Αυτό είναι το συμπέρασμα που βγήκε στο ετήσιο FVW workshop που φέτος συνδιοργανώθηκε στην από τον κορυφαίο τουριστικό ειδησεογραφικό οργανισμό της Ευρώπης FVW και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας.
Η πρωτοβουλία του Ξ.Ε.Ε. εντάσσεται σε σχέδιο δράσης για την τόνωση της ζήτησης στις αγορές που παρουσιάζουν σημαντική υστέρηση στις κρατήσεις, όπως εν προκειμένω η Γερμανική.
Το workshop έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία και ολοκληρώθηκε την περασμένη Δευτέρα μετά από επίσκεψη των κορυφαίων Γερμανών Tour Operators και δημοσιογράφων σε προορισμούς που αναδεικνύουν το τουριστικό προϊόν της χώρας (Aστέρας Βουλιαγμένης, Costa Navarino, οινοποιείο Σεμέλη κ.λ.π.), δίνοντας παράλληλα το μήνυμα στους προσκεκλημένους, αλλά και στους εκατοντάδες χιλιάδες αναγνώστες του FVW, ότι η Αθήνα και η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ένας εξαιρετικά ελκυστικός, φιλόξενος και ασφαλής τουριστικός προορισμός.
Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του Προέδρου του ΞΕΕ κ. Γιώργου Τσακίρη : «Νομίζω ότι τίποτα δεν θα μπορούσε να εμπεδώσει την αίσθηση της ασφάλειας σε εσάς τους ίδιους, στους συνεργάτες και αναγνώστες σας, περισσότερο από το να βρεθείτε ακριβώς στο κέντρο της Αθήνας, που με τόσες εικόνες αναταραχής έχει τροφοδοτήσει τα διεθνή ΜΜΕ τα τελευταία δύο χρόνια, ακριβώς δύο ημέρες πριν από την πιο σημαντική και φορτισμένη εκλογική αναμέτρηση των τελευταίων 30 ετών και να περιηγηθείτε στην πόλη με τα πόδια και με το μετρό, να δείτε και να γευτείτε τις κλασικές και σύγχρονες ομορφιές της και όλα αυτά με απόλυτη ασφάλεια».
Υπογραμμίζεται ότι στο πλαίσιο του συνεδρίου καταγράφηκαν τα εξής συμπεράσματα :
Οι Τour Οperators επισήμαναν ότι η Ελλάδα δεν έχει προσαρμόσει το τουριστικό προφίλ της στις ανάγκες του σύγχρονου τουρίστα. Εντούτοις, εξακολουθεί να αποτελεί εν δυνάμει τον πιο ελκυστικό προορισμό στην Ευρώπη κατά τους Γερμανούς με ποσοστό 67% σε σχετική έρευνα που διεξήγαγαν.
Η Ελλάδα έχει μείνει συνυφασμένη με την εικόνα του «Ζορμπά» και εμμένει να πουλά τα αρχαία της μνημεία με τη λογική της δεκαετίας του ’60, που όχι μόνο έχει ξεπεραστεί, αλλά δεν ενδιαφέρει πλέον το σύγχρονο τουρίστα, που αναζητά να βιώσει την πολιτιστική εμπειρία με διαφορετικό τρόπο, να απολαύσει το φαγητό και τη διασκέδαση, όπως και ο ντόπιος πληθυσμός. Όπως σημείωσαν χαρακτηριστικά, η νέα γενιά δεν ξέρει τι είναι ο «Ζορμπάς» και ο «Καζαντζάκης», ενώ η χώρα οφείλει να αναδείξει τα πολιτιστικά της πλεονεκτήματα, διορθώνοντας το service και τις υποδομές της.
Η Αθήνα δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει τουριστικό στίγμα, ανάλογο της Βαρκελώνης και του Βερολίνου, παρόλο που οι δυνατότητές της σε ποικιλία τοπίου, πολιτιστικών υποδομών και διασκέδασης είναι ανεξάντλητες. Εξάλλου -προσθέτουν- οι εικόνες της πρωτεύουσας με απεργίες, διαδηλώσεις και φθορές δεν αποτελούν ελληνικό φαινόμενο, συμβαίνουν παντού και είναι πολύ εύκολο να ξεχαστούν και να αντιστραφεί το κλίμα. Ειδικά για την Αθήνα τόνισαν την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου master plan.
Η Ελλάδα πρέπει να στραφεί και στη λεγόμενη «Τρίτη Ηλικία» η οποία διευρύνει συνεχώς τα μερίδια της σε όλο τον κόσμο ταξιδεύοντας περισσότερο.
Οι ξενοδόχοι πρέπει να εκσυγχρονίζουν διαρκώς το προϊόν τους και να το προσαρμόζουν χωρίς καθυστερήσεις στις απαιτήσεις της πελατείας τους.
Η εύκολη πρόσβαση στους νησιωτικούς προορισμούς με πυκνά και σταθερά δρομολόγια εξακολουθεί να αποτελεί ζητούμενο από τους γερμανούς τουριστικούς επιχειρηματίες.
Ειδική μνεία έγινε για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», το οποίο είναι το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αλλά πρώτο από πλευράς τουριστικής σημασίας για την Ελλάδα, αερολιμένας ο οποίος τους κρίσιμους καλοκαιρινούς μήνες προκαλεί έμφραγμα στον τουρισμό και δυσφημεί την εικόνα της χώρας .