Εκτεταμένα ακροπτερύγια μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων έως 4%
Οι πιλότοι της Lufthansa παρέλαβαν την 1η Μαρτίου στο αεροδρόμιο Hamburg Finkenwerder το πρώτο Airbus A320 του στόλου, που φέρει ακροπτερύγια με αντεστραμμένες προεκτάσεις ύψους 2,4 μέτρων. Γνωστά ως «sharklets», τα σύνθετα ακροπτερύγια έχουν σχεδιαστεί ώστε να μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων από 1 έως και 4% – ανάλογα με το μήκος της διαδρομής – και την αντίστοιχη ποσότητα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης, διευκολύνουν την ταχύτερη ανύψωση του αεροσκάφους κατά την απογείωση, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των εκπομπών θορύβου.
Ο σχεδιασμός των ακροπτερυγίων με «sharklets» προέκυψε από μαθήματα που διδάσκει η ίδια η φύση: Μεγάλα πουλιά, όπως ο γερανός ή ο κόνδορας, λυγίζουν προς τα πάνω τα άκρα των πτερυγίων τους, προκειμένου να εξοικονομήσουν σημαντική ενέργεια ενώ πετούν. Με παρόμοιο τρόπο, τα sharklets ελαττώνουν την οπισθέλκουσα και βελτιώνουν την αεροδυναμική των ακροπτερυγίων. Μέσω της προκύπτουσας μείωσης κατανάλωσης καυσίμων, η εταιρία Airbus αναμένει ετήσια μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 1.000 τόνους ανά αεροσκάφος, ισοδύναμη με όγκο εκπομπών CO2 που προκαλούνται από 200 αυτοκίνητα με μέση χρήση.
Μέχρι τις αρχές του 2015, αναμένεται να παραδοθούν στη Lufthansa συνολικά 22 καινούρια αεροσκάφη A320, εξοπλισμένα με το πρωτοποριακό αυτό σύστημα, αντικαθιστώντας τα παλαιότερα αεροσκάφη. Δεδομένου ότι η εξοικονόμηση καυσίμων επιτυγχάνεται κυρίως σε υψόμετρο πλεύσης, οι traffic managers της Lufthansa θα δρομολογήσουν τα νέα αεροσκάφη A320 που θα φέρουν sharklets κυρίως σε μεγάλης απόστασης Ευρωπαϊκά δρομολόγια.
Ο Όμιλος Lufthansa επενδύει διαρκώς στον εκσυγχρονισμό του στόλου. Μέχρι το 2025, ο Όμιλος πρόκειται να παραγγείλει 239 αεροσκάφη τελευταίας γενιάς. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανανέωσης στόλου ανέρχεται σε 23 δισεκατομμύρια ευρώ σε τιμές καταλόγου.