Τις δυνατότητες της Αθήνας-Αττικής ως ολοκληρωμένου τουριστικού προορισμού, με επιλογές και υπηρεσίες για όλες τις μορφές Τουρισμού, όλων των κατηγοριών και καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, παρουσίασε στο ιταλικό κοινό η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής, συμμετέχοντας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού BIT 2011, στο Μιλάνο.
Η έκθεση που πραγματοποιήθηκε από τις 17 έως τις 20 Φεβρουαρίου και η Ελλάδα είχε αξιόλογη συμμετοχή από την Ελλάδα, με περίπτερο του ΕΟΤ. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, χιλιάδες επισκεπτών πέρασαν από το stand της ΕΞΑΑ και ενημερώθηκαν για τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες και την υποδομή της περιοχής της Αττικής καθώς και για το ευρύ φάσμα επιλογών, υπηρεσιών και προϊόντων που προσφέρει ο προορισμός στον ξένο επισκέπτη. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλο το υλικό που υπήρχε στο stand της ΕΞΑΑ εξαντλήθηκε, μέχρις τελευταίου φυλλαδίου. Τις δύο πρώτες ημέρες, η BIT ήταν ανοικτή μόνον για επαγγελματίες επισκέπτες και ειδικούς προσκεκλημένους και στο πλαίσιο αυτό, το stand της ΕΞΑΑ επισκέφθηκε μεγάλος αριθμός επαγγελματιών και έγιναν συναντήσεις με περισσότερους από 100 ενδιαφερόμενους για την περιοχή της Αθήνας και της Αττικής. Σημειώνεται ότι τη συμμετοχή της ΕΞΑΑ στην BIT 2011 υποστήριξαν η Εταιρεία Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης Αθηνών και το Athens Convention Bureau. Την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου, η ΕΞΑΑ συμμετείχε στο workshop Grecia 2011, το οποίο διοργανώθηκε σε πολυχώρο του Μιλάνου από το Γραφείο του ΕΟΤ, με πρωτοβουλία του Διευθυντή του, Μιχάλη Τερζίμπαση.
Στο workshop είχαν προσκληθεί και παρέστησαν περίπου 60 εκπρόσωποι ιταλικών τουριστικών οργανισμών και ταξιδιωτικών γραφείων, καθώς και δημοσιογράφοι του Τουριστικού τύπου.
Ιδιαίτερα θετικά σχόλια απέσπασε το Λεύκωμα που εξέδωσε τον Νοέμβριο η ΕΞΑΑ, το οποίο και δόθηκε ως
δώρο στους συμμετέχοντες στο workshop.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1. Βασική διαπίστωση από τη διοργάνωση της BIT 2011 είναι ότι το ενδιαφέρον της ιταλικής αγοράς για την Ελ-
λάδα και τους ελληνικούς προορισμούς γενικότερα αλλά και για την περιοχή της Αθήνας – Αττικής ειδικότερα είναι
και πάλι έντονο, ύστερα από μία διετία στασιμότητας.
2. Η αναθέρμανση αυτή της ζήτησης δημιουργεί κάποια αισιοδοξία στην τουριστική αγορά ότι η τουριστική
κίνηση από τη γειτονική μας χώρα θα εμφανίσει αυξητική τάση. Αυτό θα καταστεί σαφέστερο το αμέσως επόμενο
διάστημα, καθώς η περίοδος κρατήσεων στην Ιταλία και δη στις βόρειες περιοχές, ξεκινά μετά την BIT.
3. Σύμφωνα με στοιχεία από tour operators, τουριστικούς πράκτορες και τον ΕΟΤ Ιταλίας, καταγράφονται τρεις
κύριες παράμετροι που στηρίζουν αυτήν την αισιοδοξία:
*Πρώτον, οι μπροσούρες και τα προγράμματα των μεγαλύτερων tour operators για την περίοδο Απριλίου-
Οκτωβρίου 2011 έχουν περισσότερα ξενοδοχεία και προτάσεις για ελληνικούς προορισμούς.
*Δεύτερον, Οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, αποσπούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, με
αποτέλεσμα να ενισχύεται η κατηγορία των μεμονωμένων ταξιδιωτών.
*Τρίτον, ορισμένα έργα υποδομής στην Ελλάδα, όπως για παράδειγμα η Εγνατία Οδός, που ελαχιστοποιεί την
απόσταση από τα λιμάνια εισόδους του Ιουνίου προς τους προορισμούς της ενδοχώρας, λειτουργούν θετικά στην
επιλογή της Ελλάδας ως προορισμού ταξιδιών και διακοπών με οδικά μέσα.