Η θέση αλλά και οι προοπτικές της Αθήνας στη διεθνή αγορά συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων υπό το πρίσμα των τελευταίων τάσεων και εξελίξεων, ήταν το αντικείμενο της παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε τη Πέμπτη 23, Ιουνίου, στο πλαίσιο των εξειδικευμένων εκδηλώσεων (ACB Events) που διοργανώνει το Γραφείο Συνεδρίων Αθηνών- Athens Convention Bureau.
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης παρουσίασε τους βασικούς άξονες της τουριστικής πολιτικής του Δήμου Αθηναίων καθώς και το νέο πλάνο δράσεων του Athens Convention Bureau.
Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, το αμέσως επόμενο διάστημα το ACB θα προχωρήσει, μεταξύ άλλων, σε:
Ανατύπωση και εμπλουτισμό όλου του ενημερωτικού υλικού του Athens Convention Bureau και ιδίως του ιδιαίτερα επιτυχημένου Athens Meeting Planner´s Guide.
Θα ξεκινήσει νέες συνεργασίες για την στοχευμένη προβολή της Αθήνας και του συνεδριακού προϊόντος της στα μεγάλα και πλέον διεισδυτικά Μέσα του ευρωπαϊκού και του διεθνούς Ειδικού Τύπου της αγοράς MICE, με μεγαλύτερη έμφαση στο διαδίκτυο και στα δημοσιογραφικά αφιερώματα.
Θα ενισχύσει περαιτέρω την προβολή και ενημέρωση των μελών μέσα από το athensconventionbureau.gr και το Athens Convention Bureau Newsletter.
Σχεδιάζει νέα fam trip με εκπροσώπους διεθνών Media ενώ βρίσκεται σε επαφή με μεγάλους φορείς και οργανωτές συνεδρίων, με στόχο να γίνουν ολοκληρωμένες παρουσιάσεις για την Αθήνα και τις συνεδριακές της δυνατότητες αλλά και δικές τους παρουσιάσεις στην Αθήνα.
Ετοιμάζει την επίσημη έναρξη του προγράμματος Athens Ambassadors με τη συμμετοχή σημαντικών προσωπικοτήτων διεθνούς βεληνεκούς της Ελληνικής επιστημονικής κοινότητας.
Επίσημος προσκεκλημένος του ACB στην εκδήλωση ACB Events ήταν ο κ. Rob Davidson, Senior Lecturer, Events Management, στο Πανεπιστήμιο Greenwich του Λονδίνου και ένας από τους 50 ισχυρότερους παράγοντες στη διεθνή αγορά συνεδρίων και συναντήσεων, βάσει του περιοδικού «Conference & Incentive Travel».
Ο κ. Davidson, υπογράμμισε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλοί αναδυόμενοι προορισμοί στην Ευρώπη και σε άλλες περιοχές του κόσμου που επενδύουν στην κατασκευή Συνεδριακών Κέντρων και στη δημιουργία Convention Bureaux αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη δυναμική αυτής της αγοράς.
Αυτό τους καθιστά δυνητικούς ή ισχυρούς, ήδη, ανταγωνιστές της Αθήνας, η οποία έχει κάνει ένα σημαντικό πρώτο βήμα με τη λειτουργία του Athens Convention Bureau, αλλά υπολείπεται σε άλλους τομείς, όπως π.χ. ένα μεγάλο Συνεδριακό Κέντρο, η έλλειψη αξιόπιστων στατιστικών στοιχείων κ.λπ.
Βασικό συμπέρασμα του κ. Davidson είναι ότι μόνο με την ολοκληρωμένη συνεργασία και τον συντονισμό όλων ανεξαιρέτως των εμπλεκόμενων πλευρών, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, θα μπορέσει αυτή η προσπάθεια να επιτύχει.
Ως προς τις νέες τάσεις διεθνώς, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι η κρίση των τελευταίων ετών έχει οδηγήσει τους οργανωτές συνεδρίων σε αλλαγή πολιτικής. Κύρια χαρακτηριστικά αυτής, ο συντομότερος χρόνος αίτησης προτάσεων και προσφορών, σκληρές διαπραγματεύσεις ως προς τα κόστη και τις παροχές καθώς και πιέσεις για επιμερισμό του ρίσκου ως προς την επιτυχία μίας διοργάνωσης.
Ειδική μνεία έγινε στον ολοένα και σημαντικότερο ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) στην αγορά συνεδρίων και συναντήσεων καθώς και στις τεχνολογικές εξελίξεις.
Επ’ αυτού ανέφερε ότι υπάρχουν και ευκαιρίες και απειλές για την αγορά, επισημαίνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τις προηγμένες δυνατότητες τηλεματικής, χάρη στις οποίες, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μία σταδιακά αυξανόμενη προτίμηση – κυρίως σε επίπεδο εταιριών – σε συσκέψεις και συναντήσεις μέσω αμφίδρομων και διαδραστικών τεχνολογιών εικόνας και ήχου.