Την Κυριακή 20 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας) θα γίνει η απονομή των γαστρονομικών βραβείων ΧΡΥΣΟΙ ΣΚΟΥΦΟΙ 2011 από το περιοδικό «αθηνόραμα» και τον ετήσιο οδηγό διακοπών «Alpha Guide», ο οποίος αξιολογεί και βαθμολογεί τα καλύτερα εστιατόρια και ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα. Η φετινή εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και του Δήμου Αθηναίων.
Εδώ και 18 χρόνια ο θεσμός των Χρυσών Σκούφων τιμά τη γαστρονομία ως πολιτισμικό αγαθό, ως μια τέχνη απόλυτα συνυφασμένη με το πολιτισμικό γίγνεσθαι της χώρας μας και του λαού μας, ως μια σύγχρονη έκφραση ευγενούς ψυχαγωγίας.
Στην πολύχρονη ιστορία τους, οι Χρυσοί Σκούφοι συνέβαλαν αποφασιστικά στην ανάδειξη νέων ταλέντων και στην πρόοδο της γαστρονοµίας στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ξεκίνησαν το 1993 και είχαν σαν αρχικό στόχο τη βράβευση των δέκα καλύτερων εστιατορίων της Αθήνας. Το 2003 επεκτάθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ από το 2008 ο θεσμός ολοκληρώθηκε µε την ξεχωριστή βράβευση των καλύτερων εστιατορίων ελληνικής κουζίνας, βοηθώντας σημαντικά στην άνθησή της και αναδεικνύοντας τις κορυφαίες προσπάθειες σε κάθε γωνιά της χώρας.
Στη φετινή τελετή απονομής, την οποία θα παρουσιάσει ο Ηλίας Μαμαλάκης, θα παρευρεθούν επιχειρηματίες της γεύσης και του τουρισμού από όλη τη χώρα.
Στη δεξίωση που θα ακολουθήσει προς τιμήν των βραβευθέντων, τέσσερις διακεκριμένοι σεφ εμπνέονται από τα τέσσερα πιο κακοποιημένα πιάτα της ελληνικής κουζίνας και μας τα παρουσιάζουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Ο Λευτέρης Λαζάρου του «Βαρούλκου» θα «παίξει» με τις Γαρίδες Μικρολίμανο, ο Γιώργος Βενιέρης του «Electra Restaurant» θα ετοιμάσει έναν πρωτοποριακό Μουσακά, η Γεωργιάννα Χιλιαδάκη και ο Νίκος Ρούσσος του «Funky Gourmet» θα αποδομήσουν τη Χωριάτική Σαλάτα και ο Έκτορας Μποτρίνι του «Etrusco» θα μας δείξει τα δικά του Γεμιστά.
Οι Χρυσοί Σκούφοι είναι ο μοναδικός καταξιωμένος θεσμός της επιχειρηματικής αλλά και της δημιουργικής επιβράβευσης της γαστρονομίας στην Ελλάδα και αποτελούν πλέον σημείο αναφοράς για όλους, καθώς Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, κοινό, επιχειρηματίες, δημιουργοί και η ίδια η πολιτεία δείχνουν έμπρακτα την εμπιστοσύνη τους στη δουλειά του «αθηνοράματος» στο χώρο της γαστρονομίας. Στόχος μας ήταν και είναι να καλλιεργήσουμε συνείδηση προσφοράς υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους επαγγελματίες της γαστρονομίας και να αναδείξουμε την ελληνική κουζίνα και τα τοπικά προϊόντα σαν οικονομικό αγαθό με υψηλή προστιθέμενη αξία. Αν κάτι τέτοιο επιτευχθεί μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά τόσο όσον αφορά τον ελληνικό τουρισμό όσο και στην ενίσχυση της παραγωγής και εξαγωγής εκλεκτών, αυθεντικών και αναβαθμισμένων ελληνικών προϊόντων.