Αρχική Αεροπορικά Νέα Αεροπορικές Εταιρίες Χαμηλού Κόστους Ευκαιρίες και Προκλήσεις για τον Ελληνικό Τουρισμό

Αεροπορικές Εταιρίες Χαμηλού Κόστους Ευκαιρίες και Προκλήσεις για τον Ελληνικό Τουρισμό

ΞΕΕ: Αεροπορικές Εταιρίες Χαμηλού Κόστους Ευκαιρίες και Προκλήσεις για τον Ελληνικό ΤουρισμόMέσω της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου, της βελτίωσης των υποδομών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και την συνεργασία στο τομέα του marketing των τοπικών φορέων με τις κατά τόπους περιφέρειες, οι τουριστικοί προορισμοί της Ελλάδας μπορούν να προσεγγίσουν υψηλό αριθμό Low Cost Carriers. Επίσης τονίστηκε ότι είναι μύθος ότι οι επιβάτες των Αεροπορικών Εταιρειών Xαμηλού Kόστους  είναι νέοι επιβάτες για τα αεροδρόμια και τους προορισμούς και ότι τα ευεργετικά αποτελέσματα των Αεροπορικών Εταιρειών Χαμηλού Κόστους είναι εμφανή σε όλα τα αεροδρόμια. Ακόμη σημειώθηκε ότι δεν έχει αποδειχθεί, αφενός ότι  οι επιβάτες των Α.Ε.Χ.Κ. ξοδεύουν περισσότερα στα αεροδρόμια και στους προορισμούς επειδή πληρώνουν φθηνότερους ναύλους και αφετέρου  ότι οι L.C.C. δεσμεύονται για τα αναπτυξιακά τους προγράμματα.

Τα παραπάνω συμπεράσματα εξήχθησαν μεταξύ άλλων στο πλαίσιο του πρώτου θεματικού κύκλου συζητήσεων για τον Ελληνικό Τουρισμό, της ενότητας: «Αερομεταφορές και Τουρισμός» που εγκαινίασε σήμερα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος. Στην ημερίδα που έφερε τον τίτλο : «Αεροπορικές Εταιρείες Χαμηλού Κόστους: Ευκαιρίες και Προκλήσεις για τον Ελληνικό Τουρισμό» ο υπουργός Πολιτισμού Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος υπογράμμισε την σπουδή της ελληνικής κυβέρνησης για την προσέγγιση μεγαλύτερου αριθμού εταιρειών χαμηλού κόστους προσθέτοντας ότι μελετώνται και νέες εκπτώσεις στα τέλη των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Όπως συμπλήρωσε «είναι στο χέρι των τουριστικών προορισμών σε συνεργασία με τις περιφέρειες να προχωρήσουν σε απ΄ ευθείας συζητήσεις με τους LCC». Ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρος Βούγιας τόνισε αναφορικά με τις υποδομές ότι προχωρά η υλοποίηση και σχεδιασμός έργων σε ένα μεγάλο αριθμό περιφερειακών αεροδρομίων, με προϋπολογισμό άνω των 300 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα είπε : « τα αποτελέσματα είναι ήδη ενθαρρυντικά σε αεροδρόμια όπως η Νέα Αγχίαλος, το Άκτιο, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Ρόδος, κ.α. Προωθείται επίσης το άνοιγμα στρατιωτικών αεροδρομίων σε μεικτή χρήση, όπως η Ανδραβίδα». Η ψήφιση του νόμου 3913 όπου προβλέπεται η δημιουργία Ανωνύμων Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων που σκοπός τους θα είναι η διαχείριση και ανάπτυξη των ανατιθέμενων αεροδρομίων βάσει επιχειρηματικού πλάνου θα δώσει ανάπτυξη στην αεροπορική κίνηση αυτών των αεροδρομίων τονίζει ο κ. Βούγιας αναφέροντας ότι : « Η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει δείξει ότι η συγκεντρωτική διαχείριση του συνόλου, εξαιρουμένου του «Ελευθέριος Βενιζέλος», των ελληνικών αεροδρομίων δεν αναδεικνύει και δεν εκμεταλλεύεται τα εγγενή πλεονεκτήματα του κάθε αεροδρομίου, της τοπικής κοινωνίας και του τοπικού τουριστικού προϊόντος. Δεν υπάρχει, δηλαδή, η απαραίτητη στόχευση στην ανάπτυξη και λειτουργία του κάθε αεροδρομίου με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (κοινωνικά, οικονομικά, γεωγραφικά, πολιτισμικά) της εξυπηρετούμενης περιοχής. Αναμένεται η επιλογή του συμβούλου στο αμέσως προσεχές διάστημα, με στόχο την υποβολή της μελέτης μέχρι το τέλος του έτους, ώστε οι πρώτες παραχωρήσεις να λάβουν χώρα μέσα στο 2012». Επίσης σύμφωνα με τον κ. Βούγια ολοκληρώνεται  το νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία αεροδρομίων στην ελληνική επικράτεια, το οποίο διασφαλίζει την ανάπτυξη συναφών αεροπορικών υπηρεσιών σε μια μακρόπνοη βάση ενώ επεκτείνεται και η αναστολή ισχύος των Τελών Χρήσης Αερολιμένων σε όλα τα αεροδρόμια, με εξαίρεση τον ΔΑΑ, και για το 2011. Ακόμη ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων έκανε λόγο για διατήρηση των αεροναυτιλιακών Τελών Διαδρομής σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα, 30% περίπου κάτω από τον μέσο όρων των χωρών του Eurocontrol, και μηδενική αύξηση για το 2011. Ακόμη συστήνεται επιτροπή, στο πλαίσιο της ανάγκης εκσυγχρονισμού του αεροπορικού πλαισίου, για να μελετήσει, να καταγράψει και να προτείνει μέτρα σχετικά με την ανάπτυξη των αερομεταφορών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου και του αεροπορικού τουρισμού.

Αναφερόμενος στις εργασίες της ημερίδας ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. κ. Γιώργος Τσακίρης σημείωσε ότι το Επιμελητήριο, λαμβάνοντας υπόψη τα μηνύματα των μελών του, δίνει το βήμα σε ειδικούς επί των αερομεταφορών, να αναλύσουν τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που παρουσιάζει η έλευση και πύκνωση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στην Ελλάδα, να ερμηνεύσουν τα σημεία των καιρών και να δώσουν κατευθύνσεις στρατηγικής για τους φορείς που είναι υπεύθυνοι για το σχεδιασμό και την άσκηση της τουριστικής πολιτικής σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Την ημερίδα πλαισίωσαν κορυφαίοι ομιλητές της διεθνούς σκηνής των αερομεταφορών όπως ο κ. Wolfgang Kurth, ιδρυτής της Ένωσης Ευρωπαϊκών Εταιρειών Χαμηλού Κόστους, ο κ. David Bell στέλεχος της βρετανικής εταιρείας σχεδιασμού δρομολογίων αεροπορικών εταιρειών και οργάνωσης αεροδρομίων ASM – UBM Aviation και ο κ. Γιώργος Καραμάνος επικεφαλής Marketing και Επικοινωνίας του αεροδρομίου του Abu Dhabi.

Πέραν των παραπάνω αναφερόμενων συμπερασμάτων σύμφωνα με τους ομιλητές για τους Low Cost Carriers διαπιστώθηκαν τα εξής :

– Είναι ασφαλείς

– Δημιουργούν νέες αγορές και είναι οι καταλύτες της αεροπορικής ανάπτυξης την τελευταία δεκαετία στην Ευρώπη

– Συμβάλλουν στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη περιοχών, καθώς και αεροδρομίων

– Προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές και προαιρετικές υπηρεσίες

– Η δυναμική τους αναπτύσσει νέα προϊόντα και υπηρεσίες

– Οι Αεροπορικές Εταιρείες θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται στη Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο

– Συμβάλλουν βραχυπρόθεσμα στην αύξηση της επιβατικής κίνησης, όχι όμως αναγκαστικά και μακροχρόνια

– Η ελληνική αγορά καλείται να επιλέξει το είδος της αεροπορικής κίνησης που επιθυμεί

Επισημαίνεται τέλος ότι για πρώτη φορά το ΞΕΕ μετέδωσε ζωντανά την εκδήλωση μέσω της υπηρεσίας Live Streaming από την ιστοσελίδα του www.grhotels.gr, ενώ τις προσεχείς ημέρες θα εκδοθούν τα συμπεράσματα της ημερίδας από επιστημονική ομάδα του Επιμελητηρίου και κατόπιν θα δοθούν στη δημοσιότητα.