“Δυστυχώς τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2011 δεν φαίνεται να διαφέρουν πολύ από αυτά του 2010”, τονίζει, η κα Χριστίνα Τετράδη, Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής και Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά.
Συγκεκριμένα η κα Τετράδη σε ενημέρωση σχετικά με την φετεινή κίνηση στη Ζάκυνθο τόνισε
“Βάσει των μέχρι στιγμής αποτελεσμάτων του αεροδρομίου της Ζακύνθου, για τον μήνα Αύγουστο 2011, ο μέσος όρος των αφίξεων παρουσιάζει συνολική αύξηση 6,4%, ενώ η συνολική αύξηση των αφίξεων από την αρχή της τουριστικής σεζόν είναι περίπου 5%, η αύξηση των αφίξεων του Ιουλίου ήταν 8,8%, δηλαδή 2,4% παραπάνω από τον Αύγουστο, κάτι το οποίο είναι ενδεικτικό για την τουριστική κίνηση.
Όπως έχουμε πολλές φορές αναφέρει, οι αφίξεις αποτελούν «πλασματικό» νούμερο και μόνο αν συνδυαστούν με τις διανυκτερεύσεις/διάρκεια παραμονής, μπορούν να δώσουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για την τουριστική κίνηση μιας περιοχής, γιατί ακόμη και με τον ίδιο αριθμό αφίξεων, μπορεί να υπάρξει μείωση στην τουριστική κίνηση, εάν η διάρκεια παραμονής είναι μειωμένη.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τη φετινή τουριστική περίοδο παρατηρήθηκε μείωση στον αριθμό των διανυκτερεύσεων, λόγω της μείωσης στη διάρκεια παραμονής. Επικράτησαν τα 7-ήμερα ή ακόμα και 4-ήμερα πακέτα. Ζούμε πλέον το φαινόμενο πελατών του Σαββατοκύριακου! Με αυτά τα δεδομένα, η μέση διάρκεια παραμονής για την περιφέρεια έχει μειωθεί σε 5 ημέρες, δηλαδή ποσοστιαία τουλάχιστον 10%. Επίσης, παρατηρείται έντονα τα τελευταία χρόνια η συρρίκνωση της τουριστικής περιόδου, η οποία έχει περιοριστεί στους τέσσερις μήνες (Ιούνιο – Σεπτέμβριο) για την πλειονότητα των τουριστικών καταλυμάτων.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι καθοριστικές είναι πλέον οι κρατήσεις μέσω διαδικτύου και το dynamic packaging.
Σχετικά με τις τιμές, για το 2011 τα περισσότερα συμβόλαια υπογράφηκαν εν μέσω της κρίσης του 2010 και λόγω του φόβου και της πίεσης από τους Tour Operators, κυμαίνονται κατά μέσο όρο 10% χαμηλότερα, σε σχέση με το 2010. Άλλωστε, το μοναδικό εργαλείο μάρκετινγκ που έχουν στη διάθεση τους οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για να στηρίξουν το ελληνικό προϊόν στην τουριστική αγορά, είναι οι τιμές των ξενοδοχείων.
Παρά λοιπόν την αύξηση των αφίξεων, αν λάβουμε υπόψη τη μείωση των τιμών, τη μείωση των διανυκτερεύσεων και την αντίστοιχη μείωση του επιπέδου της αγοραστικής κίνησης, τότε δυστυχώς τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2011 δεν φαίνεται να διαφέρουν πολύ από αυτά του 2010.
Η κύρια αγορά της Μεγάλης Βρετανίας παρουσιάζει μικρή αύξηση της τάξεως του 2,67%. Η Γερμανία παρουσιάζει μείωση -13,44%, ενώ οι υπόλοιπες χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (Ελβετία, Ολλανδία, Βέλγιο, Σλοβενία) παρουσιάζουν αρκετά μεγάλη αύξηση, από 9,97% έως 28,67%.
Η αγορά της Ρωσίας στην Ζάκυνθο, παρουσιάζει θεαματική αύξηση των επισκεπτών, σχεδόν διπλασιάζοντας τα νούμερα τους από πέρυσι. Επίσης και η Ιταλία παρουσιάζει θεαματική αύξηση στις αφίξεις, καθώς και τον μήνα Αύγουστο, διπλασίασε σχεδόν το αριθμό των πτήσεων.
Σχετικά με τους Ισραηλινούς τουρίστες, είναι μια αγορά όχι τόσο νέα, με αρκετές ιδιαιτερότητες, η οποία έχει υποστεί πολλές διακυμάνσεις στην κίνηση, ενώ αυτή την περίοδο παρουσιάζει φαινόμενα ανάκαμψης για την αγορά της Ζακύνθου, σύμφωνα με τους Tour Operators, λόγω και των ταραχών στην Ανατολική Μεσόγειο. Ειδικότερα για την Ζάκυνθο, ξεκίνησαν οι πτήσεις από τα τέλη του Ιουλίου.
Αντίστοιχα, από το λιμάνι της Ζακύνθου, για τον μήνα Ιούλιο είχαμε μείωση των επιβατών από Κυλλήνη – 4,62 %, ενώ συνολικά από την αρχή της σεζόν είχαμε μείωση -1,77%.
Αυτό συμβαίνει γιατί οι περισσότεροι Έλληνες, λόγω της οικονομικής κρίσης και του αβέβαιου κλίματος, έκαναν φέτος λιγότερες, πιο σύντομες και φθηνότερες διακοπές. Επίσης, πολλοί είναι εκείνοι που δεν έκαναν καθόλου διακοπές ή περιορίστηκαν σε φιλοξενία φίλων ή συγγενών.”