Hungary moves to prevent Malev bankruptcy από euronews-en
Η πτώχευση της Malev τον Ιανουάριο του 2012.
6 μήνες μετά την πτώχευση της Malev και της Spanair, οι πελάτες δεν έχουν ακόμη εισπράξει το αντίτιμο των εισιτηρίων που δεν χρησιμοποίησαν λόγω των πτωχεύσεων και της ακύρωσης δρομολογίων, γεγονός που αναδεικνύει την έλλειψη της κατάλληλης προστασίας των καταναλωτών από τις πτωχεύσεις αεροπορικών εταιριών.
Οι 2 μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έπαυσαν να λειτουργούν στις αρχές του 2012, αφήνοντας πολλούς επιβάτες με αγορασμένα εισιτήρια χωρίς αξία. Τα διαπιστευμένα από την ΙΑΤΑ τουριστικά γραφεία εξακολουθούν να περιμένουν την επιστροφή των χρημάτων των πελατών τους από τις εν λόγω αεροπορικές εταιρίες .
Η ΙΑΤΑ κρατά τα προς επιστροφή ποσά, επιχειρώντας να βρεθεί μια συναινετική διαδικασία επιστροφής των χρημάτων από τους υπευθύνους της πτωχευτικής διαδικασίας των δύο αεροπορικών εταιρειών. Μέχρι στιγμή, όμως, δεν έχει επιτευχθεί καμία συμφωνία ή εγγύηση για την επιστροφή των χρημάτων στα τουριστικά γραφεία προκειμένου να δοθούν στους καταναλωτές.
Η ECTAA η οποία αντιπροσωπεύει τις εθνικές ενώσεις των ταξιδιωτικών γραφείων και tour operators 29 ευρωπαϊκών χωρών, της οποίας μέλος είναι ο ΗΑΤΤΑ, εκφράζει τη λύπη της για το γεγονός ότι δεν υπάρχει θεσμοθετημένη προστασία των επιβατών αεροπορικών εταιρειών από τυχόν πτωχεύσεις. Παρ όλο που μελέτες1 πρότειναν τη θέσπιση ενός υποχρεωτικού συστήματος για την προστασία των επιβατών από τις πτωχεύσεις των αεροπορικών εταιρειών η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει ακόμα νομοθετήσει σχετικά.
Η ECTAA ανησυχεί ότι ιδιαίτερα στο σημερινό αδύναμο οικονομικό κλίμα, οι επιβάτες είναι εκτεθειμένοι σε υψηλό κίνδυνο από περαιτέρω πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών. Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) προβλέπει για φέτος ένα νέο κύμα πτωχεύσεων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών με προβλέψεις για ζημιές των αεροπορικών εταιρειών να αγγίζουν 1δις $ 2.
O Πρόεδρος της ECTAA κ. B. Zgomba δήλωσε: “Αν ο ευρωπαίος νομοθέτης δεν αποφασίσει να επιταχύνει και να θεσμοθετήσει ένα υποχρεωτικό σύστημα για την προστασία των επιβατών των αεροπορικών εταιρειών, οι επιβάτες-καταναλωτές θα συνεχίσουν ουσιαστικά να λειτουργούν ως απροστάτευτοι δανειστές των αεροπορικών εταιρειών και σε περιπτώσεις πτωχεύσεων θα έχουν ελάχιστες πιθανότητες να λαμβάνουν τις επιστροφές των χρημάτων τους”