προτεραιότητες βρίσκεται και η επέκταση του τραμ προς Κερατσίνι και Δραπετσώνα
Σε εξέλιξη βρίσκεται εξάλλου η κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, μήκους 7,6 χλμ, με έξι σταθμούς. Η ολοκλήρωση του έργου προγραμματίζεται για το 2017.
 
ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΜ
 
Επόμενες στάσεις σε Κερατσίνι – Δραπετσώνα
Στις άμεσες προτεραιότητες βρίσκεται και η επέκταση του τραμ προς Κερατσίνι και Δραπετσώνα, ένας κομβικός δήμος της δυτικής Αττικής με πληθυσμό γύρω στα 300.000 άτομα.
Ο σχεδιασμός της Αττικό Μετρό περιλαμβάνει την κατασκευή 3,8 χιλιομέτρων διπλής γραμμής, με έξι σταθμούς σε Αγιο Διονύσιο, Αγιο Δημήτριο, Παναγιωτάκου, Πλατεία Λαού (Ταμπούρια), Αγιο Γεώργιο, Λιμάνι Κερατσινίου. Προβλέπεται -και αποτελεί και επιθυμία της δημοτικής αρχής- υπογειοποίηση της γραμμής στο μεγαλύτερο τμήμα του Δήμου Κερατσινίου, σε μήκος 2,6 χιλιομέτρων.
Είναι πολύ πιθανό, αντί για το κλασικό τραμ, να προτιμηθεί το ελαφρύ τρένο, το οποίο υπόγεια μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες ανάλογες με αυτές του μετρό, ενώ ο συρμός αποτελείται από 2-3 βαγόνια. Ο προϋπολογισμός του έργου φθάνει τα 80 εκατομμύρια ευρώ.