Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης – Ναυτιλίας για το θαλάσσιο τουρισμό θα τροποποιηθεί ο νόμος για την άρση του καμποτάζ στην ελληνική αγορά κρουαζιέρας και θα καταστεί προαιρετική η υπογραφή ειδικών συμβάσεων μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των ξένων εταιρειών κρουαζιέρας. Χθες πάντως ο κ. Χρυσοχοΐδης υπέγραψε δύο τέτοιες συμβάσεις που αφορούν ισάριθμα πλοία της ίδιας εταιρείας. Πρόκειται για τα ιστιοφόρα κρουαζιερόπλοια, Windstar και Windsurf.
Ακτοπλοϊα
Στο μεταξύ ορατός παραμένει ο κίνδυνος ένας μεγάλος αριθμός νησιών στο Αιγαίο να μην έχει επαρκή συγκοινωνιακή κάλυψη το 2012. Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) μέσα σε ένα εξαιρετικά τεταμένο κλίμα, αποφασίστηκε ότι οι υπάρχουσες συμβάσεις με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, θα παραταθούν επί δύο μήνες και εφόσον στο μεταξύ δεν έχουν προκηρυχθεί οι διαγωνισμοί για την περίοδο του 2012 θα δοθεί παράταση άλλων δύο μηνών.
Οι εκπρόσωποι των εταιρειών τόνισαν ότι τα έξοδα των πλοίων έχουν αυξηθεί και είναι αδύνατο να συνεχίσουν τα δρομολόγιά τους με τα παλιά μισθώματα.
Από την άλλη πλευρά αποφασίστηκε από το ΣΑΣ να προκηρυχθούν οι νέοι διαγωνισμοί αλλά φαίνεται ότι δεν έχει οριστικοποιηθεί ούτε ποιες γραμμές θα «βγουν στον αέρα» ούτε ποιες θα κοπούν ή θα αναδιαμορφωθούν με το δεδομένο ότι τα κονδύλια για το 2012 θα είναι μειωμένα τουλάχιστον κατά 20 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2011.