Από το Internet θέλουμε ενημέρωση, εργαλεία, μεθόδους, τρόπους, στρατηγικές κλπ., κλπ., κλπ.
Θέλουμε και χρειαζόμαστε πολλά από το Internet.
Υπάρχει αυτή η πληροφόρηση, δεν έπρεπε να απογοητεύσετε το κόσμο του τουρισμού κύριοι.
Πολύ καλή η ιδέα, αν και πολυφορεμένη, η εμφάνιση ενός special guest, του κορυφαίου Έλληνα καλλιτέχνη Σάκη Ρουβά, ώστε να γεμίσει το Αθηνών Αρένα, στο Travel Forum που διοργάνωσε τη περασμένη Πέμπτη, η Google Ελλάδας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, του ΕΟΤ και του ΣΕΤΕ.
Άραγε χρειάζεται τέτοιες ενέργειες, η πρώτη σε θέση παγκοσμίως μηχανή αναζήτησης ή μήπως και μόνο το επιχείρημα ότι τα έσοδα από τον online τουρισμό αγγίζουν το 1 τρισεκατομμύριο ετησίως έπρεπε να πείσει την Ελληνική τουριστική αγορά, να ανταποκριθεί με τη παρουσία της σε οποιαδήποτε ενημερωτική ημερίδα γίνεται για τις νέες τεχνολογίες και τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδύκτιο??
Οι περισσότεροι από τους προσκεκλημένους, πήγαν στην ημερίδα για να δούν τον Σάκη, οι υπόλοιποι για να ακούσουν τι καινούργιο είχε να μας πεί η Google.
Είχε όμως κάτι καινούργιο να μας πεί???
Είχε ενημερωτικό ή επιμορφωτικό ενδιαφέρον αυτή η ημερίδα?? ή αποσκοπούσε μόνο στην προβολή κάποιων εργαλείων της συγκεκριμένης μηχανής αναζήτησης??
Απ΄ότι μαθαίνουμε, μέσα από το διαδίκτυο, όσοι προσπαθούμε να είμαστε ενήμεροι, θα μπορούσαν να μας πουν πάρα πολλά – έως και να μας εκπλήξουν!
Πράγματι κε Γερουλάνε “η ανάπτυξη μίας υγιούς και εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να επανέλθει η οικονομία σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης” και πράγματι “το διαδίκτυο ανοίγει νέους δρόμους στις ελληνικές επιχειρήσεις και τον ελληνικό τουρισμό”, μέσω όλων των μηχανών και όχι μόνο της Google κε Γερουλάνε, ας μη ξεχνάμε και τη θέση που έχετε κε υπουργέ.
Σε ένα τέτοιο forum πρέπει να παρουσιάζονται τα νέα επιτεύγματα, να γίνεται ενημέρωση του κοινού και όχι μόνο προτροπή να αγοράσει διαφημιστικό χώρο στο διαδύκτιο.
Πέρα των παραπάνω και της ιστορίας του Internet που μας διηγήθηκε κάποιος από τους ομιλητές, χωρίς να έχει και πολύ καλή γνώση του θέματος, οι προσκελημένοι ομιλητές προσπάθησαν να ενημερώσουν αλλά και να προωθήσουν τα δικά τους προϊόντα.
Μας έδωσαν όμως και κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία, σχετικά με το online και τον τουρισμό, σύμφωνα με αυτά :
Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν ένα πολύτιμο πλοηγό για την διαδικτυακή ταξιδιωτική έρευνα: 8 από τους 10 ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν διαδικτυακή πληροφόρηση ξεκινούν από μηχανές αναζήτησης για να βρουν σχετική πληροφόρηση.
Η εντατική χρήση των διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης είναι εμφανής: 75% των ταξιδιωτών οι οποίοι έχουν χρησιμοποιήσει μηχανές αναζήτησης, έκαναν 6 ή περισσότερες αναζητήσεις.
Υψηλή ανάκληση για διαδικτυακές διαφημίσεις που αφορούν σε όλο το φάσμα ενός ταξιδιού: 3 από τους 4 ταξιδιώτες οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει έρευνα στο διαδίκτυο, θυμούνται να έχουν δει διαδικτυακές διαφημίσεις, διαφημίσεις display και διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης
.
Η διαφήμιση σε μηχανές αναζήτησης, οι διαφημίσεις display και τα ενημερωτικά emails είναι οι πλέον αποτελεσματικές όσον αφορά το κατά πόσο επηρεάζουν τις αποφάσεις που αφορούν σε κρατήσεις . Το διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό κανάλι κρατήσεων υπηρεσιών τουρισμού μεταξύ των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου και ιδιαίτερα σημαντικό για αεροπορικές κρατήσεις και για κρατήσεις διαμονής .
Η τιμή και ο προορισμός είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία αποφάσεων για ένα ταξίδι. Οι καλές τιμές θεωρούνται κινητήριος δύναμη για τις online αγορές.
Τα έσοδα από τον online τουρισμό αγγίζουν το 1 τρισεκατομμύριο ετησίως και αυτό δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο!
Συμερασματικά λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι
Η Google δεν μας αφήνει αδιάφορους, απεναντίας, είναι η εταιρία που διαμορφώνει το Internet και τον τρόπο που το χρησιμοποιούμε!
Τι περίμενε όμως ο κόσμος του τουρισμού με την αθρόα προσέλευση του!!
Να ενημερωθεί για τις νέες εφαρμογές, για το τι πρόκειται να συμβεί στο άμεσο μέλλον
Τι πήραν από την εκδήλωση …… Σας παραθέτουμε κάποιες χαρακτηριστικές φράσεις των ομιλητών:
– οι ξενοδόχοι πρέπει να συνεργαστούν με τις Low Cost Carriers και να πουλούν απευθείας (Kent),
– είμαστε Έλληνες και “μπορούμε” (Economides),
– βάλτε διαφημίσεις στη Google, γιατί με αυτό τον τρόπο θα προβληθείτε (Γερουλάνος)
– μια στιγμή ξεγνιασάς και διασκέδασης από τον Σάκη.
Από τη πρώτη σε θέση παγκοσμίως μηχανή αναζήτησης, στο Internet θέλουμε ενημέρωση, εργαλεία, μεθόδους, τρόπους, στρατηγικές κλπ., κλπ., κλπ.
Θέλουμε και χρειαζόμαστε πολλά από το Internet.
Υπάρχει αυτή η πληροφόρηση, δεν έπρεπε να απογοητεύσετε το κόσμο του τουρισμού κύριοι.
Το Travel Forum της Google θα έπρεπε να σταθεί στο ύψος του μεγέθους της εταιρίας.