Αρχική Κρουαζιέρες Κρουαζιέρα, το 74% διακινήθηκε από τον ΟΛΠ

Κρουαζιέρα, το 74% διακινήθηκε από τον ΟΛΠ

ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ 2012 TRANSIT/ΕΓΧΩΡΙΟΙ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΕΓΧΩΡΙΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ TRANSIT ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ HOME PORTING ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟ HOME PORTING ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ H.P

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
(ΟΛΠ ΑΕ)

329.168 1.737.757 2.066.925 16% 74%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
(ΟΛΗ ΑΕ)
44.374 141.309 185.683 24% 11%
ΚΕΡΚΥΡΑ
(ΟΛΚΕ ΑΕ)
64.165 591.599 655.764 10% 15%
ΛΑΥΡΙΟ (ΟΛΛ ΑΕ) 2.391 14.948 17.339 14%
  440.098 2.485.613 2.925.711    

Με βάση τα στοιχεία τα οποία επεξεργάσθηκε η Τεχνική Επιτροπή Κρουαζιέρας της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) για το homeporting στα 4 κύρια λιμάνια κρουαζιέρας της χώρας, προκύπτει ότι διακινήθηκαν συνολικά 440.098 επιβάτες.
    Από τους επιβάτες αυτούς, οι οποίοι επιβιβάσθηκαν και αποβιβάσθηκαν σε ελληνικά λιμάνια, το 74% διακινήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ), το 15% στον Ο.Λ. Κέρκυρας και το 11% στον Ο.Λ. Ηρακλείου.
           Όπως προκύπτει από τα πιο πάνω, τόσο στη γενική κίνηση πλοίων και επιβατών κρουαζιέρας, όσο και στους homeporting επιβάτες, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. αποτελεί το βασικό λιμάνι κρουαζιέρας της χώρας, βάσει και των δεδομένων απολογιστικών στοιχείων του 2012.
            Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ Α.Ε. διαθέτει υποδομές υψηλής ασφάλειας, διαχωρισμού επιβατών Σένγκεν και εκτός Σένγκεν, τελωνειακούς σταθμούς και ελεύθερες ζώνες, οργανωμένες Πύλες εισόδου-εξόδου επιβατών κατά τα πρότυπα των διεθνών αεροδρομίων, 11 θέσεις ελλιμενισμού και εντός του 2013 τρία μεγάλα σύγχρονα terminals σταθμών επιβατών. Με αυτά τα δεδομένα αποτελεί το κύριο λιμάνι της χώρας και το μεγαλύτερο της Ανατολικής Μεσογείου, γεγονός που υποδηλώνει, παράλληλα με τις νέες συνολικές επενδύσεις που εκτελούνται ύψους 420 εκατ. Ευρώ, ότι ελάχιστα περιθώρια, με βάση τους διεθνείς οικονομοτεχνικούς δείκτες, υπάρχουν για νέο ανταγωνιστικό λιμάνι στον χώρο της Ανατολικής Μεσογείου.