Αρχική Μουσεία Στην Εθνική Πινακοθήκη ο πίνακας του Ρούμπενς έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες...

Στην Εθνική Πινακοθήκη ο πίνακας του Ρούμπενς έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για να επιστρέψει στο Μουσείο του Βελγίου

Στην Εθνική Πινακοθήκη ο πίνακας του Ρούμπενς έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για να επιστρέψει στο Μουσείο του ΒελγίουΣε αίθουσα της Εθνικής Πινακοθήκης θα βρίσκεται, ο πίνακας «Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου» του Peter Paul Rubens έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για να επιστρέψει στο Μουσείο του Βελγίου.
Ο πίνακας «Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου», ανακτήθηκε, μετά από συντονισμένες ενέργειες της Υπηρεσίας Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, και των Υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.

Κατά τη διάρκεια κοινής ενημέρωσης, οι δύο υπουργοί, επεσήμαναν τη σπουδαιότητα του γεγονότος, και της αγαστής συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών των δύο υπουργείων.


Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τις λεπτομέρειες της υπόθεσης, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Παπουτσής, απάντησε το εξής: «σήμερα κάνουμε παρουσίαση του έργου, δεν παρουσιάζουμε την υπόθεση. Γιατί η έρευνα γύρω από την υπόθεση αυτή, οι προεκτάσεις της και οι επαφές εκείνων στων οποίων τα χέρια βρέθηκαν οι πίνακες, από πού τους πήραν, πότε τους πήραν, είναι έρευνα, η οποία συνεχίζεται από τις αστυνομικές και δικαστικές αρχές. Επομένως η απάντηση στο ερώτημά σας θα έρθει αργότερα.» 


Από την πλευρά του ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Γερουλάνος, ερωτηθείς, αν ο πίνακας είναι του Ρούμπενς ή κάποιου μαθητή του, δήλωσε τα εξής: «Η πραγματικότητα είναι πως ο πίνακας αγοράστηκε ως Ρούμπενς, εκτέθηκε ως Ρούμπενς, εκλάπη ως Ρούμπενς, τον αναζητούσαμε ως Ρούμπενς και τον βρήκαμε ως Ρούμπενς. Τώρα το τι έχει συμβεί στο ενδιάμεσο το αφήνω στην κρίση σας.»
Η Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, κα Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα, τόνισε «Παίρνουμε κάθε μέρα σήματα των κλαπέντων έργων από το FBI και πρέπει να σας πω ότι είναι χιλιάδες αυτά τα έργα και είναι ελάχιστα αυτά τα οποία ανευρίσκονται. Είναι μια πολύ μεγάλη επιτυχία αυτή που ανακοινώνουμε σήμερα στον Τύπο. Εμείς που είμαστε του επαγγέλματος ξέρουμε πόσο τεράστιο γεγονός είναι αυτό.
Καταφέραμε με τις συντονισμένες προσπάθειες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των Υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, των Ειδικών υπηρεσιών του Τμήματος Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας, και τις ειδικές υπηρεσίες του ΥΠΠΟΤ, που έκαναν την ταύτιση του έργου. Όλες αυτές οι συντονισμένες ενέργειες και αυτές που δεν ξέρουμε, οι τρόποι με τον οποίο κινήθηκαν οι διακινητές του έργου και το πως καταφέραμε να τον ανακτήσουμε είναι μία πολύ μεγάλη, παγκόσμια θα έλεγα επιτυχία. 

Το έργο αυτό, αγοράστηκε το 1899 από το Μουσείο της Γάνδης με συνεισφορά των φίλων του Μουσείου της Γάνδης, επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού της εποχής εκείνης με ένα τεράστιο ποσό που και αυτό έχει τη σημασία του, 250.000 χιλιάδες στερλίνες. Ένα πραγματικά υπέρογκο ποσό για την εποχή. 

Εμείς γνωρίζουμε ότι το έργο αγοράστηκε ως Ρούμπενς, στους καταλόγους του Μουσείου, τους οποίους έχουμε στη διάθεσή μας, φέρεται ως Ρούμπενς και δεν είναι στη δικαιοδοσία μας να κάνουμε έρευνα αν είναι ιδιόγραφο έργο ή όχι. Εμείς γνωρίζουμε αυτό το έργο ως έργο του Ρούμπενς και δεν νομίζω ότι μειώνει αυτό το εύρημα εάν είναι απο το χέρι του Ρούμπενς ή αν δεν είναι. Αυτό δεν έχει καμία σημασία. Ούτε μειώνεται η σημασία της ανευρέσεως του έργου απο αυτές τις λεπτομέρειες. Νομίζω ότι η σημασία του εντοπισμού, ανεύρεσης και ανάκτησης του έργου είναι πάρα πολύ σημαντική και οτιδήποτε άλλο δεν μας αφορά.»