Αρχική Τουρισμός Στρατηγικής σημασίας η τουριστική αγορά της Ινδίας

Στρατηγικής σημασίας η τουριστική αγορά της Ινδίας

Στρατηγικής σημασίας η τουριστική αγορά της ΙνδίαςΣτο πλαίσιο της επίσκεψής του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ, κ. Γιώργου Κολέτσου στην Ινδία, που έγινε από κοινού, με τη Βουλευτή και εισηγήτρια του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας Τουρισμού, κυρία Μάγια Τσόκλη, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους σημαντικότερους ταξιδιωτικούς πράκτορες και πέντε εκπροσώπους εταιρειών marketing και επικοινωνίας ταξιδιωτικών προορισμών (DMOs), με σκοπό της αξιολόγηση της τουριστικής δυναμικής και προοπτικής της χώρας για τον Ελληνικό τουρισμό.
Η Ινδία αποτελεί μια αγορά στρατηγικής σημασίας με 1,2 δις πληθυσμό και μέση ετήσια αύξηση του ΑΕΠ κατά 7%.  Ο εξερχόμενος τουρισμός τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μια μέσο-σταθμική αύξηση της τάξεως του 15%, ενώ το 2010 παραπάνω από 12 εκ.  ταξίδεψαν εκτός Ινδίας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού προβλέπει πως μέχρι το 2020 η Ινδία θα «εξάγει» 50 εκ. τουρίστες. Παράλληλα η μέση τάξη αναμένεται να εκτοξευθεί στα 500εκ πληθυσμό. Αξίζει να σημειωθεί πως η έμμεση αεροπορική κάλυψη για προορισμούς της Ευρώπης είναι επαρκής για να υποστήριξη αντίστοιχη αύξηση τουριστικής κίνησης, ενώ οι βασικοί προορισμοί είναι η Ασία και η Ευρώπη με ποσοστά 64% και 20% αντίστοιχα και με προοπτική αύξησης 10% ετησίως. Ο επισκέπτης από την Ινδία ξοδεύει κατά μέσο όρο 2.158 ευρώ, ενώ η πλειοψηφία των Ινδών επισκεπτών ταξιδεύει Απρίλιο με Ιούνιο, καθώς και Οκτώβριο με Δεκέμβριο. Οι βασικοί Ινδοί επισκέπτες ταξιδεύουν για αναψυχή, για συνέδρια και επαγγελματικούς λόγους και για μήνα του μέλιτος, ενώ οι διακοπές είναι η τρίτη προτεραιότητα μετά την αποταμίευση και τις επενδύσεις.
Μια αύξηση των Ινδών επισκεπτών στη χώρα μας θα συνέβαλε σημαντικά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου καθώς και στην αύξηση της κατά κεφαλήν τουριστικής δαπάνης.
Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, από την Ελληνική πλευρά, έγινε παρουσίαση της στρατηγικής ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάστηκαν και συζητηθήκαν συγκεκριμένες προτάσεις προβολής και προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην αγορά της Ινδίας.
Σε συνάντηση με εκπροσώπους της ελληνικής πρεσβείας στο Ν. Δελχί συζητήθηκε το θέμα της προοπτικής της τουριστικής αγοράς της Ινδίας, καθώς και η δυνατότητα  επίσπευσης της διαδικασίας θεωρήσεων VISA, που αποτελεί στρατηγικής προτεραιότητα ενέργεια για την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς.