Την εξορθολογικοποίηση των χρεώσεων του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών ζητά μετά τον ΣΕΤΕ και η Aegean Airlines .
Σύμφωνα με στοιχεία που δώθηκαν από τον Αντιπρόεδρο της Aegean Airlines κ. Ευτύχιο Βασιλάκη η Αθήνα έχει το 38% της συνολικής αεροπορικής κίνησης της χώρας αλλά το 67% των συνολικών χρεώσεων.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρίας, βασιζόμενες σε δημοσιευμένα στοιχεία του ΔΑΑ και της ΥΠΑ, οι συνολικές χρεώσεις του ΔΑΑ & της ΥΠΑ το 2011 θα φτάσουν στα 350.000.000 Ευρώ, για 7,5 εκατ. επιβάτες, δηλ. μέση χρέωση ανά επιβάτη 47 Ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια σε 12,1 εκατ. επιβάτες τα 171.000.000 Ευρώ.
Ο Ελ. Βενιζέλος είναι το ακριβότερο αεροδρόμιο.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών είναι ακριβότερος, όχι μόνο έναντι των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων στην ελλάδα, αλλά και έναντι των αεροδροδρομίων των κυριότερων ανταγωνιστών πόλεων, όπως Ισπανία, Ιταλία, Τουρκία, Πορτογαλία κλπ.
Σε Ευρώ | Χρεώσεις ανά επιβάτη | Χρεώσεις ανά πτήση | Συνολικές Χρεώσεις ανά πτήση | Συνολικές Χρεώσεις ανά επιβάτη | Στάθμιση Μεσος όρος = 100 |
ΔΔΑ (εντός ΕΕ) | 32= (12 Ε ΤΕΑΑ+20 Ε επιβ. χρ.) | 950 | 4.165 | 42 | 241 |
ΔΔΑ (εκτός ΕΕ) | 42= (22 Ε ΤΕΑΑ+20 Ε επιβ. χρ.) | 950 | 5.165 | 52 | |
Βαρκελώνη | 9 | 782 | 1.670 | 17 | 97 |
Μαδρίτη | 10 | 851 | 1.822 | 18 | 105 |
Μιλάνο (Malpensa) | 15 | 303 | 1.815 | 18 | 105 |
Πώμη (FCO) | 15 | 264 | 1.812 | 18 | 105 |
Κωνσταντινούπολη | 11 | 563 | 1.635 | 16 | 95 |
Λισαβόνα | 12 | 424 | 1.624 | 16 | 94 |
Μέσος όρος ξένων αεροδρομίων | 12 | 531 | 1.730 | 17 | 100 |
Περιφερειακά αεροδρόμια εντός ΕΕ
|
12= (12 Ε ΤΕΑΑ+0 Ε επιβ. χρ.) | 34 | 1.234 | 12 | |
Περιφερειακά δρομολόγια εκτός ΕΕ | 22= (22 Ε ΤΕΑΑ+0 Ε επιβ. χρ.) | 34 | 2.234 | 22 |
Πηγή IATA airport charges manual, 19/07/11 Υπόθεση Αεροσκα΄φος Α320 με 100 επιβάτες – Πτήσεις Εξωτερικού εντός ΕΕ
Αρνητικός παράγοντας για την ανάπτυξη αγορών όπως το Ισραήλ, η Μ. Ανατολή και η Ρωσία είναι και η υπερβολική διαφοροποίηση του Τέλους Αξιοποίησης & Ανάπτυξης Αεροδρομίων, από 12 σε 22 Ευρώ.
Διαφοροποίσηση επιβατικών Χρεώσεων, μεταξύ επιβατών εξωτερικού και εκτός ΕΕ
Σε ευρώ | Διαφορά |
ΔΑΑ | +10 |
Υπόλοιπα Ελληνικά Αεροδρόμια | +10 |
Βαρκελώνη | +4 |
Μαδρίτη | +4 |
Μιλάνο (Malpensa) | +2 |
Ρώμη (FCO) | +2 |
Κωνσταντινούπολη | +0 |
Θεωρείται λοιπόν απαραίτητο για να μην επιδεινωθεί περισσότερο η κατάσταση αλλά και να μην υπάρξει μελλοντικό πρόβλημα στη βιωσιμότητα των εταιριών, να μειωθούν κατά τουλάχιστον 50% τα υψηλά τέλη που επιβάλλει το Δημόσιο και το ΔΑΑ στους επιβάτες, ώστε να γίνει ανταγωνιστικό το κόστος των εσωτερικών μετακινήσεων.
Η Παράταση της Σύμβασης Παραχώρησης κατά 20 έτη, θα οδηγήσει σε μείωση ετήσιων αποσβέσεων κατά 40 εκατ. ευρώ, μία πρόταση που όπως υποστηρίζει η Aegean αλλά και ο ΣΕΤΕ, η Κυβέρνηση είναι απαραίτητο να αξιοποιήσει.
Ο κ. Βασιλάκης αναφερόμενος στα υπόλοιπα Ελληνικά Αεροδρόμια, τόνισε πως πρωτεύον είναι το θέμα της διαχείρισης και δευτερεύον το θέμα των υποδομών, με μια μικρή επένδυση 25 εκατ. για 2 έτη (το 10% των εσόδων του ΤΕΑΑ) μπορούν να διορθωθούν πολλές χρόνιες αδυναμίες.