Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού ως δευτεροβάθμιος φορέας εκπροσώπησης των τουριστικών γραφείων και των επιχειρήσεων τουριστικών λεωφορείων της χώρας και εν όψει της ψήφισης των άρθρων του Σχεδίου Νόμου «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, απέστειλε επιστολή προς όλους τους εκπροσώπους του Ελληνικού Κοινοβουλίου επισημαίνοντας δύο κρίσιμα για τον τουριστικό τομέα ζητήματα, τα οποία αντί να επιλύονται με το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου διαιωνίζονται, εις βάρος του ελληνικού τουρισμού που διέρχεται κρίσιμες ώρες, του Έλληνα πολίτη αλλά και του αλλοδαπού επισκέπτη.
Α) Στο κεφάλαιο Α του Β Μέρους του Σχεδίου Νόμου όπου περιγράφεται η «ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ», δεν προβλέπεται η χορήγηση νέων αδειών για Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα από πέντε (5) μέχρι εννέα (9) θέσεων Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔΜΙΣΘ) χωρίς μετρητή με επαγγελματία οδηγό – τα γνωστά βανάκια – στα τουριστικά γραφεία, τα οποία λόγω της φύσεως της λειτουργίας τους τα έχουν πραγματικά ανάγκη για την καθημερινή μεταφορά μικρών ομάδων τουριστών.
Παράλληλα δεν προβλέπεται η δυνατότητα χρήσης τετρακίνητων οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται εκτενώς για εναλλακτικές δραστηριότητες τουρισμού οι οποίες συνιστούν δημοφιλές τουριστικό προϊόν παγκοσμίως και μπορούν να υποστηρίξουν την διεύρυνση της τουριστικής περιόδου της χώρας μας σε δωδεκάμηνη βάση στους περισσότερους εγχώριους προορισμούς, αλλά ούτε και η έκδοση νέων αδειών για λιμουζίνες, οι οποίες αποτελούν προαπαιτούμενο για την ανάδειξη της Ελλάδας ως υψηλού κύρους και ποιότητας τουριστικού προορισμού.
Β) Όχι μόνο δεν απελευθερώνονται οι χερσαίες επιβατικές μεταφορές και οι τακτικές συγκοινωνιακές γραμμές οι οποίες εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ, όπως η χώρα έχει υποχρέωση να πραγματοποιήσει και όπως επισταμένως ζητείται από τα τουριστικά λεωφορεία της χώρας – τα οποία και αναβαθμισμένο επίπεδο υπηρεσιών στους επιβαίνοντες μπορούν να παρέχουν αλλά και σημαντικά χαμηλότερο κόστος μετακίνησης σε σχέση με το ισχύον καθεστώς – αλλά πριμοδοτούνται προκλητικά με επιπλέον χρηματοδότηση 45 εκατομμυρίων Ευρώ προς επενδύσεις για εκσυγχρονισμό τους, την στιγμή που οι επιχειρήσεις όλης της χώρας – τουριστικές και μη – κυριολεκτικά ματώνουν για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από τις τράπεζες με εξοντωτικά επιτόκια, ενώ άλλες πραγματικά παραγωγικές επενδύσεις που δημιουργούν θέσεις εργασίας δεν πραγματοποιούνται λόγω έλλειψης κονδυλίων.
Η επιστολή της ΓΕΠΟΕΤ κλείνει αναφέροντας πως ο ελληνικός τουρισμός δεν αντέχει άλλες καθυστερήσεις, δεν αντέχει να βλέπει τις τουριστικές περιόδους να περνούν διότι πολύ απλά αν συνεχιστεί η υφιστάμενη κατάσταση δεν θα υπάρχει ελληνικός τουρισμός, οι τουριστικές επιχειρήσεις θα έχουν σβήσει.
Η Ομοσπονδία καλεί τους βουλευτές να θέσουν μετ’ επιτάσεως τα δύο αυτά θέματα και να πιέσουν ώστε να συμπεριληφθούν στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο προκειμένου να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις κατά την τουριστική περίοδο που μόλις αρχίζει και η οποία προβλέπεται εξαιρετικά δύσκολή και καθοριστική για το ίδιο το μέλλον της χώρας, το μέλλον όλων μας.