Την αντίδρασή του στην πρόταση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας, για τη δημιουργία νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα, αλλά και τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί το παραπάνω αίτημα, εξέφρασε με επιστολή του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης.
Η επιστολή έχει ως εξής:
“Όπως καταγράφηκε καθολικά στα ΜΜΕ της 21.08.2012, “συμφωνήθηκε μεταξύ του νέου Γ.Γ.Λ.Λ.Π κ. Μουτζούρη και των εκπροσώπων της Ένωσής σας συμφωνία κατασκευής νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου.”
Επειδή το θέμα αυτό συζητήθηκε στα πλαίσια της ευρύτατης διαβούλευσης για το σχέδιο Νόμου “Αθήνα 2021” μεταξύ Κυβέρνησης, Αυτοδιοίκησης και κοινωνικών εταίρων και από κανέναν φορέα δεν υποστηρίχθηκε, μας προκαλεί μεγάλη εντύπωση πως το θέμα αυτό επανατίθεται από την Ένωσή σας. Σας θυμίζω ότι όλοι οι πιο πάνω φορείς και ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας συμφώνησαν ότι το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας θα είναι ο Πειραιάς και επικουρικά στο μέλλον το Λαύριο.
Με βάση τις αποφάσεις αυτές, ο ΟΛΠ Α.Ε. έχει σχεδιάσει, ωριμάσει και εκτελεί έργα 420 εκατ. Ευρώ με πλήρη έγκριση των αρμόδιων κυβερνητικών οργάνων (ΕΣΑΛ), της Περιφέρειας Αττικής της Διοίκησης, της Γενικής Συνέλευσης και των μετόχων του ΟΛΠ Α.Ε. Μας προκαλεί δε ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση, ότι στις μέχρι σήμερα δημιουργικές μεταξύ μας συναντήσεις, ουδέποτε μας ετέθη αυτό το θέμα. Θέλω, τέλος, να θυμίσω ότι παρόμοιο θέμα δεν έχει τεθεί στις διαβουλεύσεις από κανένα ναυτιλιακό φορέα, ότι η αυτοδιοίκηση έχει εκφράσει απόλυτες αντιρρήσεις για την καταστροφή του Φαληρικού Δέλτα και ότι όπως έχει καταγγελθεί αυτές οι απόψεις περί δήθεν νέου λιμένα κρουαζιέρας προέρχονται πάντα χωρίς τεκμηρίωση από διαπλεκόμενα συμφέροντα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τον χώρο της ναυτιλίας. Σημειώνω, τέλος, ότι ουδεμία μεγάλη εταιρία διαχείρισης κρουαζιέρας έχει εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον ανάληψης του κόστους ενός τέτοιου έργου, το οποίο εκτιμάται μεταξύ 2-4 δισ. Ευρώ.
Επειδή ο ΟΛΠ Α.Ε. είναι ανώνυμη εταιρεία εισηγμένη στο ΧΑΑ και κάθε ατεκμηρίωτη φήμη, πληροφορία ή αίτημα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στο οικονομικό status της εταιρίας, θα ήθελα να παρακαλέσω την Ένωσή σας (α) να μας αποστείλει το σχετικό project και τις τεχνικές και οικονομικές μελέτες του, (β) τις προτάσεις των επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι σας κατέθεσαν εγγράφως μια τέτοια πρόταση, (γ) τα λιμενικά και τεχνικά σχέδια για την ακριβή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων στο Φαληρικό Δέλτα και (δ) το προτεινόμενο επενδυτικό σχέδιο και την cost benefit ανάλυσή του. Επειδή για το θέμα αυτό κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης του σχεδίου νόμου “Αθήνα 2021” έχουμε καταθέσει και εκφράσει επιχειρήματα και απόψεις, σας στέλνω τις σχετικές συνοπτικές ανακοινώσεις τύπου του ΟΛΠ Α.Ε. για ενημέρωσή σας.”
Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΛΠ Α.Ε. έχει εκφράσει για το θέμα αυτό τις απόψεις του, οι οποίες συνοψίζονται στα ακόλουθα σημεία:
“Σχολιάζοντας τις θέσεις ελαχίστων προτάσεων για τη δημιουργία νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα, ο κ. Γ. Ανωμερίτης δήλωσε: «Από τα αρχαία χρόνια του Θεμιστοκλή μέχρι τα μετά την Εθνική Ανεξαρτησία χρόνια του Όθωνα, από πλευράς ορισμένων Αθηναίων ετίθετο το ερώτημα αν το επίνειο της Αθήνας έπρεπε να είναι το Φάληρο ή ο Πειραιάς. Το θέμα αυτό έχει ιστορικά επιλυθεί με τεράστιες επενδύσεις, οι οποίες στο μεταξύ έγιναν στον Πειραιά. Όσοι το επαναφέρουν παραγνωρίζουν: (α) τα ρηχά ισοβαθή της περιοχής Φαλήρου/Φλοίσβου απαγορευτικά για προσέγγιση μεγάλων πλοίων, (β) την απόληξη δύο ποταμών στον όρμο Φαλήρου, (γ) τη χρησιμοποίηση του Δέλτα ως στίβου ναυταθλητικών ομίλων, (δ) τη χρησιμοποίηση της περιοχής ως κέντρου θαλάσσιου τουρισμού με 4 μεγάλες χωροθετημένες μαρίνες, (ε) λόγω ανάπλασης του ολυμπιακού θαλάσσιου μετώπου από ΣΕΦ έως Φλοίσβο της οριοθέτησης του Δέλτα ως χώρου περιπάτου και αναψυχής, (στ) του χαρακτηρισμού της όμορης περιοχής ως αμιγώς οικιστικής και τέλος (ζ) λόγω των θαλασσίων συνθηκών της περιοχής, αφού με νότιους ανέμους έχει μετρηθεί κυματισμός 4-6 μ. , χωρίς φυσικά να υπολογίσει κανείς το οικονομικό κόστος της δημιουργίας νέου λιμένα και των απαιτούμενων πανάκριβων χερσαίων χώρων και υποδομών. Ο Πειραιάς και το λιμάνι του αποτελούν το μοναδικό χώρο για ανάπτυξη κρουαζιέρας στην Αττική.
Όπως αποδέχεται και ο Οργανισμός Αθήνας στο σχέδιο του για το Ρυθμιστικό Σχέδιο “Αττικής 2021”, ο μόνος μικρού μεγέθους συμπληρωματικός χώρος κρουαζιέρας θα μπορούσε να κατασκευασθεί στο Λαύριο υπό προϋποθέσεις, σε καμιά όμως περίπτωση στον Φαληρικό Όρμο»”.