Home Τουρισμός Nα μη μπούμε σε διαδικασία… πλειστηριασμού για την προσέγγιση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού...

Nα μη μπούμε σε διαδικασία… πλειστηριασμού για την προσέγγιση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, επισημαίνουν οι φορείς στη Κρήτη

Nα μη μπούμε σε διαδικασία... πλειστηριασμού για την προσέγγιση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, επισημαίνουν οι φορείς στη ΚρήτηΣτις πτήσεις που πραγματοποιούν οι εταιρείες χαμηλού κόστους (low cost) από και προς τα Χανιά οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, η αύξηση των αφίξεων κατά 9,18%, που καταγράφεται τη φετινή τουριστική χρονιά στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης»

Οι εταιρείες αυτές, που πετούν με πληρότητες, κατά μέσο όρο, πάνω από 80%, είναι οι εξής:
• Norwegean, με πτήσεις από Νορβηγία (Οσλο, Μπέργκεν), Σουηδία (Στοκχόλμη), Φινλανδία (Ελσίνκι) και Δανία (Κοπεγχάγη).
• Ryanair, με πτήσεις από Ιταλία (Μιλάνο) και Γερμανία (Φραγκφούρτη).
• Easy Jet, με πτήσεις από Βρετανία (Λονδίνο).
• Cimber Sterling, με πτήσεις από Δανία (Κοπεγχάγη, Ολμποργκ).
Ειδικότερα, από τους 499.281 επιβάτες στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» τη φετινή χρονιά (έως 31/8), οι 54.173 (ποσοστό 10,85%) έχουν έρθει με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και οι 445.108 με άλλες εταιρείες.
Το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι (2010), από τους 457.288 επιβάτες, οι 427.756 είχαν έρθει στα Χανιά με άλλες εταιρείες, ενώ οι 36.461 είχαν αφιχθεί με τις τρεις από τις τέσσερις εταιρείες χαμηλού κόστους (και κυρίως με τη Norwegean, που βρίσκεται μακράν στην πρώτη θέση σε ό,τι αφορά τον αριθμό των διακινούμενων επιβατών). Ως γνωστόν, η δραστηριοποίηση της Ryanair με πτήσεις από και προς τα Χανιά ξεκίνησε μόλις τη φετινή χρονιά.
Ετσι, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, ποσοστό 5,61% εκ του συνολικού 9,18% της φετινής αύξησης του αριθμού των αφίξεων έως και τις 31 Αυγούστου οφείλεται στις συγκεκριμένες τέσσερις εταιρείες.
Τα παραπάνω στοιχεία είναι ενθαρρυντικά μεν, ωστόσο, παράγοντες της τουριστικής αγοράς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας ότι οι φορείς και οι επιχειρηματίες της Κρήτης (με επίκεντρο τα Χανιά και το Ηράκλειο) δεν θα πρέπει να μπουν σε διαδικασία… πλειστηριασμού για την προσέγγιση όλο και περισσότερων αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, αλλά και πτήσεων, γιατί σε μία τέτοια περίπτωση είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν προβλήματα και αλλαγή του υφιστάμενου -θετικού κατά γενική ομολογία- σκηνικού.
Ταυτόχρονα, σημειώνουν ότι η προσπάθεια που είναι αναγκαίο να καταβληθεί εφ’ εξής, κυρίως από την αιρετή Περιφέρεια Κρήτης, θα πρέπει να στοχεύει αφενός στη διατήρηση των πτήσεων των συγκεκριμένων εταιρειών από και προς τα αεροδρόμια «Δασκαλογιάννης» των Χανίων και «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου και αφετέρου στην αύξηση των πτήσεων, ειδικά σε περιόδους χαμηλής ζήτησης προκειμένου να τονωθεί η τουριστική αγορά του νησιού.

«ΠΟΛΕΜΟΣ»
Την ίδια ώρα, μαίνεται ο «πόλεμος» που βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια μεταξύ των μεγάλων τουριστικών πρακτόρων (tour operators) και των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα μέσω ίντερνετ (για κρατήσεις σε ξενοδοχεία κ.λπ.) και οι οποίες απευθύνονται σε μεμονωμένους τουρίστες, οι οποίοι, με τη σειρά τους, επιλέγουν για τη μεταφορά τους αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους για ευνόητους λόγους.
Οι εταιρείες που λειτουργούν μέσω ίντερνετ έχουν αυξήσει θεαματικά το μερίδιό τους στην αγορά, με αποτέλεσμα οι μεγάλοι τουριστικοί πράκτορες να έχουν χάσει σημαντικό μέρος των εσόδων τους.
Η απάντηση των μεγάλων τουριστικών πρακτόρων ήρθε με την αύξηση, σε αξιοσημείωτο βαθμό, των πακέτων all inclusive, φαινόμενο που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και στα Χανιά και το οποίο έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέα δεδομένα στην τοπική τουριστική αγορά.
Και αυτό γιατί, τα πακέτα all inclusive απαιτούν συγκεκριμένων προδιαγραφών ξενοδοχειακές μονάδες, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες μικρών ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων να αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να τεθούν στο περιθώριο, ενώ την ίδια ώρα, σημαντική είναι η μείωση του τζίρου των καταστημάτων εστίασης (εστιατορίων, καφετεριών, μπαρ) και των μίνι μάρκετ καθώς οι τουρίστες με τα «βραχιολάκια», όπως αποκαλούνται από τους ντόπιους, περνούν τον περισσότερο χρόνο τους εντός των ξενοδοχείων, όπου το φαγητό και τα ποτά είναι πληρωμένα με βάση το πακέτο all inclusive που έχουν ήδη προπληρώσει.
Τοπικοί παράγοντες επισημαίνουν την ανάγκη να διατηρηθούν οι ισορροπίες στην αγορά και να μην τεθούν εκτός παιχνιδιού οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, διότι σε μία τέτοια περίπτωση θα δημιουργηθούν σημαντικά και σοβαρά προβλήματα.

Η Ενωση Τουριστικών Καταλυμάτων Νομού Χανίων
«Η  παρατηρούμενη φέτος αύξηση -κατά 9%- στο αεροδρόμιο Χανίων οφείλεται περίπου κατά 50% στη δρομολόγηση πτήσεων από τη Ryanair από Φραγκφούρτη και Μιλάνο και της Easy Jet από Λονδίνο.
Αποτέλεσμα αυτών των πτήσεων ήταν τόσο η σημαντική αύξηση των Γερμανών όσο και η προσέλευση Ιταλών τουριστών που μέχρι πέρυσι μόνο μέσω του Ηρακλείου έφταναν στην Κρήτη», επισημαίνει σε χθεσινή της ανακοίνωση η Ενωση Τουριστικών Καταλυμάτων Νομού Χανίων, την οποία υπογράφει ο πρόεδρός της, Γιάννης Κουκουράκης.
Παράλληλα, σημειώνει ότι «οι αφικνούμενοι τουρίστες με τις παραπάνω εταιρείες χαμηλού κόστους δεν κατευθύνονται σε ξενοδοχεία all inclusive, διαμένουν σε μικρά ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα δωμάτια, τρώνε σε ταβέρνες, διακινούνται όχι με οργανωμένες εκδρομές, αλλά με το ΚΤΕΛ, την ΑΝΕNΔΥΚ, ψωνίζουν από τις μικρές επιχειρήσεις των χωριών της Νότιας Κρήτης και διαχέουν το λίγο, έστω, συνάλλαγμά τους σε πλήθος επιχειρήσεων της περιοχής μας. Μάλιστα η μεγάλη αύξηση 24% αφίξεων στο αεροδρόμιο της Ρόδου έχει να κάνει με τη δρομολόγηση πτήσεων της Ryanair από 10 διαφορετικές πόλεις της Ευρώπης».
Καταλήγοντας, η Ενωση Τουριστικών Καταλυμάτων Νομού Χανίων υπογραμμίζει ότι «με βάση τα παραπάνω είναι ανάγκη διατήρησης, αλλά και προσπάθειας για την επαύξηση των πτήσεων και με άλλους προορισμούς των εν λόγω εταιρειών το 2012. Ηδη η Easy Jet ξεκινά τις πτήσεις του 2012 από τα τέλη Μαρτίου για τα Χανιά σε σχέση με φέτος που ξεκίνησαν τον Μάιο».

Χανιώτικα Νέα – Γιώργος Γεωργακάκης

Πηγή: www.creteplus.gr

Exit mobile version