Η Etihad Airways ανακοίνωσε το πιο πετυχημένο πρώτο εξάμηνο του έτους, με αύξηση εσόδων ως 28 %, δηλαδή US$ 1,720 εκατομμύρια (2010: US$ 1,342 εκατομμύρια), αποτέλεσμα της εξαιρετικής απόδοσης των εμπορευματικών και επιβατικών δραστηριοτήτων της.
Ένα 2 % μείωση στα κόστη ανά διαθέσιμη χιλιομετρική θέση, παρά τη μεγάλη αύξηση στην τιμή του πετρελαίου, βοήθησε επίσης στην εμφάνιση θετικού EBITDAR (κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και εξόδων μίσθωσης αεροσκαφών) μέσα σε έξι μήνες από την 1η Ιανουαρίου, για πρώτη φορά.
Τα αποτελέσματα σηματοδότησαν τη συνεχιζόμενη πρόοδο της εταιρείας που πλησιάζει τον στόχο της για τον χρόνο αυτό και για κερδοφορία το 2012.
Ο James Hogan, Γενικός Διευθυντής της Etihad Airways, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα επιτεύχθηκαν παρά την εύθραυστη οικονομία και τις κατά περιόδους δύσκολες συνθήκες λειτουργίας.
Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται τη στιγμή που η Etihad, ο διεθνής αερομεταφορέας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ετοιμάζεται να επεκτείνει σημαντικά το διεθνές δίκτυό της.
Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκαν πτήσεις προς δύο νέες πόλεις της Κίνας, το Τσενγκτού και τη Σαγκάη καθώς και προς τις Μαλδίβες και τις Σεϋχέλλες που ξεκινάνε από 1η Νοεμβρίου.
«Αυτοί είναι πολύ σημαντικοί προορισμοί για εμάς. Η Κίνα είναι μία τεράστια αγορά και το Τσενγκτού είναι το οικονομικό κέντρο και κέντρο μεταφορών και επικοινωνιών στη νοτιοδυτική περιοχή της χώρας που ανθεί.
«Η Σαγκάη είναι η πιο πυκνοκατοικημένη πόλη στην κεντρική Κίνα (23 εκατομμύρια κάτοικοι) και σε συνδυασμό με τις καθημερινές μας πτήσεις προς την πρωτεύουσα το Πεκίνο, μας δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουμε στους τοπικούς επιβάτες βολικές επιλογές πτήσεων προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη και τη Νότιο Αφρική.
«Είμαστε αποφασισμένοι να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα το οποίο αυξάνει τις επιλογές των πελατών και προσελκύει τοπικά δρομολόγια απευθείας σύμφωνα με το πλάνο του Άμπου Ντάμπι για το 2030» τόνισε ο κ. Hogan.
«Παράλληλα, θα συνεχίσουμε να συνδέουμε τις πολύ ανεπτυγμένες και αναδυόμενες αγορές με το Άμπου Ντάμπι και τον κόσμο συνδέοντάς τις μέσω της πρωτεύουσας των ΗΑΕ ενώ την ίδια στιγμή διευρύνουμε τις υψηλής αξίας premium αγορές και τη ροή της εναέριας κυκλοφορίας.
Η παράδοση πέντε νέων επιβατηγών αεροσκαφών ευρείας ατράκτου – τρία A330-300 και δυο B777-300ER κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2011 επέτρεψε την αύξηση της συχνότητας των πτήσεων σε πολλές σημαντικές αγορές.
Το Μάντσεστερ γίνεται προορισμός με δυο πτήσεις κάθε μέρα από την 1η Αυγούστου. Καθημερινές πτήσεις ξεκίνησαν επίσης προς τη Γενεύη, το Μιλάνο και το Πεκίνο, ενώ δυο επιπλέον πτήσεις προς τις Βρυξέλλες έδωσαν τη δυνατότητα στη βέλγικη πρωτεύουσα να εξυπηρετείται οκτώ φορές την εβδομάδα.
Ο κ. Hogan δήλωσε ότι τα έσοδα από την επιβατική κίνηση αυξήθηκαν κατά 21% ως αποτέλεσμα της κατά 14 % αύξησης του αριθμού των επιβατών στα 3.8 εκατομμύρια και 5 % ανάπτυξης στην απόδοση των επιβατών.
Παρά την πολιτική αναταραχή στη Μέση Ανατολή και τον σεισμό στην Ιαπωνία, o συντελεστής θέσεων αυξήθηκε σε 72.9 % (1ο εξάμηνο του 2010: 72.5 τοις εκατό).
Οι εμπορευματικές υπηρεσίες της Etihad γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη με αύξηση εσόδων έως 32 % το πρώτο εξάμηνο του έτους, ενισχυόμενες από τη βελτίωση της χωρητικότητας και των αποδόσεων.
«Αυτό είναι ένα θαυμάσιο επίτευγμα και η Etihad Crystal Cargo παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στη συνεχιζόμενη επιτυχία της εταιρείας καθώς συνεισφέρει σήμερα κατά 20 % στα άμεσα λειτουργικά μας έσοδα», δήλωσε ο κ. Hogan.
Τα αποτελέσματα αυτά αντικατοπτρίζουν την εκτενέστερη χρήση του στόλου των φορτηγών αεροσκαφών, την αύξηση της στοχευμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας και των οδικών μεταφορών στις χώρες του αραβικού Κόλπου.
Ενισχύθηκαν από την ισχυρή επίγνωση της εμπορικής δραστηριότητας και την εστίαση στη βελτιστοποίηση των εμπορευματικών ροών του δικτύου.
Τα έσοδα από το εμπορευματικό τμήμα της εταιρείας προήλθαν από το Ηνωμένο Βασίλειο, τα ΗΑΕ, τη Γερμανία, την Κίνα και την Ινδία.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η Etihad παρέλαβε το πρώτο της Boeing 777 φορτηγό αεροσκάφος, που προστέθηκε στον εμπορευματικό στόλο της από δυο Airbus A330-200F, δυο Airbus A300-600F και δυο McDonnell Douglas MD11s.
Η Etihad Crystal Cargo σήμερα εξυπηρετεί 26 εμπορευματικούς προορισμούς διεθνώς και 83 προορισμούς σε όλον τον κόσμο.
Έως τώρα μέσα στο τρέχον έτος νέες πτήσεις φορτηγών αεροσκαφών ξεκίνησαν επίσης προς το Γιοχάνεσμπουργκ, το Άμστερνταμ και την Καμπούλ, ενώ η συχνότητα των εμπορευματικών πτήσεων προς το Μιλάνο, το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης (Frankfurt-Hahn), τη Σαγκάη, το Ναϊρόμπι και το Ερμπίλ έχει επίσης αυξηθεί εξαιτίας της αυξανόμενης ζήτησης.
Οι καλύτερες στιγμές του πρώτου εξαμήνου του έτους περιλαμβάνουν τα ακόλουθα
Ανακηρύχθηκε η αεροπορική εταιρεία με την Καλύτερη Πρώτη Θέση στον κόσμο για δεύτερη συνεχή χρονιά στα ετήσια World Airline Awards της Skytrax.
Αναγνωρίστηκε ως η Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία της Μέσης Ανατολής στα World Travel Awards, όπως την ψήφισαν 213,000 επαγγελματίες του ταξιδιωτικού κλάδου.
Έφερε 100 αναγνωρισμένους διεθνείς σεφ προορισμένους αποκλειστικά για να παρέχουν άριστες υπηρεσίες εστίασης στις καμπίνες της Diamond First class. Το εστιατόριο υπηρεσιών πέντε αστέρων εν ώρα πτήσης θα ξεκινήσει τη λειτουργία του σε επιλεγμένες διαδρομές από τον Οκτώβριο και θα είναι πλήρως διαθέσιμο σε όλες τις πτήσεις που διαθέτουν Πρώτη Θέση έως το τέλος του έτους.
Συμφωνίες κοινού κωδικού υπογράφτηκαν με τρεις νέους συνεργάτες· την Air Astana, την Air New Zealand και την Czech Airlines, που έγινε η 31η συνεργάτις της Etihad.
Η επιτυχία της συνεργασίας της Etihad με τη Virgin Blue. Το ξεκίνημα των πτήσεων της V Australia από το Σϊδνευ προς το Άμπου Ντάμπι τον Φεβρουάριο επέτρεψε στην αεροπορική εταιρεία να προσφέρει ένα σύνολο από 24 εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ του Άμπου Ντάμπι και της Αυστραλίας.
Η αποφοίτηση της Salma Al Baloushi, της πρώτης γυναίκας συγκυβερνήτη της Etihad καταγόμενης από τα Εμιράτα, μέσα από το πρόγραμμα δοκίμων της εταιρείας
Η εντυπωσιακή επέκταση του σχεδίου Εμιρατοποίησης της Etihad που θα καταλήξει στο να έχουν προσληφθεί 864 υπήκοοι των ΗΑΕ έως το τέλος του έτους, εκπροσωπώντας το 18 τοις εκατό του συνόλου του εργατικού δυναμικού της Etihad (13 τοις εκατό επάνω σε σχέση με το 2010.)