Αρχική Αεροπορικά Νέα Κίνηση αναγκαιότητας, για τον κο Βασιλάκη η εξαγορά της Ολυμπιακής

Κίνηση αναγκαιότητας, για τον κο Βασιλάκη η εξαγορά της Ολυμπιακής

Κίνηση αναγκαιότητας, χαρακτήρησε ο κ. Βασιλάκης, Αντιπρόεδρος της Aegean, την εξαγορά της Olympic Air, ένα από τα μεγαλύτερα deal της Ελληνικής αγοράς, πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της Aegean αναγκαστικά λόγω της σημερινής κατάστασης της αγοράς, αλλά και με βασικό στοίχημα η εταιρία που δημιουργείται να μεγαλώσει το μερίδιο της αγοράς που έχουν και οι δύο μαζί στην εσωτερική και εξωτερική και να ξαναφτάσει η εκπροσώπηση τη Ελλάδας τουλάχιστον στο 30% της αγοράς εξωτερικού από και προς τη χώρα.

Συγκεκριμένα ο κ. Βασιλάκης στη επίσημη συνέντευξη τύπου σχετικά με την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean, τόνισε ότι στόχος της εταιρίας είναι η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών “για να υπάρχει στην Ελλάδα τουλάχιστον ένας βιώσιμος σημαντικός αερομεταφορέας ο οποίος πέρα από την ποιότητα, την κάλυψη του δικτύου και τα έσοδα προς το δημόσιο να μπορεί, βέβαια, και να φέρνει κάποια κέρδη στους μετόχους του αλλά κυρίως να μπορεί να προγραμματίζει μακροπρόθεσμα και για την απασχόληση αλλά και για την κάλυψη του δικτύου”.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη η αγορά εσωτερικού της χώρας έχει μία κάμψη της τάξεως του 30% σε κίνηση και μία κάμψη της τάξεως του 45% σε αξία. Δηλαδή από τα 400 εκατομμύρια περίπου ευρώ η εσωτερική αγορά έχει πέσει περίπου στα 240 εκατομμύρια.

Συνεχίζοντας ο κ. Βασιλάκης αφού εξήγησε ότι η κάμψη σε αξία ακολουθεί, δυστυχώς, την πορεία του ΑΕΠ, όπου έχουμε χάσει το 20% του ΑΕΠ της χώρας τα τελευταία τρία χρόνια- τέσσερα χρόνια και ότι οι προβλέψεις είναι ότι ακόμα δύο χρόνια θα κατεβαίνει. Δηλαδή ότι η Ελλάδα από 250 δις ΑΕΠ θα προσγειωθεί περίπου στα 180 μέχρι το τέλος του 2013 και αυτό φυσικά σημαίνει πολλά πράγματα και για την αεροπορική κίνηση εσωτερικού.

Ο κ. Βασιλάκης συνεχίζοντας, τόνισε ότι, “υπάρχει απομείωση 25% την τελευταία τριετία του μέσου ναύλου, δηλαδή αυτού του ναύλου που πουλάμε κατά μέσο όρο, ο τιμοκατάλογος δεν έχει αλλάξει πολύ αλλά το μίγμα των ναύλων που πουλάμε, επειδή είναι πιο βαρύ προς τα κάτω, ρίχνει πολύ το μέσο ναύλο, ο ναύλος έχει πέσει κάτω από τα 50 ευρώ παρά βέβαια, όπως  βλέπετε και στην ίδια διαφάνεια, ότι το πετρέλαιο έχει ανέβει σημαντικά αυτό το διάστημα και αυτή τη στιγμή έχει φτάσει να είναι, νομίζω, το 35% του κόστους μας το πετρέλαιο πλέον, εξαιρώντας τους φόρους του αεροδρομίου.”

Επίσης στάθηκε στο πρόβλημα με το κόστος του αεροδρομίου, όμως τα τελευταία δύο χρόνια προστέθηκε σε αυτό μία σημαντική αβεβαιότητα, που νιώθουν τουλάχιστον οι ξένοι, για το ποια είναι η κατάσταση του κέντρου, κυρίως, της Αθήνας από διαδηλώσεις, από απεργίες και λοιπά. Και έτσι υπάρχει μία αποστροφή, αν θέλετε, προς την Αθήνα, η οποία κάνει πάρα πολύ μεγάλη ζημιά στη βάση μας γιατί το χωνί μας, εδώ που διοχετεύουμε, εισπράττουμε και διοχετεύουμε ουσιαστικά κίνηση από και προς εξωτερικό είναι η Αθήνα. Αν η Αθήνα νοσεί, τότε και η Aegean νοσεί και όποιος άλλος θα ήθελε να βασίζεται στην Αθήνα επίσης νοσεί.

Η Aegean και η Olympic Air, όμως συνεχίζει και θα συνεχίσει και τον χειμώνα να εξυπηρετεί και τις εσωτερικές πτήσεις που δεν έχουν την απαραίτητη πληρότητα, ώστε να καλύπτουν το κόστος τους, “Αυτή η επιλογή, σας διαβεβαιώ, κοστίζει” τόνισε. “Και κοστίζει ιδιαίτερα το χειμώνα, γιατί το χειμώνα ειλικρινά σας λέω ότι θα ήταν πολύ, πολύ φθηνότερο αν δεν πετάγαμε πουθενά, αν πηγαίναμε όλοι διακοπές, στην εταιρεία, και βέβαια δεν αναγκαζόμασταν σε αυτές τις συνθήκες, που ο Έλληνας καταναλωτής, γιατί ξέρετε ξένοι το χειμώνα δεν υπάρχουν, υπάρχουν μόνο Έλληνες καταναλωτές, παρόλα αυτά εμείς και το χειμώνα, αυτό που έρχεται, διατηρούμε ένα σημαντικό κομμάτι των πτήσεων εξωτερικού μας παρά που ακούτε και βλέπετε καθημερινά ότι πολλές ξένες εταιρείες απομειώνουν πάρα πολύ σημαντικά το έργο τους ή και φεύγουν εντελώς.

Συνεχίζοντας είπε ότι “Στην Ελλάδα, λοιπόν, ο τουρισμός αυτή τη στιγμή ήδη εξαρτάται από το 84% του τουρισμού που εξαρτάται από ξένες εταιρείες, το οποίο σημαίνει ότι το 84% των 3,5 δις που σας είπα δεν συμμετέχει στο ελληνικό ΑΕΠ. Όποιος έρχεται ή φεύγει με μία ξένη εταιρεία δεν είναι μέρος του ΑΕΠ της Ελλάδας, είναι μέρος του ΑΕΠ της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Τουρκίας, οτιδήποτε.

Στόχος να ξαναφτάσει η εκπροσώπηση τη Ελλάδας τουλάχιστον στο 30% της αγοράς εξωτερικού από και προς τη χώρα.

Αλλά, τέλος πάντων, να τονίσω για άλλη μία φορά ότι η ποιότητα η οποία παράγει η Aegean αλλά και η Ολυμπιακή έχει αναγνωριστεί διεθνώς. Τα τελευταία χρόνια και εμείς πήραμε πάρα πολλά βραβεία και η Ολυμπιακή στη σύντομη, η νέα Ολυμπιακή βέβαια, η ιδιωτική Ολυμπιακή, η Olympic Air, πήρε ένα ή δύο βραβεία ποιότητας από ευρωπαϊκούς φορείς.
Και επειδή αυτό πια έχει σημασία για οτιδήποτε είναι ελληνικό και οτιδήποτε έχει να κάνει με υπηρεσίες και τουρισμό, αξίζει να το τονίσουμε. Οι εταιρείες, το λέω άλλη μία φορά, έχουν την ποιότητα, έχουν την αναγνώριση στο εξωτερικό. Τι τους λείπει; Το μέγεθος, οι συνθήκες της αγοράς και η δυνατότητα να ανταγωνιστούν σε κάπως πιο αντίστοιχη βάση μεγέθους τις ξένες εταιρείες.

Επίσης με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η εταιρεία, η Olympic Air, θα καταστεί 100% θυγατρική της Aegean. Και βεβαίως δεν διαφοροποιείται καθόλου η μετοχική σύνθεση της Aegean διότι, όπως σας είπα, το τίμημα είναι μόνο σε χρήματα, δεν είναι σε μετοχές.
Διατηρούνται και τα δύο σήματα. Διατηρούνται επειδή και διακριτό πτητικό προσωπικό και διακριτοί στόλοι στις δύο εταιρείες. Η λογική είναι ότι θα ενοποιηθούν οι διοικητικές, εμπορικές, οικονομικές, τεχνικές υπηρεσίες στη μία εταιρεία, στην Aegean, αλλά ότι θα παραμείνει πτητικό προσωπικό και αεροπλάνα και στην άλλη εταιρεία, την Ολυμπιακή, και θα χρησιμοποιούνται παράλληλα και τα δύο brands.
Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να αξιοποιήσεις όλο το στόλο σαν να είναι κοινός. Δεν έχει σημασία αν κάποια αεροπλάνα πάνω λένε Aegean και κάποια αεροπλάνα λένε Ολυμπιακή.”

Καληγόντας ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι

Δεσμευόμαστε για τη πλήρη κάλυψη του δικτύου του εσωτερικού της χώρας, ακριβώς με τη λογική των νησιών που καλύπτονται και σήμερα, είτε αυτά είναι άγονες γραμμές, είτε αυτά είναι γραμμές οι οποίες δεν είναι άγονες και είναι απλές γραμμές εσωτερικού που πετάει ένας αερομεταφορέας σήμερα.

Δεσμευόμαστε επίσης ότι θα αντιμετωπίσουμε πολύ υπεύθυνα τον καταναλωτή, όπως τον έχουμε αντιμετωπίσει όλα αυτά τα χρόνια και στη ποιότητα των υπηρεσιών μας, αλλά και στη ποιότητα των τιμών που του δίνουμε.

“Σήμερα η συμφωνία γίνεται από αναγκαιότητα.  Αύριο πρέπει να μας δώσει μια δυνατότητα ανάπτυξης, μια δυνατότητα παραγωγής, μια δυνατότητα ποιότητας αλλά και μεγέθους και στήριξης του τουρισμού και της Ελλάδας όχι μόνο από την Αθήνα αλλά και από όλες τις άλλες αυτές περιοχές που ανέφερα και να φτάσουμε και να διατηρήσουμε ένα κρίσιμο μέγεθος που να μας φέρει πιο κοντά στην καρδιά της ευρωπαϊκής αερομεταφοράς.”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.