Αρχική General Το θέμα της φετεινής Παγκόσμιας Ημέρας για τη Θάλασσα “Η πειρατεία στον...

Το θέμα της φετεινής Παγκόσμιας Ημέρας για τη Θάλασσα “Η πειρατεία στον Ινδικό Ωκεανό”

η πειρατεία στον Ινδικό ΩκεανόΕπ’ ευκαιρία της επετείου της Παγκόσμιας Ημέρας για τη Θάλασσα με θέμα της φετινής χρονιάς τη πειρατεία στον Ινδικό Ωκεανό, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), το οποίο αντιπροσωπεύει το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, έχει δημιουργήσει ένα ειδικό φυλλάδιο.

Το φυλλάδιο έχει ως στόχο να υπενθυμίσει στις κυβερνήσεις την επιτακτική ανάγκη να πράξουν περισσότερα για να προστατευτεί η εμπορική ναυτιλία από τους Σομαλούς πειρατές, με πάνω από 3.000 ναυτικούς που κρατούνται όμηροι για λύτρα, και έως 60 να έχουν χάσει τη ζωή τους.

Το φυλλάδιο ICS εξηγεί ότι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ο οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα, είχε κεντρικό ρόλο στην ενορχήστρωση της ανταπόκρισης της διεθνούς κοινότητας για τη μάστιγα της πειρατείας. Σε συνεργασία με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ο ΙΜΟ έχει εξουσιοδοτηθεί να φέρει τη σοβαρότητα της κρίσης στην προσοχή του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Ωστόσο, η κρίση της πειρατείας στον Ινδικό Ωκεανό έχει πλέον ξεφύγει από κάθε έλεγχο.

Το ICS εκφράζει την εκτίμησή του για τις προσπάθειες των κρατών μελών του ΙΜΟ και του πολεμικού ναυτικού για την προστασία των εμπορικών πλοίων και των πληρωμάτων τους από Σομαλούς πειρατές, αλλά εκφράζει τη βαθιά ανησυχία του ότι ελάχιστη ουσιαστική πρόοδος έχει σημειωθεί όσον αφορά την ανάπτυξη μιας νέας στρατηγικής που θα αποφέρει άμεσα αποτελέσματα.

Το ICS αναγνωρίζει ότι η μακροπρόθεσμη λύση θα πρέπει να βρεθεί μέσα στη Σομαλία, με πρακτικά μέτρα όπως η δημιουργία μιας τοπικής ακτοφυλακής.
 
Η διεθνής κοινότητα εξαρτάται από τα πλοία για τη μεταφορά του εμπορίου, και η εξάλειψη της πειρατείας είναι ευθύνη των κυβερνήσεων, όπως ορίζεται από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας. Ωστόσο, λόγω της ανικανότητας των κυβερνήσεων, το ICS υποστηρίζει, πως η ναυτιλιακή βιομηχανία θα αναγκαστεί να εξετάσει όλες τις πιθανές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των εναλλακτικών διαδρομών, οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν μια πολύ δραματική επίδραση στο κόστος μεταφοράς και το χρόνο παράδοσης.

Η πειρατεία υπολογίζεται ότι κοστίζει στην παγκόσμια οικονομία των ΗΠΑ 12 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Εάν αυξηθεί ο αριθμός των πλοίων που αποφασίζουν την εκτροπή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, αυτό είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στα αποθέματα και το κόστος σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Θα μπορούσε επίσης να προκαλέσει ζημιές σε μεγάλο βαθμό στις οικονομίες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής σε αυτήν την πολιτικά ευαίσθητη χρονική στιγμή.

Ωστόσο, ICS, τονίζει ότι το κύριο μέλημα της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι ανθρωπιστικό. Είναι απλά απαράδεκτο το γεγονός ότι οι ναυτικοί που έχουν σκοτωθεί, ενώ χιλιάδες άλλοι παρέμειναν ή παραμένουν αιχμάλωτοι.

Το φυλλάδιο διανέμεται μέσω των τοπικών οργανώσεών του ICS  αλλά μπορείτε να το κατεβάσετε και από το www.ics-shipping.org

Πηγή http://wista.net

Piracy – Orchestrating the Response: ICS Marks World Maritime Day

To mark the occasion of IMO World Maritime Day and this year’s chosen theme, the piracy crisis in the Indian Ocean, the International Chamber of Shipping (ICS), which represents 80% of the world merchant fleet, has produced a special brochure – copy attached.
 
The brochure is intended to reiterate the urgent need for governments to do more to protect merchant shipping from being attacked by Somali pirates, with over 3,000 seafarers having so far been held hostage for ransom, and up to 60 having lost their lives.

The ICS brochure explains that the International Maritime Organization (IMO), the United Nations agency responsible for safety of life at sea, has had a pivotal role in orchestrating the response of the international community to the scourge of piracy, which is the theme of IMO World Maritime Day 2011.In co-operation with the shipping industry, IMO has been instrumental in bringing the seriousness of the crisis to the attention of the UN Security Council. However, the piracy crisis in the Indian Ocean has continued to spiral out of control.

ICS expresses appreciation for the efforts of IMO Member States and military navies to protect merchant ships and their crews from Somali pirates, but is deeply concerned that little real progress is being made towards developing any radical new strategy that will deliver immediate results.

ICS recognises that the long term solution will have to be found within Somalia itself, supported by practical measures such as the establishment of a local coast guard. But the industry seems to be faced with the utter frustration of an increasing number of attacks for the foreseeable future.

The international community depends on ships to transport trade and keep the world economy moving, and the eradication of piracy is the responsibility of governments, as stipulated by the United Nations Convention on the Law of the Sea. However, in the face of governments’ seeming impotence, says ICS, the shipping industry will be forced to look at all possible options, including alternative routes, which could have a very dramatic effect on transport costs and delivery times.

 

Piracy is already estimated to cost the global economy US $12 billion a year. If increasing numbers of ships decide to divert around the Cape of Good Hope, this will almost certainly have a major impact on inventories and costs throughout the whole supply chain. It could also greatly damage the economies of Africa and the Middle East at this politically delicate time.

 

However, ICS says that the principal concern of the shipping industry is humanitarian. It is simply unacceptable that seafarers have been killed, while thousands more have been held captive for months at a time.

The brochure is being distributed via ICS member national shipowners’ associations, but can be downloaded at www.ics-shipping.org

Source http://wista.net