Home Αεροπορικά Νέα Επιτυχής η δοκιμαστική χρήση βιοσυνθετικών καυσίμων στη Lufthansa

Επιτυχής η δοκιμαστική χρήση βιοσυνθετικών καυσίμων στη Lufthansa

Επιτυχής η δοκιμαστική χρήση βιοσυνθετικών καυσίμων στη Lufthansa 1.187 πτήσεις με βιοκαύσιμα/ Στις 12 Ιανουαρίου 2012 η πρώτη προγραμματισμένη υπερατλαντική πτήση με βιοκαύσιμα προς ΗΠΑ.

Ύστερα από εξάμηνη δοκιμαστική περίοδο χρήσης βιοσυνθετικών καυσίμων, η Lufthansa ανακοινώνει με ικανοποίηση τα πρώτα θετικά αποτελέσματα. Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 1.187 πτήσεις με βιοκαύσιμα μεταξύ Αμβούργου και Φρανκφούρτης. Σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά 1.471 τόνους, ενώ η συνολική κατανάλωση μείγματος κηροζίνης ανήλθε σε 1.556 τόνους.
«Το πρόγραμμα burnFAIR εξελίχθηκε ομαλά και προς απόλυτη ικανοποίησή μας. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα βιοκαύσιμα απέδειξαν την αξία τους σε καθημερινές πτήσεις», επιβεβαίωσε ο Joachim Buse, Vice President Aviation Biofuel στη Lufthansa.
Αποκορύφωμα των δοκιμών χρήσης βιοκαυσίμων στη Lufthansa είναι η πρώτη προγραμματισμένη υπερατλαντική πτήση προς τις ΗΠΑ, που αναχωρεί σήμερα, 12 Ιανουαρίου 2012. Ένα αεροσκάφος Boeing 747-400, που θα μεταφέρει περίπου 40 τόνους βιοσυνθετικού μείγματος καυσίμων, θα ταξιδέψει από τη Φρανκφούρτη προς την Ουάσινγκτον. Μόνο με αυτή την πτήση, η Lufthansa προσδοκά να μειώσει κατά 38 τόνους τις εκπομπές CO2, ποσότητα ισοδύναμη με τις εκπομπές CO2 έξι προγραμματισμένων πτήσεων μεταξύ Φρανκφούρτης και Βερολίνου.
Η αεροπορική βιομηχανία έχει αναλάβει σημαντικές δράσεις όσον αφορά την προστασία του κλίματος και έχει θέσει φιλόδοξους στόχους. Σύμφωνα με τον ευρύτερο στόχο της IATA, οι αεροπορικές εταιρίες πρέπει να μειώσουν τις καθαρές εκπομπές CO2 κατά 50% μέχρι το 2050, συγκριτικά με το 2005. «Αν θέλουμε να προστατεύσουμε το κλίμα μας και συνεπώς το μέλλον μας με ένα βιώσιμο τρόπο, χρειαζόμαστε καινοτόμες ιδέες και τεχνολογίες και ένα φιλικό προς το περιβάλλον, εναλλακτικό των ορυκτών καυσίμων, υλικό, ειδικά εν όψει της παγκοσμίως αυξανόμενης ανάγκης μετακινήσεων,» δήλωσε ο Christoph Franz, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Deutsche Lufthansa AG.
Η βιοσυνθετική κηροζίνη είναι το ίδιο αξιόπιστη με ένα συμβατικό καύσιμο, αλλά τα περιβαλλοντικά αποτελέσματα είναι πολύ πιο θετικά. Χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα του βιοκαυσίμου, κατέστη δυνατό να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου κατά περισσότερο από 1%. Επιπλέον, η βιοσυνθετική κηροζίνη δεν περιέχει θείο και αρωματικά συνθετικά.
Η ιδέα πίσω από τα βιοκαύσιμα είναι απλή και βασίζεται στον κύκλο του άνθρακα. Τα φυτά απορροφούν CO2 από την ατμόσφαιρα μέσω της φωτοσύνθεσης. Όταν οι κινητήρες του αεροσκάφους καίνε βιοκαύσιμα, αυτό το CO2 απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα βιοκαύσιμα είναι 50% λιγότερες από τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα.
«Το επόμενο βήμα μας είναι να στοχεύσουμε στην καταλληλότητα, τη διαθεσιμότητα, τη βιωσιμότητα και την πιστοποίηση των πρώτων υλών. Αλλά πρώτα θα πρέπει να ανιχνεύσουμε την αγορά. Ωστόσο, η Lufthansa θα συνεχίσει τις δοκιμές μόνο εφόσον θα μπορούμε να εξασφαλίσουμε τον όγκο των βιώσιμων και πιστοποιημένων πρώτων υλών που απαιτούνται για τη διατήρηση των καθιερωμένων πτήσεων,» τόνισε ο Joachim Buse, Operations Manager.
Aπό τις 15 Ιουλίου μέχρι τις 27 Δεκεμβρίου 2011, ένα αεροσκάφος της Lufthansa τύπου Airbus A321 χρησιμοποιήθηκε σε προγραμματισμένες πτήσεις στο δρομολόγιο Αμβούργο- Φρανκφούρτη. Ένας από τους κινητήρες του αεροσκάφους τροφοδοτούνταν από ένα μείγμα συμβατικού καυσίμου και βιοσυνθετικής κηροζίνης σε αναλογία 50-50. Στόχος της μακροπρόθεσμης αυτής δοκιμαστικής φάσης ήταν η απόκτηση εμπειρίας στη χρήση βιοκαυσίμων και η συλλογή μακροπρόθεσμων δεδομένων. Ταυτόχρονα, η δοκιμαστική πτήση διευκολύνει την εξέταση αφενός των επιδράσεων των βιοκαυσίμων στο περιβάλλον και αφετέρου, της συντήρησης και του χρόνου ζωής των κινητήρων.

Exit mobile version