Αρχική Οικονομία Μυθική Πελοπόννησος, Ένα νέο Brand για τη διεθνή τουριστική αγορά

Μυθική Πελοπόννησος, Ένα νέο Brand για τη διεθνή τουριστική αγορά

Tην άμεση επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στην Πελοπόννησο και τη διεύρυνση των πηγών άντλησης τουριστών στον προορισμό, έχει θέσει ως στόχο ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης. Τους κύριους άξονες επαναπροσδιορισμού του Brand «Πελοπόννησος» – «Μυθική Πελοπόννησος» και τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί την προσεχή 10ετία για την ανέλιξη του τουριστικού κλάδου στην περιφέρεια, παρουσίασε ο κ. Τατούλης στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία της υπουργού Τουρισμού, κ. Όλγας Κεφαλογιάννη.
Κυρίαρχο ρόλο στη δημιουργία ταυτότητας του προορισμού Πελοπόννησος θα αποτελέσουν οι «10 εμπειρίες», δράσεις με συγκεκριμένα προϊόντα, μέσα από τη σύνθεση των οποίων θα προσεγγιστούν νέες αγορές που θα τροφοδοτούν με τουρίστες την περιφέρεια όλο το χρόνο.
Οι 10 εμπειρίες είναι οι :
1. Γεύσεις με ιστορία,
2. Συναρπαστικές διαδρομές,
3. Ανεκτίμητη κληρονομιά,
4. Γη των μύθων,
5. Φύση και δραστηριότητες,
6. Ευεξία και πολυτέλεια,
7. Μυθικές παραλίες,
8. Βουνά για κάθε εποχή,
9. Οικογενειακό ταξίδι,
10. Ρομαντικός προορισμός.

Βραχυπρόθεσμος στόχος της περιφέρειας δεν είναι μόνο η άνοδος του αριθμού των τουριστών, αλλά και η προσέγγιση αλλοδαπών επισκεπτών υψηλότερου εισοδήματος. Όπως αναφέρεται στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη τουρισμού στην Πελοπόννησο, η τουριστική σεζόν πρόκειται να διευρυνθεί σε βάθος τριετίας στους 7 μήνες, ενώ σταδιακά θα επιτευχθεί ο στόχος του 12μηνου τουρισμού. «Επιδιώκουμε και θα καταφέρουμε μια ολοκληρωμένη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ως συνόλου προορισμών, που δικτυώνονται θεματικά και αποτελούν αλληλοσυμπληρούμενα στοιχεία» υπογραμμίζει ο κ. Τατούλης προσθέτοντας :  «όραμα μας είναι να καταστήσουμε την Πελοπόννησο, τον πιο ποιοτικό, πολυθεματικό προορισμό της Μεσογείου. Έναν προορισμό που θα σέβεται, τους κατοίκους του, τους επισκέπτες του, το περιβάλλον του».
Κύρια εργαλεία για την υλοποίηση του παραπάνω αναφερόμενου στόχου αποτελούν, η βελτίωση των υποδομών και η σύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τον πρωτογενή τομέα δεδομένου ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου διαθέτει σήμερα το 12,6% των γεωργικών και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων της χώρας.
Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας
Βασική παράμετρος του στρατηγικού σχεδιασμού που υλοποιείται με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη της Πελοποννήσου αποτελεί η διασύνδεση του τουρισμού με την παραγωγή και τον πρωτογενή τομέα. Για το σκοπό αυτό έχει εγκριθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο, το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας που οριοθετεί τις προδιαγραφές για την ένταξη σε αυτό των χώρων διαμονής, της εστίασης, καθώς και των παραγόμενων προϊόντων. Το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας θα αποτελέσει την δικτύωση εκείνη όπου ο ένας τομέας θα προωθεί και θα ενισχύει τον άλλον. Ήδη μέσω της σχετικής μελέτης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα έχουν τεθεί οι προδιαγραφές για τους χώρους διαμονής και εστίασης που θα μπορούν στο πλαίσιο του Συμφώνου Ποιότητας να χρησιμοποιούν Πελοποννησιακά προϊόντα, Πελοποννησιακές συνταγές, Πελοποννησιακό κέρασμα, Πελοποννησιακό πρωινό, καθώς και τα σημεία όπου θα προβάλλονται τα προϊόντα της Πελοποννήσου.
Επισημαίνεται ότι τα εξαγώγιμα προϊόντα της περιφέρειας θα προβάλλονται και στο νεόδμητο τουριστικό portal της Πελοποννήσου (http://www.mythicalpeloponnese.gr/) . Οι επιχειρήσεις και τα προϊόντα που θα πληρούν τις προδιαγραφές θα πιστοποιούνται με ειδική σήμανση ενώ η Περιφέρεια θα ενισχύει την προβολή αυτών που θα συμμετέχουν ως ανταποδοτικό όφελος. Υπογραμμίζεται ότι θα υπάρχει ενιαία ταυτότητα και για την τουριστική προβολή, και για τα προϊόντα καθώς και για το Πελοποννησιακό Σήμα Ποιότητας.
 
Υποδομές
Σε σχέση με τις υποδομές καθοριστικός αναπτυξιακός παράγοντας για την Περιφέρεια είναι η ολοκλήρωση του κυριότερου οδικού  άξονα  που διαπερνά την Πελοπόννησο και συνδέει την Καλαμάτα με την Τρίπολη και την Κόρινθο. Παράλληλα αυτή την περίοδο διενεργούνται συνομιλίες με τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να τεθεί εκ νέου σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή, υπό τη μορφή ενός σύγχρονου, ανταποδοτικού και βιώσιμου τουριστικού σιδηροδρόμου, μέσα από τη διαδικασία των ΣΔΙΤ.
Ήδη έχουν δεσμευτεί 25 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, ενώ τις προσεχείς ημέρες δρομολογούνται εξελίξεις αναφορικά με τη μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό, με στόχευση την προσέλκυση εταιρειών low cost και την μετεξέλιξη του σε εμπορευματικό κόμβο για πτήσεις cargo. Επίσης σύντομα η μαρίνα της Μονεμβάσιας θα ενταχθεί στα ΣΔΙΤ. Οι προοπτικές ανόδου της τουριστικής κίνησης προς την Πελοπόννησο διαφαίνονται ευοίωνες αφού οι νέες επιβεβαιωμένες πτήσεις για το 2013 στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα είναι πάνω από 200 και θα μεταφέρουν επιπλέον 23.000 επισκέπτες στον προορισμό. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι  το γεγονός ότι οι πτήσεις θα ξεκινήσουν από τη Γερμανία και τη Σουηδία από το Μάρτιο.
 

ΕΣΠΑ
Στον άξονα ενίσχυσης των επενδύσεων αλλά και εκσυγχρονισμού της επιχειρηματικότητας, η περιφέρεια προχωρά άμεσα στη δημιουργία Περιφερειακού Επιχειρηματικού Ταμείου. Με στόχο την στήριξη μικρών επιχειρήσεων η Περιφέρεια Πελοποννήσου, έχει δεσμεύσει το ποσό των  22,5 εκατ. ευρώ  από το ΕΣΠΑ.  Παράλληλα στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο υπάρχουν δεσμεύσεις για έργα στον τομέα του πολιτισμού, συνολικού προϋπολογισμού 71 εκατ. ευρώ. Επίσης εκτός από το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, έχουν ολοκληρωθεί η μελέτες για τα έργα: «Χαρτογράφηση και σήμανση των μονοπατιών της Περιφέρειας Πελοποννήσου», ενώ στον άξονα 8 που αφορά την αειφόρο ανάπτυξη η Περιφέρεια προγραμματίζει την ένταξη δυο έργων. Πρόκειται για το έργο ολοκληρωμένης εφαρμογής και κατασκευής ήπιων υποδομών υποδοχής και ενημέρωσης του τουρίστα (info kiosks), καθώς και το έργο προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ σε χώρους πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, πρωτοβουλία που εμπεριέχει και την διαδικτυακή ενημέρωση των τουριστών. Τέλος, καθοριστική είναι η παρέμβαση της Περιφέρειας Πελοποννήσου στη διαμόρφωση της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020, όπου έγκαιρα διαπιστώθηκε η έλλειψη που παρατηρείται στις πρωτοβουλίες των τομέων τουρισμού, πολιτισμού και αθλητισμού, γεγονός που τέθηκε τόσο στην ευρωπαϊκή επιτροπή όσο και στην ελληνική κυβέρνηση. Ήδη τα πρώτα σημάδια των αναφερόμενων επαφών υποδηλώνουν την αλλαγή στάσης από την πλευρά της Ε.Ε. και ήδη ο αρμόδιος επίτροπος για την Περιφερειακή Ανάπτυξη Γιοχάνες Χαν κατά την διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψης του στην Πελοπόννησο σημείωσε ότι θεωρεί λάθος στη νέα προγραμματική περίοδο να μην αναδειχθεί ικανός αριθμός πρωτοβουλιών-ενισχύσεων για τον τουρισμό, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό και θα μεριμνήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Η υπ. Τουρισμού κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη στην παρουσιάση του νέου brand της Περιφέρειας Πελοποννήσου, “Μυθική Πελοπόννησος», στο Μέγαρο Μουσικής, τόνισε, “Η Πελοπόννησος αποτελεί έναν σημαντικό, ανερχόμενο, δυναμικό προορισμό.
Διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα που αποτελούν ολοκληρωμένες εμπειρίες για τον επισκέπτη.
Οι εμπειρίες αυτές μπορούν να αναπτυχθούν και να προωθηθούν στην διεθνή τουριστική αγορά, να μεταμορφωθούν σε νέα προϊόντα, και νέες υπηρεσίες.
Να αποφέρουν σημαντικά οφέλη ως αμιγείς εισροές από τουριστικές υπηρεσίες.
Να στηρίξουν σημαντικά την παραγωγή τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Όλοι γνωρίζουμε ότι η Πελοπόννησος διαθέτει μοναδικούς τουριστικούς πόρους.
Το φυσικό της περιβάλλον και τα οικοσυστήματα που πρέπει να προστατεύονται και να αναδεικνύονται.
Το πολιτιστικό της απόθεμα σε αρχαιολογικούς χώρους, μοναστήρια, μουσεία, ιστορία, κλασικά και ρωμαϊκά μνημεία.
Η τοπική της παράδοση, η καθημερινή ζωή και η γνήσια φιλοξενία των κατοίκων της.
Τα τοπικά της προϊόντα που στηρίζουν την πελοποννησιακή διατροφή και προάγουν το ενδιαφέρον της διεθνούς Κοινότητας μέσω του κέντρου γαστρονομίας στη Βυτίνα.
Για να πετύχει όμως η ανάπτυξη και προβολή των φυσικών και πολιτισμικών πόρων, είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν συνέργειες.
Πρέπει να συνδυάσουν τις δυνάμεις τους το Υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και η Περιφέρεια, για να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον για βιώσιμη  τουριστική ανάπτυξη. “