Αρχική Οικονομία Υπουργός ΑΝΥΠ Κωστής Χατζηδάκης: 10 μεταρρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας

Υπουργός ΑΝΥΠ Κωστής Χατζηδάκης: 10 μεταρρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας

“Υπήρξε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων”, ανακοίνωσε ο Υπουργός ΑΝΥΠ Κωστής Χατζηδάκης, “κάτι που αποτελεί σημαντικό γεγονός διότι εκτός των κρίσιμων ζητημάτων που επιλύει, μπορεί να απαλύνει σε κάποιο βαθμό, το πρόβλημα της ρευστότητας. Κι επιπλέον, συνιστά ψήφο εμπιστοσύνης προς τη χώρα μας γεγονός που πρέπει να το αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.”

Οι «10 προτεραιότητες» του Υπουργείου και το χρονοδιάγραμμά τους:

  1. 1. Μεγάλα Οδικά Έργα- Επανέναρξη 4 Αυτοκινητοδρόμων

Αναφερόμαστε δηλαδή στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, τον Αυτοκινητόδρομο  Κεντρικής Ελλάδας, την Ολυμπία Οδό και την Ιονία Οδό.

Πρόκειται για πολύ σημαντικά έργα που θα δημιουργήσουν 30.000 θέσεις εργασίας άμεσα και περίπου 50 με 60.000 θέσεις επιπλέον έμμεσα στην Περιφέρεια. Αποτελούν βασικά έργα υποδομής για την ανάπτυξη.

Δυστυχώς, οι συνθήκες είναι πολύ δυσμενέστερες στην αγορά και το τραπεζικό σύστημα σήμερα, σε σχέση με την περίοδο υπογραφής των αρχικών συμβάσεων. Έχει ανοίξει μία πληγή που πρέπει να κλείσει, με μια δίκαιη συμφωνία για όλα τα μέρη.

Το θέμα είναι ακανθώδες. Η διαπραγμάτευση θα είναι πολύ δύσκολη και παράλληλα, γίνεται υπό πίεση χρόνου, λόγω των προβλημάτων ρευστότητας και των ρητρών που ενδέχεται να καταπέσουν.

-Ο Πρωθυπουργός όρισε ως διαπραγματευτή εκ μέρους του Δημοσίου, τον κ. Ευθύμιο Βιδάλη, ο οποίος έχει περάσει από σημαντικές θέσεις ευθύνης και μάλιστα προσφέρει αμισθί τις υπηρεσίες του.

Η Κυβέρνηση θα κάνει τα πάντα για να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον.

Επομένως, ο προγραμματισμός μας είναι ο εξής:

1ον. Επιδιώκουμε να ολοκληρώσουμε τις διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, για να έχουμε μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου την επίτευξη συμφωνίας-πλαίσιο.

2ον. Επειδή είναι αναγκαία η έγκριση της συμφωνίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχουμε ήδη ζητήσει τη συμμετοχή εκπροσώπου ή εκπροσώπων  της Επιτροπής στις διαπραγματεύσεις, ως παρατηρητών για να συντομευθούν οι διαδικασίες και να αποφευχθούν εκ των υστέρων προβλήματα.

3ον.Φέρνουμε προς έγκριση στη Βουλή όλες τις νέες συμφωνίες, καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέχρι το τέλος του έτους.

  1. 2. Επιτάχυνση Απορρόφησης ΕΣΠΑ

Η πρόοδος του ΕΣΠΑ είναι μείζον θέμα γιατί συνδέεται με τη ρευστότητα. Αλλά δυστυχώς, ταυτόχρονα επηρεάζεται αρνητικά από την έλλειψή της ρευστότητας. Γιατί τα προβλήματα του τραπεζικού συστήματος και «το στέγνωμα της αγοράς», επιβραδύνουν την απορρόφηση των κοινοτικών προγραμμάτων, ελλείψει ιδίων κεφαλαίων για τη συνεισφορά των ιδιωτών.

Στόχος είναι να επιδιώξουμε την ταχύτερη δυνατή απορρόφηση.

 Δεν πρέπει να κρύψουμε πως υπάρχει δυστυχώς, σοβαρός κίνδυνος απώλειας κονδυλίων για τη χώρα, λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων, σε σχέση με  τα ημιτελή έργα της περιόδου 2000-2006.

Πρόσφατα συζητήσαμε το θέμα με τον Ευρωπαίο Επίτροπο  για την Περιφερειακή Πολιτική, στη σχετική μας συνάντηση. Επίσης, διαμορφώσαμε, σε συνεργασία με την Task Force της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ελλάδα, ένα βασικό σχέδιο για την απλοποίηση των πολύπλοκων διαδικασιών διαχείρισης του ΕΣΠΑ και των Διαρθρωτικών Ταμείων.

Οπότε, άμεσα ακολουθούμε τα εξής βήματα:

Α. Απλοποίηση Διαδικασιών

-Καταργούμε όσες διαδικασίες δεν χρειάζονται και μειώνουμε τις απαιτούμενες υπογραφές και τα κριτήρια για την ένταξη ενός έργου στο ΕΣΠΑ, μέχρι τέλους του τρέχοντος έτους.

-Αναμορφώνουμε, τυποποιούμε και κάνουμε ηλεκτρονικό ολόκληρο το σύστημα Δημοσίων Προμηθειών. Η πρωτοβουλία αυτή θα έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος Μαρτίου του 2013.

-Εφαρμόζουμε την προσφάτως ψηφισθείσα νομοθεσία για τη διευκόλυνση των απαλλοτριώσεων και υιοθετούμε πρόσθετα μέτρα για την ταχύτερη προώθησή τους και τον εξορθολογισμό του τιμήματος, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία.

-Εξορθολογίζουμε το σύστημα χρηματοδότησης, έως το τέλος του 2012 και της διαχείρισης των έργων, μέχρι την 31η Μαρτίου 2013.

Β. Αναθεωρούμε το ΕΣΠΑ, που αφορά στα έτη 2007-2013, ώστε να προσαρμοστεί στις ανάγκες της παρούσας οικονομικής και κοινωνικής συγκυρίας. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση σε μέτρα προώθησης της επιχειρηματικότητας και καταπολέμησης της ανεργίας. Θα έχει γίνει έως τα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Γ. Εποπτεύουμε διαρκώς τα 181 έργα υψηλής προτεραιότητας. Η  νέα κυβερνητική διάρθρωση που έγινε από τον Πρωθυπουργό και η υπαγωγή των περισσότερων από αυτών, σε ένα Υπουργείο, μας δίνει την δυνατότητα να τα παρακολουθούμε ευκολότερα και πιο αποτελεσματικά.

-Παράλληλα, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, η εξαιρετικά δύσκολη διαπραγμάτευση για την επόμενη προγραμματική περίοδο, 2014-2020.

  1. 3. Ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ROSCO

Βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουμε την εξυγίανση του ΟΣΕ και στην εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου αποκρατικοποίησης με φροντίδα για τους φορολογούμενους και μέριμνα για τους εργαζομένους.

Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει:

Πρώτον να ξεπεράσουμε τα όποια νομικά εμπόδια υπάρχουν στα ζητήματα κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος είναι να καταστεί αυτό εφικτό στους αμέσως επόμενους μήνες.

Δεύτερον, να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της συντήρησης του τροχαίου υλικού. Το τροχαίο σιδηροδρομικό υλικό του ΟΣΕ απαξιώνεται σήμερα λόγω κακής, αναποτελεσματικής και ακριβής συντήρησης.

Τρίτον , να προχωρήσουμε στο σχέδιο αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO.Για την επίτευξη αυτών των στόχων:

i. Διαπραγματευόμαστε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για  τα νομικά ζητήματα που υπάρχουν σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Περιμένουμε αποτελέσματα στους αμέσως επόμενους μήνες. Και αυτό σε συνδυασμό με το πλάνο οργανωτικής αναδιάρθρωσης. Στόχος μας είναι η διευκόλυνση της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ii. Παράλληλα, προχωρούμε στην ιδιωτικοποίηση της ROSCO, δηλαδή της εταιρίας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Η σύσταση της εταιρίας αυτής προβλέπεται ήδη από το πλάνο αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ. Θα επιδιώξουμε το βέλτιστο μέγεθος και μια λειτουργική δομή της ROSCO, εξετάζοντας πιθανές συνέργειες, προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών.

Πέραν αυτών:

iii. Μεταφέρουμε την περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Δημόσιο, για να την αξιοποιήσει, όπως προβλέπεται από το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ. [Το Δημόσιο ανέλαβε την περιουσία ως αντάλλαγμα για την ανάληψη του χρέους του ΟΣΕ].

 iv. Προχωρούμε τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, για να τελειώσει το νέο δίκτυο Πάτρας –Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Όταν ολοκληρωθεί, θα υπάρχει μία σύγχρονη κεντρική σιδηροδρομική γραμμή στη χώρα.

v. Επίσης: βασική προτεραιότητα μας είναι η πρόσβαση με σύγχρονα δίκτυα  στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, διότι τα λιμάνια δίνουν δύναμη στον σιδηρόδρομο και ο σιδηρόδρομος δίνει δύναμη στα λιμάνια. Αυτό θα καταστήσει και πιο ελκυστική την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

  1. 4. Προσέλκυση επενδύσεων- Νέος Νόμος

Η Ελλάδα πρέπει  να γίνει μια χώρα φιλική στην επιχειρηματικότητα και στις επενδύσεις. Η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των αγορών και των επενδυτών απέναντι μας είναι η σημαντικότερη προϋπόθεση για νέες θέσεις εργασίας και για την ανάταξη της εθνικής οικονομίας.

Σε σχέση με το στόχο των επενδύσεων, αναπτύσσουμε τέσσερις βασικές δράσεις:

(i) Φέρνουμε προς ψήφιση νέο νόμο που προβλέπει κεντρικό σύστημα αδειοδότησης και ένα μοναδικό σημείο ελέγχου. Ενεργοποιούμε σε όλα τα στάδια το onestopshop του Invest in Greece, ώστε να μην χρειάζεται η εμπλοκή άλλου φορέα για την ολοκλήρωση μιας επένδυσης και να παρακάμπτεται η γραφειοκρατία.

(ii) Παρακολουθούμε όλες τις επενδύσεις και το βαθμό ωρίμανσής τους με ηλεκτρονικό τρόπο. Με ειδική σηματοδότηση καθυστερήσεων, για την οποία θα λογοδοτούν οι αρμόδιοι, ώστε με τον τρόπο αυτό να ενισχυθεί και η διαφάνεια.

Επιπλέον:

(iii) Προχωρούμε σε στοχευμένες διορθώσεις στον Επενδυτικό Νόμο στους αμέσως επόμενους μήνες, που θα συμβάλουν στην καλύτερη εφαρμογή του, λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις της ύφεσης στην αγορά.

(iv) Χρησιμοποιούμε το –πολύ διαδομένο στη διεθνή πρακτική- εργαλείο των Εταιριών Ειδικού Σκοπού (SPVs), προκειμένου να εξασφαλίσουμε ευελιξία, αξιοπιστία και ταχύτητα,σε σχέση με την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου, ξεκινώντας από το Παραλιακό Μέτωπο (Φαλήρου-Σουνίου).

  1. 5. Εθνική Στρατηγική Εξαγωγών

 Ιδιαίτερα κρίσιμο για τη βελτίωση των μακροοικονομικών μεγεθών της χώρας μας είναι το ζήτημα των εξαγωγών. Το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο είναι από τις βασικές αιτίες που η χώρα βυθίστηκε στην κρίση και η αύξηση των εξαγωγών αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την ανάκαμψη της οικονομίας στο πλαίσιο ενός νέου εξωστρεφούς προτύπου ανάπτυξης.

Στην κατεύθυνση αυτή αναπτύσσουμε μια Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές, η οποία στηρίζεται σε τρεις άξονες:

(i) τη διεύρυνση της εξαγωγικής βάσης, δηλαδή του αριθμού των προϊόντων και των εταιριών που εξάγουν.

(ii) την προώθηση των εξαγωγών, σε νέες αναδυόμενες αγορές και δίκτυα

(iii) και την απλοποίηση των διαδικασιών και η μείωση του διοικητικού βάρους για την πραγματοποίηση εξαγωγών.

 Επομένως, ο προγραμματισμός μας έχει ως εξής:

 1.Συγχωνεύουμε Οργανισμούς  με αρμοδιότητες σχετικές με την εξωστρέφεια και συγκεκριμένα τη ΔΕΘ, τη Helexpo και τον ΟΠΕ.

 2.Μειώνουμε το διοικητικό βάρος με την ολοκλήρωση του προγράμματος Single Window, δηλαδή με ένα one-stop-shop για τις εξαγωγές. Το Single Window θα περικόψει δραστικά τις χρονοβόρες διαδικασίες και το διοικητικό κόστος στις εξαγωγές.

Αυτό θα γίνει κυρίως μέσω της απλοποίησης των προ-τελωνειακών αλλά και των τελωνειακών διαδικασιών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.  Σημαντική είναι και η υλοποίηση ενός ενιαίου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος.

 3.Συνεχίζουμε τη συνεργασία με την ομάδα Ολλανδών ειδικών της Task Force για την καλύτερη προώθηση προϊόντων, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές.

 4. Διαμορφώνουμε την Νέα Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές με συγκεκριμένο οδικό χάρτη μέτρων και δράσεων, μέχρι τον Οκτώβριο του 2012.

  1. 6. Επιχειρηματικό Περιβάλλον- Απλούστευση αδειοδοτήσεων

Επικεντρωνόμαστε άμεσα σε κινήσεις που  βελτιώνουν το επιχειρηματικό περιβάλλον, μειώνουν το διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων, εξοικονομούν χρόνο, και ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα.

Συνεπώς:

-Σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις αδειοδότησης για τεχνικούς χειρισμού βιομηχανικών εγκαταστάσεων, υδραυλικούς, τεχνικούς καύσης υγρών και αερίων καυσίμων και τεχνικούς χειρισμού μηχανημάτων στις κατασκευές, έχουμε καταρτίσει τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα από κοινού με τον Υπουργό Παιδείας , όπως απαιτείται και έχουν προωθηθεί στο ΣτΕ, για την τελική τους έγκριση. Υπολογίζουμε πως θα έχουν εκδοθεί τις επόμενες 45 ημέρες.

-Το Προεδρικό Διάταγμα που αναφέρεται στους ψυκτικούς προωθείται και αυτό στο ΣτΕ.

-Και σχετικά με τους ηλεκτρολόγους, έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση του σχεδίου ΠΔ και μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, θα έχει προχωρήσει.

Από εκεί και πέρα:

-Ολοκληρώνουμε την αυτοαπογραφή των επιχειρήσεων στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, η οποία ξεκίνησε προ μηνός και θα διαρκέσει ως το τέλος Δεκεμβρίου 2012. Πρόκειται για σημαντική διαδικασία, γιατί θα έχει ως συνέπεια τη δυνατότητα στο εξής για μεταβολές εξ αποστάσεως, που διευκολύνει σημαντικά τις επιχειρήσεις στην καθημερινότητά τους.

  1. 7. Ομαλή λειτουργία της αγοράς- Ανταγωνισμός

Έχουμε δεσμευθεί να προχωρήσουμε σε όλες τις διαρθρωτικές αλλαγές προκειμένου να εξαλείψουμε όλα τα εμπόδια εισόδου στην ελληνική αγορά, αξιοποιώντας χωρίς καθυστερήσεις τις σχετικές εισηγήσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Σχετικά με αυτό, εστιάζουμε στο να ακολουθήσουμε δύο πολιτικές κατευθύνσεις:

i) αφενός την κατάργηση ρυθμίσεων που δημιουργούν εμπόδια  και

ii) αφετέρου την ελαχιστοποίηση του διοικητικού βάρος των επιχειρήσεων.

Και τα δύο οδηγούν σε ομαλότερη λειτουργία της αγοράς και μπορούν να συντελέσουν στην αποκλιμάκωση των τιμών.

Σχετικά με την πρώτη κατεύθυνση, δηλαδή την κατάργηση των ρυθμίσεων που δημιουργούν εμπόδια:

Βρισκόμαστε στη διαδικασία απλοποίησης του Αγορανομικού Κώδικα, μέσω τις κατάργησης περιορισμών που έχουν επιπτώσεις στην τιμολόγηση, τις εξαγωγές, την πώληση και την προώθηση των προϊόντων.

Σχετικά με τη δεύτερη κατεύθυνση, δηλαδή την ελαχιστοποίηση του διοικητικού βάρους, το οποίο συνδέεται στενά με τα ρυθμιστικά εμπόδια

Δρομολογούμε την εφαρμογή ενός προγράμματος του ΟΟΣΑ, όπου η Εργαλειοθήκη (Toolkit) του ΟΟΣΑ για την Αξιολόγηση του Ανταγωνισμού, θα εφαρμοσθεί στους τέσσερις ακόλουθους τομείς: οικοδομικών υλικών, λιανικού εμπορίου, βιομηχανικής παραγωγής και τουρισμού.

Οι ειδικοί του ΟΟΣΑ θα συνεργασθούν στενά με την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, για να εντοπίσουν τους μη αναγκαίους περιορισμούς στις σχετικές οικονομικές δραστηριότητες και να προτείνουν εναλλακτικές, λιγότερο επιβαρυντικές, επιλογές.

Κάθε σχετικό νομικό ζήτημα θα διευθετηθεί εντός του Αυγούστου και κατόπιν θα προχωρήσουμε στη σύναψη της Σύμβασης με τον ΟΟΣΑ.

  1. 8. Δημόσιες Συμβάσεις & Προμήθειες
Η μεταρρύθμιση για τις Δημόσιες Συμβάσεις & Προμήθειες αποτελεί προτεραιότητα με στόχο τη μεγαλύτερη διαφάνεια και την εξοικονόμηση δαπανών. Εκτελούμε τον προγραμματισμό για το κανονιστικό πλαίσιο στον τομέα των αγαθών και των υπηρεσιών κι επίσης, επεξεργαζόμαστε το νέο πλαίσιο για τα δημόσια έργα. Το νέο καθεστώς των Δημοσίων Συμβάσεων θα τεθεί σε εφαρμογή έως το τέλος Μαρτίου 2013. 

Σχετικά πάντως, με της σημερινή άναρχη  κατάσταση, σημειώνεται πως βάσει των στοιχείων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, οι αναθέτουσες αρχές είναι περί τις 3.200, ενώ το 40% των διαγωνισμών καταπίπτουν λόγω ενστάσεων στις προδιαγραφές τους.

Πιστεύουμε πως είναι εφικτή η μείωση των περίπου 3.200 αρχών κατά 80%, δηλαδή να περιορισθούν στο 20% του σημερινού αριθμού τους.

Συνεπώς και σε σχέση με τον ευρύτερο προγραμματισμό:

Έχουμε ήδη ολοκληρώσει το σχέδιο ΠΔ για τις προμήθειες Αγαθών.

Επίσης, και αυτό συνδέεται με το γενικότερο σχεδιασμό, έχει ρυθμιστεί το ζήτημα στελέχωσης και της στέγασης της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και συνεχίζονται οι διαδικασίες προκειμένου να λειτουργήσει άμεσα.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στο εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών διαγωνισμών (eprocurement)

Αναφέρεται το ακριβές χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου:

1.Ολοκληρώνουμε το σχέδιο ΠΔ για τις προμήθειες Υπηρεσιών, μέχρι τον Οκτώβριο.

2.Συντάσσουμε το ΠΔ για τις συμβάσεις Δημοσίων Έργων.

3.Ολοκληρώνουμε το σχεδιασμό για το Εθνικό Σύστημα  για τις ηλεκτρονικές δημόσιες προμήθειες (ΕΣΗΔΠ) μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2012 και τίθεται σε εφαρμογή πιλοτικά από  τον Ιανουάριο του 2013.

4.Θέτουμε σε λειτουργία το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΑΓΟΡΑ) σε 3 φάσεις με ημερομηνία έναρξης  το Νοέμβριου του 2012.

5.Με  το Στρατηγικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων, μέχρι το Δεκέμβριο του 2012 θα έχουμε ολοκληρώσει:

Πρώτον, την αναμόρφωση και  ενοποίηση του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου με στόχο και την προσαρμογή στο νέο ηλεκτρονικό περιβάλλον των δημοσίων συμβάσεων (Π.Δ. 118/2007 Ν.2286/1995, Κανόνες λειτουργίας Επιτροπών, Κανονισμός υπηρεσιών για τους διαγωνισμούς κάτω από τα κοινοτικά όρια )

 Δεύτερον, την αναδιάρθρωση της Διοικητικής οργάνωσης  με τις Κεντρικές Αναθέτουσες Αρχές και της εξέτασης του συστήματος των προσφυγών ενώπιον της Διοίκησης και των δικαστηρίων.

  1. 9. Περιφερειακά Αεροδρόμια

Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, έχουν επεξεργασθεί έναν έγγραφο πολιτικής για την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων και το σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο. Σε σχέση, άλλωστε, με τα Περιφερειακά Αεροδρόμια, η αξιοποίηση τους αφορά το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ το ρυθμιστικό πλαίσιό τους αφορά το Υπουργείο.

Εντός δύο εβδομάδων, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, θα μας παραδοθεί το σχετικό έγγραφο πολιτικής, δηλαδή  η εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ.

Στο νέο τοπίο, το ρυθμιστικό πλαίσιο είναι ιδιαίτερης σημασίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο προγραμματίζουμε την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ, έτσι ώστε να έχει ένα διακριτό ρόλο ως προς τα ρυθμιστικά ζητήματα.

Οι υπόλοιπες δραστηριότητες θα διαχωριστούν κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Προγραμματίζουμε την παρουσίαση σχετικού Σχεδίου Νόμου στους επόμενους τέσσερις μήνες, αφού προηγηθεί διαβούλευση με όλους τους εμπλεκομένους.

  1. 10. Υπεραστικές Επιβατικές Οδικές Μεταφορές- απελευθέρωση αγοράς

Έχει ήδη εκπονηθεί μελέτη που εξετάζει εναλλακτικούς τρόπους απελευθέρωσης της αγοράς των υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών (ΚΤΕΛ) προς όφελος των πολιτών.

Για την εξειδίκευση των όρων λειτουργίας της αγοράς υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών συντάσσουμε τεχνική μελέτη (σε συνεννόηση με την Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ και τους εμπλεκόμενους φορείς) μέχρι τέλος Νοεμβρίου 2012.

Και καταρτίζουμε σχέδιο νόμου μέχρι το τέλος Μαρτίου 2013 με στόχο η σχετική αγορά να απελευθερωθεί μέχρι το τέλος του 2015, αντί το 2019 που προβλέπει ο ισχύων  νόμος.

Μέχρι τις 10 Αυγούστου, ορίζουμε έναν Υπεύθυνο για κάθε μία από τις παραπάνω προτεραιότητες, ο οποίος θα είναι αρμόδιος για την εποπτεία και για την επικοινωνία με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ, και της ΕΚΤ.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.