Ο τουρισμός, ως παγκοσμιοποιημένο προϊόν από τη φύση του, έχει βρει εδώ και αρκετά χρόνια στο internet τον καταλληλότερο τρόπο διάχυσης της πληροφορίας. Με τον καιρό προχώρησε ένα βήμα παρά πέρα, καλύπτοντας και το επίπεδο των συναλλαγών με ρυθμούς εξαιρετικά γρήγορους και θέτοντας άλλα στάνταρτς στην αλυσίδα διάθεσης του τουριστικού προϊόντος.
Σήμερα, η δραστηριότητα έχει επεκταθεί και στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπου η διαπροσωπική σχέση και άποψη έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα και σημαντική επιρροή μεταξύ των μελών.
Τα τουριστικά τεκτενόμενα στο διαδίκτυο δεν άργησαν να διαδοθούν στην Ελλάδα, με πρώτους εκπροσώπους τα ξενοδοχεία. Η διαδικτυακή προβολή της Ελλάδας ως προορισμό από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς μέσα από το νέο αυτό δρόμο, μόλις φέτος πήρε σάρκα και οστά και έδωσε κιόλας τους πρώτους της καρπούς.
Λαμπρή και πρωτοπόρα για τα ελληνικά δεδομένα εξαίρεση, αποτελεί ο Δήμος Θήρας. Το santorini.gr λειτουργεί εδώ και πάνω από τρία χρόνια, αποτελώντας μία πολύπλευρη πύλη πληροφόρησης και αγοράς για κάθε ενδιαφερόμενο και υποψήφιο επισκέπτη.
Περιήγηση στις ομορφιές του νησιού, φωτογραφικό υλικό, video επισκεπτών, ιστορία, γεωλογία και συμβουλές αποτελούν δείγμα μόνο από το σταθερό υλικό του site, γύρω από το οποίο έχει στηθεί υλικό που προβάλλεται σε πραγματικό χρόνο (πλεούμενα απεικονισμένα σε χάρτη που προσεγγίζουν την περιοχή, αφίξεις και αναχωρήσεις αερολιμένα, εικόνα από κάμερα, μετεωρολογικές συνθήκες). Εκδηλώσεις και ειδήσεις που αφορούν τον τουρισμό και τον πολιτισμό ρέουν καθημερινά στο site.
Σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο, μέσα στο santorini.gr καταχωρούνται όλες οι επιχειρήσεις του νησιού, με δυνατότητα αναζήτησης βάση κριτηρίων (επωνυμία, τοποθεσία κ.λ.π.), Οι ίδιες οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, να διαχειρίζονται τα δεδομένα τους, αλλά και να πραγματοποιήσουν online συναλλαγές με τους επισκέπτες του site. Με άμεση σύνδεση με το επίσημο website τους, με δυνατότητα επικοινωνίας μέσω φόρμας αλλά και καταχώρισης και ενημέρωσης διαθεσιμότητας, διαθέτουν όλα τα σύγχρονα διαδικτυακά εργαλεία προβολής και πώλησης.
Ο Δήμος Θήρας προσφέρει τη δυνατότητα αυτή στις επιχειρήσεις του νησιού χωρίς κανένα αντάλλαγμα. Το μόνο απογοητευτικό στην όλη προσπάθεια είναι το γεγονός ότι ελάχιστες από τις καταχωρημένες επιχειρήσεις έχουν επικαιροποιήσει τα δεδομένα τους (τιμοκαταλόγους και διαθεσιμότητες), ενώ αρκετές είναι αυτές που δεν παρουσιάζουν περιεχόμενο καταχώρισή τους.
Οι σελίδες facebook και twitter του Δήμου έχουν κλείσει ένα χρόνο λειτουργίας, περιστοιχίζοντας γύρω τους, χρήστες από Ελλάδα και εξωτερικό και φορείς ελληνικού και διεθνούς τουριστικού ενδιαφέροντος και ενισχύοντας την επισκεψιμότητα του santorini.gr
Μία τέτοια προσπάθεια αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους φορείς – και όχι μόνο αυτούς της τοπικής αυτοδιοίκησης – που ασχολούνται με την παγκόσμια προβολή της Ελλάδας σε οποιοδήποτε επίπεδο.