Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίας, που συντόνισε ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, κ. Νίκος Ανδρίτσος, αναλύθηκαν καλές πρακτικές συνεργασίας του τουριστικού και του επισιτιστικού κλάδου από τον κ. Αλέξανδρο Αγγελόπουλο, Αντιπρόεδρο της Aldemar Hotels & SPA, τον κ. Θωμά Δούζη, Ιδρυτή της ΕΡΓΟΝ, τον κ. Γιώργο Δρακόπουλο, Γενικό Διευθυντή ΣΕΤΕ, τον κ. Βασίλη Ζαχαράκη, Σεφ/Ιδιοκτήτη του εστιατορίου Νυχτέρι στη Σαντορίνη, τον κ. Χρήστο Σοκόλη, Ιδρυτή του γραφείου marketing Food Concepts και τον κ. Γιάννη Κολοβό, Γενικό Διευθυντή Ederned. Τα βασικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από τη συζήτηση του πάνελ ήταν η σχέση ποιότητας, κόστους και έλλειψης ποσότητας πρώτων υλών που οδήγησαν τα προηγούμενα χρόνια σε μια δυσαναλογία υπέρ των εισαγόμενων προϊόντων. Όπως επισήμανε ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, αυτή η νοοτροπία αρχίζει να αλλάζει προς το ποιοτικότερο και το ελληνικότερο αφού αλλάζει και η κουλτούρα όλων σχετικά με την ελληνική γαστρονομία. Το συζήτηση του πάνελ ολοκληρώθηκε με την πεποίθηση ότι ο ελληνικός τουρισμός είναι σε θέση να ωθήσει τον πρωτογενή τομέα προς την παραγωγή ποιοτικότερων προϊόντων τα οποία θα προβάλλονται και θα προωθούνται μέσω των ξενοδοχείων.
«Πως μπορούν να αξιοποιηθούν τα επώνυμα προϊόντα ώστε να ενισχύσουν τον τουρισμό;» ήταν το θέμα της δεύτερης συνεδρίας της εκδήλωσης που συντόνισε η Διευθύντρια του περιοδικού Οινοχόος της Καθημερινής, κα. Μερόπη Παπαδοπούλου και συμμετείχαν η κα. Γεωργία Καρούκη, Group Βrand Μanager Metaxa, WS. Karoulias, η κα. Παναγιώτα Βλάχου, Συνιδιοκτήτρια της Φερέοικος και Υπεύθυνη Ανάπτυξης του Δικτύου των Παραγωγών, η κα. Σαλώμη Σταυρίδου, Διευθύντρια Μάρκετινγκ ΚΑΥΑΚ, ο κ. Ζαφείρης Τρικαλινός, Πρόεδρος Τρικαλινός ΕΕ, ο κ. Πάνος Μανουηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος Odysea Ltd., ο κ. Λευτέρης Πλατανισιώτης, Γενικός Διευθυντής Γαία Τρόφιμα ΑΒΕΕ και ο Πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, κ. Άγγελος Ρούβαλης. Τα βασικά συμπεράσματα της δεύτερης συνεδρίας είναι ότι τα επώνυμα ελληνικά προϊόντα έχουν δυναμική προβολή στις διεθνείς αγορές και παρατηρείται ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον από το ξένο εν δυνάμει τουριστικό κοινό. Γι αυτό τα ελληνικά σημεία εστίασης στο εξωτερικό θα πρέπει άμεσα να βελτιωθούν και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν ποιοτικές πρώτες ύλες. Επιπλέον, το πάνελ συμφώνησε πως πρέπει να υλοποιούνται περισσότερες συνέργιες ανάμεσα στις εταιρείες και να ενισχυθεί η προβολή των ελληνικών τοπικών προϊόντων στα ξενοδοχεία της κάθε περιοχής, δίνοντας μεγάλη σημασία στις τοπικές κουζίνες έτσι ώστε οι τουρίστες να αποκτούν γαστρονομικές προσλαμβάνουσες, τις οποίες στη συνέχεια θα αξιοποιούν στις χώρες τους. Τέλος, επισημάνθηκε η ανάγκη για περιορισμό της γραφειοκρατίας με παράλληλη ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας.