Στη συνέντευξη τύπου που δώθηκε από τη διοίκηση της Helexpo, για την 5η «Summer Holidays Expo», ο Γενικός Έφορος ΗΑΤΤΑ κ. Νικόλας Κελαϊδίτης τόνισε πως “οι τουριστικές εκθέσεις μόνο θετικά μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη και την προώθηση του ελληνικού τουρισμού.”
Αναλυτικά ο χαιρετισμός του κ. Κελαϊδίτη είχε ως εξής:
Θα ήθελα να χαιρετίσω τη διοργάνωση της 5ης Έκθεσης Καλοκαιρινών Διακοπών «Summer Holidays Expo», η οποία φέτος, μετά από 4 συνεχόμενες ετήσιες διοργανώσεις στη Θεσσαλονίκη, θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα.
Σαν εκπρόσωπος του ΗΑΤΤΑ, θεωρώ ότι οι τουριστικές εκθέσεις μόνο θετικά μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη και την προώθηση του ελληνικού τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΗΑΤΤΑ στηρίζει τις τουριστικές εκθέσεις που διοργανώνονται στην Ελλάδα, θεωρώντας ότι είναι μία ευκαιρία οι επαγγελματίες του τουρισμού να προβάλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, τόσο σε επίπεδο Business to Business συνεργασιών, όσο και σε business to customer πωλήσεις.
Πιστεύουμε ότι η Έκθεση Καλοκαιρινών Διακοπών, η οποία απευθύνεται τόσο σε επαγγελματίες, όσο και στο ευρύ κοινό- το οποίο την περίοδο της έκθεσης συνηθίζει να σχεδιάζει τις διακοπές και τα ταξίδια του, θα καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Οι διακοπές και η ξεκούραση δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη.
Επομένως οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν, παρ’ όλη την οικονομική κρίση, μειώνοντας, όμως, τη δαπάνη των ταξιδιών τους. Έτσι αναμένεται όπως και πέρυσι, να επιλέξουν φθηνότερους προορισμούς και βέβαια να περιορίσουν το χρόνο των διακοπών τους.
Ο κλάδος των τουριστικών γραφείων, τον οποίο εκπροσωπεί ο ΗΑΤΤΑ είναι ο παραγωγός και το δίκτυο διανομής του τουριστικού προϊόντος και απευθύνεται στην διεθνή και εθνική τουριστική αγορά, για την προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος. Αποτελεί τον κομβικό κρίκο στην παραγωγική τουριστική αλυσίδα και διακινεί τον παγκόσμιο τουρισμό προς τη χώρα μας.
Εμείς, οι εκπρόσωποι των φορέων του Τουρισμού, έχουμε ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης: ενωμένοι, καλούμαστε να συμβάλλουμε δημιουργικά προς αυτή τη κατεύθυνση, για την ανάπτυξη και αειφορία του τουρισμού μας, για την εθνική μας οικονομία, για την απασχόληση, για τη βελτίωση τελικά και της ποιότητας της δικής μας ζωής.
Βρισκόμαστε μπροστά στην πρόκληση της νέας τουριστικής περιόδου του 2011. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τις διεθνείς τουριστικές αγορές είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Όμως, πρέπει με επιθετική πολιτική και δυναμισμό, πάντα στοχευμένα όχι μόνο να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος αλλά και να έχουμε στο μέλλον μόνο θετικά πρόσημα.
Ο τουρισμός έχει μία μόνο ιδεολογία, ανεξάρτητα από κυβερνήσεις, ανεξάρτητα από πολιτικής αλλαγές, ανεξάρτητα από πρόσωπα.
Σήμερα είναι επιτακτική ανάγκη, περισσότερο από ποτέ, να υιοθετηθεί μία σύγχρονη, ολοκληρωμένη, και διαχρονική εθνική στρατηγική για τον τουριστικό τομέα. Ο τομέας των τουριστικών εκθέσεων θα πρέπει να αποτελέσει μία βασική ενότητα. Αποτελεί υποχρέωση όλων μας και μονόδρομο για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, αλλά και για την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας μας.
Έχουμε το πλεονέκτημα η Ελλάδα να προσφέρεται για επίσκεψη από κάθε μορφής δυνητικό επισκέπτη, μιας και διαθέτει ποικίλους και πολυδιάστατους πόλους έλξης,. Έχοντας αποκτήσει και διατηρήσει μια μοναδική και ξεχωριστή τουριστική ταυτότητα, έχουμε καθιερωθεί σαν χώρα με ποιοτικές υπηρεσίες και ανταγωνιστικές τιμές, που παρέχει ως δυνατότητα την άσκηση ποικίλων ειδικών μορφών τουρισμού, με κυριότερες τον πολιτιστικό τουρισμό, τον οικοτουρισμό, τον τουρισμό εναλλακτικών δραστηριοτήτων, το βιωματικό τουρισμό, τον συνεδριακό τουρισμό, τον τουρισμό αναψυχής.
Το όραμα του ΗΑΤΤΑ είναι η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου με τελικό στόχο τον 12μηνο τουρισμό.
Για μπορέσουμε να το πετύχουμε πρέπει να αξιοποιήσουμε όλο το εύρος των δυνατοτήτων της χώρας, τα πολιτιστικά μνημεία, τον φυσικό πλούτο, την παράδοση της ελληνικής περιφέρειας, όπως επίσης και το ανθρώπινο στοιχείο, η φιλοξενία και η ζεστασιά των ανθρώπων.”
Κλείνοντας συμφώνησεμε τον προεδρο του ΕΟΤ ότι δεν είναι καλό να γίνονται αναταραχές στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογειου παρά την πρόσκαιρη πιθανή ωφέλεια της Ελλαδας και ότι χρειάζεται μια μακροπρόθεσμη χάραξη στρατηγικής.
Επίσης τόνισε την αναγκαιότητα για μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο σύνολο των τουριστικών υπηρεσιών.