Σε μαρασμό και περιθωριοποίηση θα καταδικασθεί για τα επόμενα 30 χρόνια ο τουριστικός προορισμός Αθήνα και η ευρύτερη περιοχή της Αττικής στην περίπτωση που το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας (ΔΑΑ) παραμείνει το δεύτερο ακριβότερο της Ευρώπης και με διαφορά (έως και 250%) το ακριβότερο της Μεσογείου. Η Αθήνα και η Αττική υποφέρουν από σοβαρά και δυσεπίλυτα προβλήματα εικόνας (διαδηλώσεις, επεισόδια, μετανάστες, κλπ) με αποτέλεσμα τη μείωση της ανταγωνιστικότητας ως τουριστικού προορισμού. Η κατάσταση επιδεινώνεται και ο προορισμός Αθήνα – Αττική γίνεται λιγότερο ελκυστικός από τα υψηλά τέλη που επιβάλλει το Δημόσιο και το ΔΑΑ στους επιβάτες (π.χ. όταν ο επιβάτης επιβαρύνεται στην Αθήνα με 42 Ευρώ, στις ανταγωνίστριες πόλεις έχουμε: Βαρκελώνη 17 Ευρώ, Ρώμη 18 Ευρώ, Κωνσταντινούπολη 16 Ευρώ, Λισαβόνα 16 Ευρώ).
Η Κυβέρνηση έχει σήμερα τη δυνατότητα να ανατρέψει αυτή την εικόνα μέσω της επικείμενης υπογραφής για την επέκταση της σύμβασης με την Hochtief. Αυτό θα επιτευχθεί με την κατά 50% μείωση του σημερινού κόστους, γεγονός που θα κάνει τον προορισμό Αθήνα – Αττική ελκυστικότερο τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αεροπορικές εταιρείες. Προφανώς, η μείωση των επιβαρύνσεων αφορά και τους Έλληνες επιβάτες οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν τον ΔΑΑ. Η προσωρινή μείωση των εσόδων θα αντισταθμιστεί με την αύξηση που θα επέλθει στην επιβατική κίνηση του ΔΑΑ και στη ζήτηση του προορισμού με ευεργετικές επιδράσεις στην απασχόληση και στην ευρύτερη οικονομία της περιοχής.
Καλούμε την Κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα, παράλληλα με την υπογραφή της νέας σύμβασης με την Hochtief, στην εξορθολογικοποίηση των χρεώσεων του ΔΑΑ, διότι η συνέχιση των ασύμμετρα σημερινών υψηλών χρεώσεων θα οδηγήσει με βεβαιότητα στην περαιτέρω τουριστική περιθωριοποίηση της Αθήνας – Αττικής και στην απαξίωση των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών που στηρίζουν την οικονομία, τα δημόσια έσοδα και την απασχόληση.