Αρχική Ελλάδα Οι Επαγγελματίες των ταξιδίων αιμορραγούν, ενώ οι αεροπορικές εταιρίες αναγκάζονται λόγω μειωμένης...

Οι Επαγγελματίες των ταξιδίων αιμορραγούν, ενώ οι αεροπορικές εταιρίες αναγκάζονται λόγω μειωμένης κίνησης να διακόψουν τις απ΄ευθείας πτήσεις τους προς την Ελλάδα

Παραμονή της άφιξης της καγκελαρίου Μέρκελ στην Αθήνα και καθώς φαίνεται ακόμη και η τουριστική βιομηχανία ο κλάδος στον οποίο βασίζεται η Ελληνική οικονομία παρουσιάζει προβλήματα, καθώς βλέπουμε τη μία μετά την άλλη τις αεροπορικές εταιρείες να μας αφήνουν και να περιορίζουν τις αεροπορικές συνδέσεις με την Ελλάδα.
Οι Έλληνες έχουν μηδενίσει τα ταξίδια τους στο εξωτερικό, Οι Επαγγελματίες των ταξιδίων αιμορραγούν και οι αεροπορικές εταιρίες αναγκάζονται λόγω μειωμένης κίνησης, αλλά και των υψηλών χρεώσεων του Διεθνούς Αερολιμένα να ακυρώσουν ή να περιορίσουν τις απ΄ευθείας πτήσεις τους προς την Ελλάδα.

Η Υπουργός Τουρισμού κα Κεφαλογιάννη βρίσκεται στη Νέα Υόρκη σε μια προσπάθεια αύξησης του Τουριστικού ρεύματος από την Αμερική, ενώ παρατηρείται Πρωτοφανής, μείωση ή διακοπή των πτήσεων προς την Ελλάδα, τη χειμερινή περίοδο 2012-13, η οποία καθώς φαίνεται θα συνεχιστεί και τη θερινή περίοδο του 2013.
Ας μη ξεχνάμε ότι 16 τουλάχιστον αεροπορικές εταιρείες μειώνουν τις πτήσεις τους προς Αθήνα. Ανάμεσά τους η Delta, η Singapore, η Thai, η Emirates, oι CSA και η Gulf Air, ΤΑP, που αποχαιρέτησαν ή θα αποχαιρετήσουν σύντομα το αεροδρόμιο της Αθήνας, αφήνοντας πίσω σημαντικό κενό στον ελληνικό τουρισμό.

Η Delta ήταν η μοναδική εταιρεία που πραγματοποιούσε απευθείας πτήσεις με την Αμερική. Η US εκτελούσε μόνο θερινά δρομολόγια, ενώ η United ακύρωσε τα απευθείας θερινά δρομολόγια προς Αθήνα και η Αir Canada μείωσε τα θερινά δρομολόγια σε δύο ανά εβδομάδα.

Η THAI Airways σταμάτησε τις απευθείας πτήσεις της από και προς Αθήνα, μετά από 36 χρόνια αδιάκοπης παρουσίας στη χώρα.

H TAP Air Portugal αποχαιρετά και αυτή την Αθήνα από τα τέλη Οκτώβρη, ενώ η Air France έχει ανακοινώσει ήδη πως μειώνει τις πτήσεις της για Αθήνα από Παρίσι, από τη θερινή περίοδο του 2013.

Η μείωση του επιβατικού κοινού από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» δημιουργεί ζημίες στις εταιρείες, οι οποίες πλέον έχουν αρχίσει να σκέφτονται είτε να βγάλουν και τη Θεσσαλονίκη εκτός προγράμματος, είτε να μειώσουν κι άλλο το πτητικό τους έργο. British Airways, Swissair, Alitalia και άλλες προτίθενται να διακόψουν τις πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη.

Εν τω μεταξύ οι δύο μεγάλες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες OA και Aegean έχουν ένα σχετικά περιορισμένο δίκτυο σε σχέση με το παρελθόν, ενώ ακούγεται ότι και στις δύο γίνοται μειώσεις προσωπικού. Εξ άλλου η Aegean για μείωση εξόδων έδωσε το handling της σε άλλες εταιρείες κι από τα μέσα Σεπτεμβρίου και στην Αθήνα στην Goldair Handling.

Συνέπεια όλων αυτών η δύσκολη προσβασιμότητα της Ελλάδας από τους δυνητικούς ξένους επισκέπτες της χώρας μας, κάτι που δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στην τουριστική αγορά και τα σχέδια της χώρας μας για αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού.

Την ίδια στιγμή  το μέλλον των γραφείων ταξιδίων που απευθύνονται στους Έλληνες ταξιδιώτες – δηλ. ειδικεύονται στον εξερχόμενο τουρισμό – δεν φαίνεται καθόλου ανθηρό, λόγω της κάθετης πτώσης του αριθμού Ελλήνων ταξιδιωτών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, και τη μείωση των επαγγελματικών ταξιδιών.

Εν τω μεταξύ οι υψηλές χρεώσεις του Διεθνούς Αερολιμένα συνεχίζουν να αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ξένων αεροπορικών εταιρειών.
Σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση, πολλές εταιρείες «πιέζονται» να λάβουν σημαντικές αποφάσεις από φέτος τον χειμώνα.

Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης αποτελεί πλέον την εναλλακτική λύση για πολλές αεροπορικές εταιρείες, καθώς τα αεροπορικά τέλη που καλούνται να πληρώνουν οι εταιρείες είναι σαφώς χαμηλότερα.