Σε ποσοστό 8,2% αυξήθηκαν το 2010, οι καταγγελίες ταξιδιωτών, εις βάρος αεροπορικών εταιρειών που παραβίασαν τους Κοινοτικούς κανονισμούς σχετικά με τα δικαιώματα του επιβάτη, για αδικαιολόγητη ματαίωση ή καθυστέρηση πτήσεως, για άρνηση επιβίβασης λόγω υπερκράτησης (overbooking) και για απώλεια ή φθορά αποσκευών.
Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2010, το αρμόδιο γραφείο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δέχτηκε 602 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 517 αφορούν ακυρώσεις, καθυστερήσεις πτήσεων ή αρνήσεις επιβίβασης και οι υπόλοιπες 85 απώλεια ή φθορά αποσκευών. Το 2009, την ίδια χρονική περίοδο, η ΥΠΑ είχε δεχθεί 556 παρόμοιες καταγγελίες, άρα η αύξηση αγγίζει το 8,2%.
Οι εξειδικευμένοι υπάλληλοι της ΥΠΑ έχουν ήδη δώσει λύση υπέρ του επιβάτη σε ποσοστό 75%, ενώ οι υπόλοιπες βρίσκονται στο στάδιο της τελικής λύσης. Σε 11 εταιρείες που δεν συμμορφωθήκαν, επιβλήθηκαν πρόστιμα.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει του Κοινοτικού κανονισμού 261/2004 οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να καταβάλουν αποζημιώσεις και να παρέχουν βοήθεια ( ανάπαυση σε ξενοδοχεία, γεύματα κ.λ.π) σε περιπτώσεις που αδικαιολογήτως ματαιώνουν ή καθυστερούν τις πτήσεις τους ή θεωρηθούν υπεύθυνες για φθορά ή απώλεια αποσκευών.
Το ύψος της αποζημίωσης αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των μιλίων της πτήσης.
Η ΥΠΑ με σύνθημα «Μη μένεις απαθής» καλεί τους ταξιδιώτες που υφίστανται ταλαιπωρία να προσφεύγουν στο αρμόδιο γραφείο (τηλ: 210- 8916150, FAX 8916193). Επίσης σε όλους τους αερολιμένες της χώρας οι ταξιδιώτες μπορούν να απευθύνονται στο γραφείο του Αερολιμενάρχη ή στον Αερολιμενικό έλεγχο.