Η Σκόπελος επανακτά τη θέση που της αξίζει στο τουριστικό χάρτη της Ελλάδας μετά από μια καλά οργανωμένη στρατηγική για την τουριστική προβολή του νησιού. Η τουριστική επιτροπή που για πρώτη φορά δημιουργήθηκε από το Δήμο Σκοπέλου, αποτελούμενη από επαγγελματίες και επιστήμονες του νησιού, εργάστηκαν με επιμονή και ανιδιοτέλεια για την χάραξη της νέας τουριστικής πολιτικής, βασιζόμενη στους εξής άξονες:
«Εκπτωτικό πρόγραμμα «Πάμε Σκόπελο 2012»
Τίθεται σε εφαρμογή το εκπτωτικό πρόγραμμα «Πάμε Σκόπελο 2012» στο οποίο συμμετέχουν οι περισσότερες επιχειρήσεις του νησιού. Το εκπτωτικό πρόγραμμα εξασφαλίζει στους επισκέπτες σημαντικές εκπτώσεις σε όλες τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που μπορούν να μειώσουν σημαντικά το κόστος διακοπών για κάθε ελληνικό νοικοκυριό. Τα ξενοδοχεία ,τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα, τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και μηχανάκια προσφέρουν κατά τη διάρκεια των μηνών Μάιου – Ιουνίου – Σεπτέμβριου και Οκτωβρίου έκπτωση 30% επί της συναλλαγής. Τα εμπορικά καταστήματα όπως τουριστικά ή παντοπωλεία προσφέρουν έκπτωση καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν 15% επί της αξίας της συναλλαγής. Ενώ οι επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος όπως εστιατόρια, καφέ, μπαρ κλπ προσφέρουν έκπτωση 10% επί της συνολική συναλλαγής. Σημαντική έκπτωση 10% όμως προσφέρουν και τα καταστήματα τροφίμων όπως για παράδειγμα παντοπωλεία, οινοπαντοπωλεία καταστήματα παραδοσιακών προϊόντων κλπ.
Αν για παράδειγμα μια τετραμελής οικογένεια θα πλήρωνε 2700€ για να έρθει για επτά ημέρες στη Σκόπελο με αυτοκίνητο και σε ξενοδοχείο με πρωινό, με την εκπτωτική κάρτα οι εκπτώσεις που μπορεί να εξασφαλίσει αγγίζουν συνολικά περίπου 700€, δήλωσε ο Δήμαρχος Σκοπέλου, κ.Γιώργος Μιχελής.
Οι συμβεβλημένες επιχειρήσεις είναι πάρα πολλές και ο κάτοχος της κάρτας θα αναγνωρίζει τα καταστήματα που συμμετέχουν στο εκπτωτικό πρόγραμμα, από ένα σήμα που θα αναρτάτε σε εμφανή σημείο στην είσοδο κάθε επιχείρησης. Επίσης θα μπορεί να ενημερώνετε και από το ιστοσελίδα www.skopelos.gr για τις συμβεβλημένες επιχειρήσεις.
«Επιλογή καινούριο λογότυπου και σλόγκαν»
Μετά από πολλά χρόνια η Σκόπελος αποφάσισε να διαλέξει ένα καινούριο λογότυπο και σλόγκαν που θα ηγηθεί της τουριστικής καμπάνιας του νησιού, για τα επόμενα χρόνια. Ετσι δημοσιεύθηκε ανοιχτή πρόσκληση υπό μορφή διαγωνισμού με συμβολικό χρηματικό έπαθλο, από την οποία και ψηφίστηκε η τελική επιλογή. «Η συμμετοχή ήταν εντυπωσιακή, οι προτάσεις έφθασαν τις 150 και η επιλογή ήταν ιδιαίτερα δύσκολη ανάμεσα σε αρκετές αξιόλογες προτάσεις. Η τελική επιλογή μας ήταν ομόφωνη απόφαση της τουριστικής επιτροπής. Είμαστε περήφανοι καθώς θεωρούμε ότι διαλέξαμε το πιο αντιπροσωπευτικό λογότυπο και σλόγκαν για τη Σκόπελο που θα ηγηθεί της τουριστικής εκστρατείας του νησιού μας, για τα επόμενα χρόνια» δήλωσε ο κ. Κων/νος Σκούρας, Πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής.
Το σλόγκαν «Σκόπελος: Ελλάδα με την πρώτη ματιά» ή «Skopelos: Greece at first sight» επιλέχθηκε ανάμεσα σε πολλές αξιόλογες προτάσεις, αφού κρίθηκε περιεκτικό, επικοινωνιακό τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Οι νικήτριες Νίκη Ταμπάκη και Μελίνα Μαλτίσδου από τη Pad Advertising, δήλωσαν: «Σκόπελος. Καταπράσινη, ηλιόλουστη, περιτριγυρισμένη από αμμώδεις παραλίες και τα γαλάζια νερά του Αιγαίου. Η ιδανική μικρογραφία της Ελλάδας. Ένα νησί που συνδυάζει όλα αυτά που χάρισαν στη χώρα μας τη φήμη του ιδανικού τόπου διακοπών. Ένα λογότυπο «μάτι» που φέρνει τη Σκόπελο στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Χρώματα ελληνικά, λιτές γραμμές, καθαρή εικόνα. Ένα μάτι μέσα από το οποίο βλέπουμε τη Σκόπελο και μέσα από τη Σκόπελο, όλη την Ελλάδα.»
«Σουπλά για τα ελληνικά εστιατόρια της Γερμανίας»
Έχει ανατεθεί σε ντόπιους καλλιτέχνες ο σχεδιασμός ενός σουπλά, όπου θα διακοσμεί τα τραπέζια εκατό περίπου ελληνικών εστιατορίων στις μεγαλύτερες πόλεις της Γερμανίας. Το σουπλά περιλαμβάνει μία προσφορά για κάθε καλό πελάτη που θα υποδείξει κάθε συνεργαζόμενο εστιατόριο προς την τουριστική επιτροπή. Όλοι οι προτεινόμενοι πελάτες θα εξασφαλίζουν δωρεάν διαμονή στη Σκόπελο, κατά τους μήνες Μάιο και Σεπτέμβριο για πέντε διανυκτερεύσεις. Στόχος αυτού του προγράμματος είναι η προβολή και διαφήμιση της Σκοπέλου προς το γερμανικό αγοραστικό κοινό ως επιθυμητό τουριστικό προορισμό.
Τουριστική Προβολή εντός και εκτός συνόρων
Φέτος σχεδιάστηκαν και τυπώθηκαν 7 νέα καλαίσθητα θεματικά έντυπα για την τουριστική προβολή της Σκοπέλου. Τυπώθηκαν στα ελληνικά, στα αγγλικά και αυτή τη στιγμή τυπώνονται και στα ρώσικα. «Στόχος μας είναι, να τυπώσουμε τα έντυπα σε περισσότερες γλώσσες για να φτάσουν στα χέρια όλων των εν δυνάμει επισκεπτών του νησιού μας και να είμαστε έτοιμοι για την τουριστική καμπάνια του 2013» δήλωσε ο κ. Σκούρας για τις μελλοντικές προοπτικές των εντύπων. Τα έντυπα σχεδιάστηκαν με βασικό άξονα το καινούριο λογότυπο και χωρίζουν τις πληροφορίες για τη Σκόπελο στις εξής θεματικές ενότητες: «Γενικές πληροφορίες και πρόσβαση/ Ψυχαγωγία και αναψυχή/ χλωρίδα και πανίδα/ οικισμοί/ παραδόσεις και πολιτιστικές εκδηλώσεις / φυσική ομορφιά / τοπικά προϊόντα και γαστρονομία».
Η Σκόπελος έλαβε μέρος φέτος σε τουριστικές εκθέσεις σε όλη την Ευρώπη. Συμμετείχε στις τουριστικές εκθέσεις του Μιλάνου, της Δανίας, της Σερβίας, της Βουλγαρίας, του Βερολίνου και της Νορβηγίας. Αυτή τη στιγμή συμμετέχει στην τουριστική έκθεση της Ρουμανίας και σε λίγες μέρες θα συμμετάσχει στις εκθέσεις της Σουηδίας και της Μόσχας. Στις περισσότερες εκθέσεις η συμμετοχή ήταν δυναμική σε περίπτερα του Ε.Ο.Τ. και της περιφέρειας. Δεν έλειψαν όμως και οι εκθέσεις που η Σκόπελος έδωσε δυναμικά το παρόν με δικά της περίπτερα και events προκειμένου να κάνει τη Σκόπελο ξεχωριστή και επιθυμητό προορισμό στο εξωτερικό.
Λαμβάνοντας υπ’ όψην την γενικότερη οικονομική κατάσταση στη χώρα μας αλλά και τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Δήμος αυτή την χρονική στιγμή, η καινούρια δημοτική αρχή έχει επενδύσει στον τουρισμό, αναγνωρίζοντας ότι αποτελεί το σημαντικότερο μέσο βιοπορισμού του νησιού. Με τα πενιχρά οικονομικά του Δήμου η τουριστική επιτροπή βασίστηκε στον εθελοντισμό, στην φαντασία, τις χορηγίες των επαγγελματιών και τη δημιουργικότητα για να χαράξει την πολιτική που θα βοηθήσει τη Σκόπελο να περάσει στην πρώτη γραμμή τουριστικών προορισμών τα επόμενα χρόνια.