Ο Όμιλος καταγράφει λειτουργικά έσοδα το δεύτερο τρίμηνο και μειώνει τις λειτουργικές απώλειες εξαμήνου σε 20 εκ. ευρώ, κάτι που επιβεβαιώνει τα προγνωστικά για το 2012.
Η Deutsche Lufthansa AG ανακοίνωσε ανοδική τάση κερδών για το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου, ο Όμιλος κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ύψους € 361 εκ., αντισταθμίζοντας σχεδόν τις απώλειες του πρώτου τριμήνου. Θετικούς παράγοντες αποτέλεσαν η διαρκής αναπροσαρμογή χωρητικότητας και βελτιστοποίηση κερδών, τόσο στις μεταφορές επιβατών όσο και εμπορευμάτων, η σαφέστατα επιτυχημένη αναδιάρθρωση της Austrian Airlines και η καλή συνεισφορά κερδών από τις άλλες εταιρίες του Ομίλου. Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους, όλες οι εταιρίες του Ομίλου αύξησαν τα λειτουργικά τους κέρδη συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Ωστόσο, οι υψηλές δαπάνες καυσίμων, η διαρκής συμπίεση τιμών, ο φόρος εναέριας κυκλοφορίας που επιβλήθηκε στη Γερμανία και την Αυστρία και τα τέλη για το πιστοποιητικό εκπομπών ρύπων, ελάττωσαν τα κέρδη του Ομίλου. Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2012, η εταιρία ανακοίνωσε λειτουργικό αποτέλεσμα στα € -20 εκ. , μειωμένο κατά 134 εκ. συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το Lufthansa Group αύξησε τα έσοδά του κατά 6%, σε €14.5 δις. Ύστερα από έξι μήνες, οι καθαρές απώλειες για την περίοδο ανήλθαν σε € 168 εκ., ποσό που αντιπροσωπεύει μια βελτίωση ύψους 38 εκ. ευρώ συγκριτικά με το 2011. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται απώλειες από την αναστολή πτητικού έργου ύψους €36 εκ., από την πώληση της British Midland Ltd.
Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα εξαμήνου, η κυρία Simone Menne, Chief Financial Officer και υπεύθυνη Αεροπορικού Έργου της Deutsche Lufthansa AG από 1ης Ιουλίου 2012, δήλωσε: “Ενεργώντας με σύστημα, θέλουμε να εξασφαλίσουμε ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε για τους πελάτες μας, να διασφαλίζουμε και να δημιουργούμε θέσεις εργασίας για το προσωπικό μας και να διατηρούμε την κερδοφόρο ανάπτυξή μας. Δεν μπορούμε να αποφύγουμε την λήψη κάποιων δυσάρεστων μέτρων, τα οποία όμως δεν θα είναι εις βάρος της ποιότητας. Το θετικό αποτέλεσμα και το μειωμένο κόστος ανά μονάδα, στο δεύτερο τρίμηνο, μας χάρισαν τη σιγουριά ότι αξίζει τον κόπο.” Στα πλαίσια του προγράμματος SCORE, ο Όμιλος επιθυμεί να βελτιώσει το λειτουργικό αποτέλεσμα συγκριτικά με το επιχειρησιακό έτος 2011 κατά τουλάχιστον € 1.5 δις μέχρι το τέλος του 2014.
Κατα τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, οι αεροπορικές εταιρίες του Passenger Airline Group, ακολούθησαν το αυστηρό πρόγραμμα αναπροσαρμογής χωρητικότητας και βελτιστοποίησης κερδών και όλες αύξησαν με επιτυχία το συντελεστή πληρότητας και τα έσοδα από το πτητικό τους έργο. Η αύξηση των δαπανών καυσίμων συγκριτικά με την περσινή χρονιά ήταν η αιτία που οδήγησε τον τομέα πτητικού έργου σε λειτουργικές απώλειες, ύψους €179 εκ. (προηγούμενο έτος: € -100 εκ.). Ο τομέας πτητικού έργου προσαρμόζει ξανά την αύξηση της χωρητικότητάς του με στόχο τη συνέχιση των θετικών επιδόσεων των πωλήσεων και των κερδών. Στο χειμερινό πρόγραμμα 2012/2013, το Passenger Airline Group σχεδιάζει να μειώσει το συντελεστή διαθέσιμων seat-kilometres κατά 2,5% συγκριτικά με φέτος. Αυτό σημαίνει ότι η ανάπτυξη θα μειωθεί κατά 0.5 % για ολόκληρο το έτος 2012.
Η Lufthansa German Airlines μειώνει τη χωρητικότητα, αποσύροντας παλαιά αεροσκάφη νωρίτερα απ’ ό,τι είχε προγραμματιστεί και προσαρμόζει αντίστοιχα το πρόγραμμα πτήσεων ανά χρονική περίοδο. Η εταιρία αφαιρεί τις ευρωπαϊκές συνδέσεις από τη Φρανκφούρτη προς Καζαμπλάνκα, Λονδίνο/ Gatwick, Λάρνακα, Πάλμα ντε Μαγιόρκα και Νάπολη από το χειμερινό της πρόγραμμα, επιπλέον των αλλαγών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Τα μέτρα ελέγχου χωρητικότητας που εφαρμόστηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε συνδυασμό με τα υψηλότερα έσοδα από το πτητικό τους έργο, είχαν μεν θετικό αντίκτυπο στα κέρδη της εταιρίας αλλά δεν κατάφεραν να αντισταθμίσουν τις υψηλότερες δαπάνες καυσίμων και τις πολυδάπανες αυξήσεις σε τέλη και χρεώσεις.
Η Lufthansa German Airlines ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο λειτουργικές απώλειες €300 εκ. (προηγούμενο έτος: €-146 εκ.). Η SWISS παρέμεινε κερδοφόρα, καταγράφοντας λειτουργικά κέρδη ύψους €48 εκ. Ωστόσο, οι υψηλές δαπάνες καυσίμων και το ισχυρό Ελβετικό φράγκο είχαν ως αποτέλεσμα αυτό το κέρδος να είναι πολύ κατώτερο από τα περσινά, πολύ θετικά αποτελέσματα, που ανέρχονταν σε € 104 εκ. Η Austrian Airlines ολοκλήρωσε με επιτυχία τα σημαντικά διαρθρωτικά μέτρα, μεταφέροντας το πτητικό της έργο στην Tyrolean Airways, κάνοντας με αυτό τον τρόπο ένα βήμα μπροστά προς το να γίνει περισσότερο ανταγωνιστική. Αυτό συνέβαλε σε θετικά αποτελέσματα, διευκολύνοντας την εταιρία να σημειώσει το πρώτο εξάμηνο λειτουργικά κέρδη ύψους € 26 εκ. (προηγούμενο έτος: € -64 εκ.). Χωρίς αυτό, τα λειτουργικά αποτελέσματα θα ήταν €-55 εκ. Η υψηλή τιμή του πετρελαίου, η μειωμένη ζήτηση καθώς και η αυστηρή απαγόρευση νυχτερινών πτήσεων στον κόμβο της Φρανκφούρτης επηρέασαν αρνητικά την πορεία στον τομέα μεταφοράς εμπορευμάτων. Το λειτουργικό αποτέλεσμα ύψους € 47 εκ. (προηγούμενο έτος: € 133 εκ.) είναι μεν θετικό, αλλά ιδιαίτερα πιο χαμηλό από την περσινή χρονιά.
Στο ιδιαίτερα δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2012, ο Όμιλος Lufthansa επωφελήθηκε κυρίως από το επιχειρηματικό του μοντέλο: όλοι οι επιχειρησιακοί τομείς αύξησαν τα λειτουργικά τους κέρδη συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Για τη Lufthansa Technik το αποτέλεσμα για το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν € 144 εκ. (προηγούμενο έτος: € 106 εκ.) σημειώνοντας αύξηση 35,8%. Ο τομέας Τροφοδοσίας βελτίωσε το λειτουργικό του αποτέλεσμα σε €23 εκ. (προηγούμενο έτος: € 21 εκ.) και ο Τομέας IT ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ύψους € 8 μ. (προηγούμενο έτος: € 6 μ.).
Για όλο το έτος 2012, ο Όμιλος εξακολουθεί να αναμένει αυξημένη ζήτηση και σχεδιάζει να συνεχίσει την αναπροσαρμογή της χωρητικότητας. Παράλληλα, οι εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων και η επίδραση των μακροοικονομικών παραγόντων παραμένουν δύσκολο να προβλεφθούν. Ο Όμιλος συνεχίζει να προβλέπει αυξημένα έσοδα και λειτουργικά κέρδη σε ένα εύρος ενός τριψήφιου αριθμού εκατομμυρίων ευρώ για όλο το έτος. Η πρόβλεψη δεν περιλαμβάνει δαπάνες αναδιάρθρωσης σε σχέση με το πρόγραμμα SCORE, καθώς και την προγραμματισμένη μείωση θέσεων εργασίας που περιλαμβάνει αυτό. Σύμφωνα με τις τρέχουσες εκτιμήσεις, αυτές θα κυμαίνονται μεταξύ € 100 εκ. και €200 εκ. για το τρέχον έτος.
Το πρώτο εξάμηνο του 2012 σε αριθμούς
Το πρώτο εξάμηνο του 2012, ο κύκλος εργασιών του Lufthansa Group ανήλθε σε € 14.5 δις, – σημειώνοντας αύξηση 6% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα από το πτητικό έργο βελτιώθηκαν κατά 5.4%, αγγίζοντας τα €11.9 δις. Συνολικά, τα λειτουργικά έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε € 15.6 δις για την συγκεκριμένη περίοδο, σημειώνοντας αύξηση ύψους 3.5%.
Οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 5.7% το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε € 15.6 δις. Ένας από τους κύριους λόγους για την αύξηση αυτή οφείλεται στις κατά 22% (€642m) αυξημένες δαπάνες για καύσιμα που συνολικά ανήλθαν σε € 3.6 δις. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται η θετική συμβολή € 154 εκ. από την αντιστάθμιση των τιμών. Τα τέλη και οι χρεώσεις σημείωσαν αύξηση κατά 4.5% συγκριτικά με το 2011.
Το πρώτο εξάμηνο του 2012, το Lufthansa Group κατέγραψε λειτουργικά αποτελέσματα ύψους € -20 εκ., μειωμένα κατά € 134 εκ. συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Το καθαρό αποτέλεσμα ήταν €-168 εκ. ενώ αντίστοιχα, πέρσι το ποσό ήταν € -206 εκ. Το αποτέλεσμα ανά μετοχή βελτιώθηκε σε € -0.37 (προηγούμενο έτος: € -0.45).
Η Lufthansa επένδυσε €1.4 δις κατά την αναφερθείσα περίοδο. Από αυτό το ποσό, τα €1.2 δις αξιοποιήθηκαν στην επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου. Η ταμειακή ροή από τις λειτουργικές δραστηριότητες ανέρχεται σε € 1.7 δις και η ελεύθερη ταμειακή ροή (ταμειακή ροή από λειτουργικές δραστηριότητες χωρίς τις καθαρές δαπάνες κεφαλαίου) σε €584 εκ. Στο τέλος των πρώτων έξι μηνών του έτους, ο Όμιλος έχει καθαρά χρέη € 2.3 δις. Η αναλογία των ιδίων κεφαλαίων της είναι 26,8%.