Συνεχίζεται η εφαρμογή του προγράμματος SCORE της Lufthansa
Ο όμιλος Lufthansa αυξάνει τα έσοδα κατά 4,9% σε 30.1 δις ευρώ το 2012
Το πρόγραμμα SCORE αποφέρει κέρδη ύψους 618 εκατομμύρια Eυρώ το πρώτο έτος εφαρμογής του
Πτώση λειτουργικών κερδών σε 524 εκατομμύρια Eυρώ (-36.1%) εξαιτίας των υψηλότερων τιμών καυσίμων
Μέσω του προγράμματος SCORE ο Όμιλος Lufthansa αναμένει περαιτέρω πρόοδο και βελτίωση του λειτουργικού κέρδους το 2013
Το οικονομικό έτος 2012 ο Όμιλος Lufthansa αύξησε τα έσοδά του κατά 4,9%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 30 δισεκατομμύρια Eυρώ. Συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, το λειτουργικό αποτέλεσμα μειώθηκε κατά 36,1%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 524 εκατομμύρια ευρώ. Σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, τα καθαρά κέρδη περιόδου αυξήθηκαν από -13 εκατομμύρια ευρώ σε 990 εκατομμύρια ευρώ, ως αποτέλεσμα της πώλησης των μετοχών της Amadeus IT Holding, S.A. και της ελλειμματικής British Midland Ltd.
“Με το πρόγραμμα SCORE ξεκινήσαμε μια ολοκληρωτική, ίσως και τη μεγαλύτερη αλλαγή που έχει σημειωθεί ποτέ στην ιστορία της Lufthansa. Πέραν των μέτρων που αφορούν στις δαπάνες και τα έσοδα, έχουμε συστήσει μια σειρά σημαντικών στρατηγικών προγραμμάτων, όπως τη δημιουργία της νέας Germanwings, την ανάκαμψη της Austrian Airlines και τη συγχώνευση των διοικητικών δραστηριοτήτων στους τομείς ανθρώπινου δυναμικού, αγορών και οικονομικών,” δήλωσε ο κος Christoph Franz, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Lufthansa AG, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το έτος 2012 στη Φρανκφούρτη. “Με το SCORE, δημιουργούμε την οικονομική βάση για τα εκτενή επενδυτικά μας σχέδια. Ο στόχος μας είναι η ισχυροποίηση της Lufthansa. Θέλουμε να διευρύνουμε τη θέση μας ως κορυφαίος αεροπορικός όμιλος της Ευρώπης και να ενισχύσουμε σημαντικά την κερδοφορία μας σε κάθε επιχειρησιακό τομέα του ομίλου.”
Στα πλαίσια του SCORE, το 2012 ο Όμιλος εφάρμοσε περίπου 800 μέτρα που είχαν στόχο τη βελτίωση των κερδών και τη μείωση των δαπανών. Ως αποτέλεσμα, την πρώτη χρονιά εφαρμογής του προγράμματος, η εταιρία κατάφερε να σημειώσει βελτιστοποίηση κερδών ύψους 618 εκατομμυρίων ευρώ, περίπου 300 εκατομμύρια περισσότερα από τον αρχικό προγραμματισμό. Αυτό επιτεύχθηκε με την καλύτερη αξιοποίηση των συνεργασιών στον τομέα των αγορών, με συντονισμό των πτήσεων μεταξύ των αεροπορικών εταιριών, με προσαρμογή της χωρητικότητας και μείωση των δαπανών για το προσωπικό μέσω αποδοτικότερων διαδικασιών σε διοικητικούς τομείς, αλλά και με τα διάφορα μέτρα που είχαν ληφθεί πριν την εφαρμογή του SCORE, αλλά των οποίων τα θετικά αποτελέσματα απέδωσαν μόλις το 2012. Ένα παράδειγμα όλων αυτών είναι η αναστολή λειτουργίας της Lufthansa Italia.
Η κα Simone Menne, Chief Financial Officer και Υπεύθυνη Αεροπορικών Υπηρεσιών της Deutsche Lufthansa AG, τόνισε: “Ο Όμιλος Lufthansa πέτυχε απτά αποτελέσματα μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς. Τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του, το πρόγραμμα SCORE απέδωσε κέρδη ύψους 618 εκατομμυρίων Eυρώ. Ωστόσο, συγκριτικά με την περσινή χρονιά, σημειώθηκε σημαντική μείωση του λειτουργικού αποτελέσματος. Για το λόγο αυτό θα συνεχίσουμε την εφαρμογή του SCORE και το 2013 και θα αυξήσουμε τα λειτουργικά μας κέρδη.”
Βασική αιτία μείωσης των κερδών του Ομίλου ήταν η τιμή των καυσίμων, που ήταν κατά 1,1 δισεκατομμύρια Eυρώ υψηλότερη από την περσινή χρονιά. Ως αποτέλεσμα, επλήγησαν οι αεροπορικές εταιρίες: ο τομέας επιβατικών αερομεταφορών (Passenger Airline Group) είχε λειτουργικά κέρδη ύψους 258 εκατομμυρίων Eυρώ, κατά 26.1% μειωμένα συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία του Ομίλου, η Lufthansa German Airlines, ανακοίνωσε λειτουργικές απώλειες ύψους 45 εκατομμυρίων Eυρώ, μειωμένες κατά 161 εκατομμύρια Eυρώ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η SWISS ανακοίνωσε λειτουργικά αποτελέσματα ύψους 191 εκατομμυρίων Eυρώ. Τα κέρδη μειώθηκαν κατά 68 εκατομμύρια Eυρώ συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Τα λειτουργικά κέρδη της Austrian Airlines ανήλθαν σε 65 εκατομμύρια ευρώ, βελτιωμένα κατά 127 εκατομμύρια Eυρώ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, κυρίως χάρη στη μεταφορά των πτήσεων στην οικονομικότερη Tyrolean Airways.
Στον τομέα Logistics ο Όμιλος σημείωσε κέρδη 104 εκατομμυρίων Eυρώ, μειωμένα κατά 145 εκατομμύρια Eυρώ.
Ο κος Christoph Franz δήλωσε: “Το πρόγραμμα SCORE ενισχύει τον πυρήνα των επιχειρήσεών μας και μας καθιστά λιγότερο ευαίσθητο στους εξωτερικούς παράγοντες. Τα πρώτα μέτρα τέθηκαν σε εφαρμογή το 2012, ενώ ακόμη περισσότερα βρίσκονται υπό σχεδιασμό και προωθούνται με ιδιαίτερη έμφαση. Σε αυτά περιλαμβάνονται ο εκσυγχρονισμός του στόλου μας, με 236 καινούρια, σύγχρονα αεροσκάφη που έχουμε ήδη παραγγείλει. Μόνο για φέτος, θα δρομολογήσουμε 34 καινούρια, αποδοτικά και χαμηλών ρύπων αεροσκάφη, που θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα. Το μεγαλύτερο μέρος του λειτουργικού αποτελέσματος του οικονομικού έτους θα προέρχεται από τις επιβατικές και εμπορευματικές (cargo) εταιρίες του Ομίλου Lufthansa το 2013.”
Ο ευρύς στρατηγικός σχεδιασμός του Ομίλου Lufthansa είχε θετικό αντίκτυπο στο αποτέλεσμα. Όλοι οι τομείς του ομίλου αύξησαν το λειτουργικό τους αποτέλεσμα συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Οι τομείς Lufthansa Technik, LSG SkyChefs και Lufthansa Systems συνέβαλαν με υψηλότερα από την προηγούμενη χρονιά λειτουργικά κέρδη, ύψους 318 εκ. Ευρώ (+23.7%), 97 εκ. Ευρώ (+14.1%) και 21 εκ. Eυρώ (+10.5%), αντίστοιχα.
“Στο τρέχον έτος, κύριος στόχος μας θα είναι η διασφάλιση της επιτυχούς εφαρμογής των μεμονωμένων προγραμμάτων και μέτρων. Το 2013 θα είναι ιδιαίτερα απαιτητικό με πολλές προκλήσεις τόσο για τις εταιρίες όσο και τους υπαλλήλους,” τόνισε ο κος Christoph Franz. Σύμφωνα με τον κύριο Franz, οι δαπάνες αναδιάρθρωσης και σχεδιασμού θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στα κέρδη του τρέχοντος έτους. Ταυτόχρονα, η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να παραμείνει υψηλή και οι επικείμενες οικονομικές συνθήκες για τις αερομεταφορές προκλητικές. Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες οικονομικές επιδόσεις και η κρίση στην Ευρώπη δεν έχει αντιμετωπιστεί ακόμη, συνέχισε. Παρόλα αυτά, για το 2013 ο Όμιλος Lufthansa προσδοκά υψηλότερα λειτουργικά κέρδη συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. “Το SCORE προχώρησε σημαντικά πέρσι και ήδη είναι ορατά και μετρήσιμα τα πρώτα επιτυχημένα αποτελέσματα. Ο στόχος μας παραμένει ο ίδιος:
Με το πρόγραμμα SCORE στοχεύουμε σε λειτουργικα κέρδη τουλάχιστον 2,3 δις Eυρώ έτσι ώστε να προωθήσουμε και να διαμορφόσουμε τις αλλαγές στην Ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία,” υπογράμμισε ο κύριος Franz.
Το 2012 σε αριθμούς…
Για το οικονομικό έτος 2012, τα έσοδα για τον Όμιλο Lufthansa ανέρχονται σε 30,1 δις Eυρώ – σημειώνοντας αύξηση 4,9% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Τα έσοδα από την κυκλοφορία βελτιώθηκαν κατά 4,3% και ανήλθαν σε 24,8 δις Eυρώ. Συνολικά, για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος αναφοράς, τα λειτουργικά έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε 33 δις Eυρώ, καταγράφοντας αύξηση 5,9%.
Το προηγούμενο έτος οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 4.3%, σε 31.7 δις Eυρώ. Ένας από τους κύριους λόγους ήταν η αύξηση των δαπανών καυσίμων που ανήλθε συνολικά σε 7,4 δις Eυρώ, που μεταφράζεται σε αύξηση 17,8%. Σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνονται 128 εκ. Eυρώ για αντιστάθμιση κινδύνου από διακυμάνσεις σε τιμές καυσίμων (fuel hedging). Το 2012, οι κρατικοί φόροι και τα τέλη αυξήθηκαν κατά 3,3 %, παρά το μικρότερο αριθμό πτήσεων.
Για το 2012 ο Όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ύψους 524 εκ. Eυρώ, μειωμένα κατά 296 εκ. Eυρώ συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Τα καθαρά κέρδη για την περίοδο ανήλθαν σε 990 εκ., σημειώνοντας αύξηση μεγαλύτερη του 1 δισεκατομμυρίου Eυρώ. Τα κέρδη ανά μετοχή παρουσίασαν βελτίωση, σε 2,16 Eυρώ. Η διάθεση μετοχών της Amadeus IT Holding S.A. συνέβαλλε θετικά στα καθαρά κέρδη της περιόδου, με κέρδη ύψους 623 εκ Eυρώ. Επιπλέον, τα οικονομικά αποτελέσματα του προηγούμενου έτους επηρεάστηκαν από απώλειες ύψους 285 εκ. Eυρώ εξαιτίας της British Midland Ltd., που έχει έκτοτε πουληθεί.
Το οικονομικό έτος 2012, η Lufthansa επένδυσε 2,4 δις Eυρώ. Από το ποσό αυτό, 2 δις Eυρώ δαπανήθηκαν για τον εκσυγχρονισμό του στόλου. Η ταμειακή ροή από λειτουργικές δράσεις ανήλθε σε 2,8 δις Eυρώ και η ελεύθερη ταμειακή ροή (ταμειακή ροή από λειτουργικές δράσεις μείον κεφαλαιουχικές δαπάνες) σε 1,4 δις Eυρώ. Για το 2012 ο Όμιλος έχει καθαρό χρέος ύψους 2,0 δις Eυρώ. Η αναλογία ιδίων κεφαλαίων είναι 29.2%.