Για τρίτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής (ΕΞΑΑ) και η Εταιρεία Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων (ΕΤΟΑΑ) συμμετείχαν από κοινού στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού WTM που πραγματοποιήθηκε από 7 έως 10 Νοεμβρίου 2011 στο Λονδίνο.
Στο πλαίσιο της κοινής στρατηγικής για την τουριστική προβολή της Αθήνας διεθνώς και την ανάπτυξη σχετικών συνεργασιών με τους τουριστικούς φορείς, η ΕΞΑΑ και η ΕΤΟΑΑ συμμετείχαν με κοινό περίπτερο στην WTM 2011, ως συνεκθέτες του ΕΟΤ, προβάλλοντας το τουριστικό προϊόν και τις ξενοδοχειακές υποδομές της πόλης.
Το περίπτερο της Αθήνας επισκέφθηκαν ξένοι επαγγελματίες από διάφορους τομείς τουριστικών δραστηριοτήτων (Πολιτιστικός τουρισμός, City Breaks, Συνέδρια και εταιρικές συναντήσεις, Incentives, Μαθητικός και Εκπαιδευτικός τουρισμός κ.λπ.) μεταξύ των οποίων και εκπρόσωπος της ΕΤΟΑ (European Tour Operators Association), ο ιδιαίτερα δυναμικός φορέας εκπροσώπησης Ευρωπαϊκών Τουριστικών Οργανισμών, με τον οποίο συζητήθηκαν τρόποι συνεργασίας για την προβολή και την περαιτέρω προσέλκυση τουρισμού στην Αθήνα, ενώ αθρόα προσέλευση παρατηρήθηκε και τις δύο μέρες της Έκθεσης που ήταν ανοικτή για το κοινό.
Ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από τις τάσεις που διαμορφώνονται στη βρετανική τουριστική αγορά είναι οτι υπάρχει ικανοποιητικό ενδιαφέρον μεν για τον προορισμό Αθήνα- Αττική, παρά την αρνητική δημοσιότητα του τελευταίου διαστήματος, πλην όμως, λόγω των γενικότερων πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων το ενδιαφέρον αυτό παραμένει διερευνητικού χαρακτήρα.
Η επιφυλακτική στάση σε τουριστικούς οργανισμούς και καταναλωτές είναι το κύριο χαρακτηριστικό της βρετανικής αγοράς φέτος, καθώς οι εκτιμήσεις για ύφεση και επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης της βρετανικής οικονομίας αλλά και στην Ευρωζώνη, διαμορφώνουν κλίμα αβεβαιότητας και προβληματισμού.
Είναι χαρακτηριστικο ότι σύμφωνα με την ετήσια μελέτη που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Έκθεσης, το 38% των Βρετανών πολιτών δεν πραγματοποίησε ταξίδι διακοπών φέτος ενώ:
ένα ποσοστό άνω του 30% δηλώνει ότι θα ταξιδεύει λιγότερο στο εξής, λόγω του αυξημένου κόστους και τη φορολόγηση των ταξιδιών
ποσοστό 26% δηλώνει ότι θα ταξιδέψει αλλά με μειωμένο προυπολογισμό.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΞΑΑ κ. Γιάννη Ρέτσο “Η ουσιαστικότερη προβολή της Αθήνας προϋποθέτει την ανάπτυξη συνεργασίων που αναδεικνύουν το υψηλού επιπέδου τουριστικό προιόν που προσφέρει η Αθήνα. Η συνεργασία μας για άλλη μια χρονιά με την ΕΤΟΑΑ αποσκοπεί στη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που προσφέρει η πόλη μας ώστε να υποβοηθήσουμε την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος, προσελκύοντας ακόμη μεγαλύτερο αριθμό τουριστών. Η Αθήνα τώρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά χρειάζεται συντεταγμένες και συντονισμένες ενέργειες προβολής βασισμένες στη δημιουργικότητα, τη γνώση και την καινοτομία. Η Αθήνα οφείλει να προβάλεται με κάθε τρόπο και Μέσο ούτως ώστε να αποκατασταθεί η εικόνα της στη διεθνή αγορά”.
Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΕΤΟΑΑ κ Γιώργος Μπρούλιας, τόνισε “ Η προσπάθεια που καταβάλει κάθε χρόνο η ΕΞΑΑ μαζί με την ΕΤΟΑΑ για την προβολή της Αθήνας στις διεθνείς αγορές είναι ιδιαίτερα αξιόλογη. Σκοπός της ΕΤΟΑΑ και του Δημάρχου Αθηναίων κυρίου Γιώργου Καμίνη πρωτίστως είναι η προβολή του σύγχρονου προσώπου της Αθήνας, η οποία με τη δυναμική της ιστορίας και του πολιτισμού της σε συνδυασμό με τις σύγχρονες υποδομές της και το μοντέρνο προσανατολισμό της, αποτελεί μια ευρωπαϊκή μητρόπολη και έναν ιδανικό τουριστικό προορισμό. Παρά τις όποιες οικονομικές αντιξοότητες στόχος μας είναι να δείξουμε ότι στην πόλη μας συνυπάρχουν αρμονικά η ιστορία με την σύγχρονη μεγαλούπολη, το παρελθόν και το αύριο προβάλλοντας το Διεθνές πρόσωπο της Αθήνας”.