Σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ έξι αεροπορικών εταιρειών για τα 24 δρομολόγια της άγονης γραμμής, προμηνύεται από το φάκελο με τις προσφορές που κατατέθηκαν στο διαγωνισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που αφορά στην περίοδο από την 1η Απριλίου 2012 έως και την 31 Μαρτίου 2016.
Στη λίστα λοιπόν των προσφορών όπως έγραψε και η ηλεκτρονική εφημερίδα cretalive ανάμεσα στις έξι εταιρείες, είναι και η εταιρεία «Μινωικές Αερογραμμές» οι οποίες μάλιστα κατέθεσαν προσφορά για 11 γραμμές! Η εταιρεία δεν είναι γνωστή στο χώρο και σύμφωνα με πληροφορίες, πίσω από αυτή κρύβεται μεγάλος επιχειρηματίας- εφοπλιστής με καταγωγή από την Κρήτη. Η εταιρεία, δεν διαθέτει ιστοσελίδα ή κάποια άλλη πηγή πληροφοριακού υλικού.
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας απαρτίζεται από πέντε άτομα, μεταξύ των οποίων διακρίνεται και το όνομα γνωστού δημοσιογράφου της Κρήτης. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 9581 του 2011, η εταιρεία ιδρύθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου του 2011, με έδρα τη Γλυφάδα και μετοχικό κεφάλαιο €100.000.
Τα μέλη του ΔΣ είναι:
Γρηγόρης Κομνηνός
Μάρκος Καραμαλέγκος
Ανδρέας Κουλόπουλος
Κωνσταντίνος Συλιγάρδος
Χρήστος Ζαβογιάννης
Υπέρ της εταιρείας, μάλιστα, είχε υπάρξει και παρέμβαση του προέδρου του ΛΑ.Ο.Σ. Γ.Καρατζαφέρη, στον υπουργό του Μ.Βορίδη.
Κατά τις μέχρι τώρα πληροφορίες, όμως, οι Μινωικές Αερογραμμές εμφανίζουν στην προσφορά τους έναν «στόλο» τριών αεροσκαφών τύπου Fokker, μέσης ηλικίας 25 ετών, με τα οποία προτείνουν να καλύψουν τα δρομολόγια που διεκδικούν. Τι κι αν η Fokker έχει κλείσει εδώ και 10 χρόνια τη γραμμή παραγωγής της…
Μινωικές Αερογραμμές, Athens Airways … και ο Γρ.Κομνηνός
Ένας συνδετικός κρίκος εμφανίζεται μεταξύ της νεοσύστατης εταιρείας “Μινωικές Αερογραμμές” και της εταιρείας που γρήγορα καθήλωσε τα αεροσκάφη της “Athens Airways”.
Ο Γρηγόρης Κομνηνός, πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος των “Μινωικών Αερογραμμών” είχε ανάλογη θέση και στην “Athens Airways”, την εταιρεία που πολύ γρήγορα είχε μπει στο χώρο των αερομεταφορών, αναλαμβάνοντας 24 επιδοτούμενες άγονες γραμμές, τις οποίες ωστόσο δεν μπόρεσε να εξυπηρετήσει, με αποτέλεσμα να τις εγκαταλείψει, παραδίδοντας και την άδεια λειτουργίας της.
Πρόταση υπέβαλλε επίσης η εταιρεία Astra Airlines, η οποία ιδρύθηκε το 2008 με βασικούς μετόχους τον επιχειρηματία κ. Ιωάννη Ζλατάνη, ιδρυτή της «Interviator Ltd» και τον κ. Αναστάσιο Ζηρίνη, πρώην κορυφαίο στέλεχος της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας.
Επίσης, η Sky Express, που ιδρύθηκε το 2005 και έχει βάση το Ηράκλειο της Κρήτης. Πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος είναι ο κ. Μιλτιάδης Τσαγκαράκης (κυβερνήτης και πρώην Γενικός Δ/ντής Ολυμπιακής Αεροπλοΐας). Στο διαγωνισμό μετέχει και η Aeroland η οποία ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2005 και ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων Καραγιάννη. Αναλυτικά, φάκελο κατέθεσαν οι αεροπορικές εταιρείες:
OLYMPIC AIR (για 14 γραμμές), Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα -Ικαρία, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Μήλος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία.
Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα -Σκιάθος, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια, Αθήνα – Κάλυμνος, Ρόδος – Καστελόριζο, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα.
AEGEAN AIRLINES (για 8 γραμμές), Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα -Σητεία, Αθήνα – Σκιάθος, Αθήνα – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Σάμος, Θεσσαλονίκη – Χίος.
ASTRA AIRLINES ( για 6 γραμμές ), Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Αθήνα – Σητεία,
Θεσσαλονίκη – Σάμος, Θεσσαλονίκη – Χίος.
SKY EXPRESS (για 6 γραμμές), Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος, Αλεξανδρούπολη – Σητεία, Άκτιο – Σητεία, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος – Κύθηρα, Αθήνα – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Σκύρος.
AEROLAND (για 2 γραμμές ), Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος.
ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ (για 11 γραμμές), Αθήνα -Αστυπάλαια,
Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα -Σκιάθος, Αθήνα – Κάρπαθος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη – Χίος, Θεσσαλονίκη – Σάμος, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα.
Οι προσφορές θα αξιολογηθούν ώστε να προκύψουν οι εταιρείες που θα παρέχουν τη δημόσια υπηρεσία, σε δύο με τρεις μήνες.