Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σκοπεύει το επόμενο τρίμηνο να εισαγάγει νέο πλέγμα δρομολογίων, που θα είναι εναρμονισμένο με τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Κύρια σημεία αυτής της δράσης θα είναι:
Η ενίσχυση του σιδηροδρομικού έργου με συμπληρωματικές οδικές μεταφορές που θα τροφοδοτούν τους σταθμούς του τρένου από μεγάλα αστικά κέντρα. Για πρώτη φορά πόλεις όπως τα Γιαννιτσά, τα Ιωάννινα και τα Γρεβενά θα συνδεθούν μέσω λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους σταθμούς τρένου στο Πλατύ και στην Καλαμπάκα. Επίσης, η Καλαμάτα και η Τρίπολη θα συνδεθούν οδικά με τον σταθμό της Κορίνθου και τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο αξιοποιώντας έτσι πιο αποτελεσματικά την υπάρχουσα οδική και σιδηροδρομική υποδομή.
Η απευθείας πρόσβαση της Στέρεας Ελλάδας και της Θεσσαλίας με το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, η οποία θα εξασφαλίζεται με μια απλή μετεπιβίβαση στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), όπου πλέον θα σταματούν με ανταπόκριση στον Προαστιακό όλες οι αμαξοστοιχίες του άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Η σύνδεση των τρένων με το λιμάνι του Πειραιά, από το καλοκαίρι του 2011 και η ανταπόκριση με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνδέοντας έτσι τα νησιά των Κυκλάδων και την Κρήτη με την Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα.
Τέλος, όλα τα προσωρινά καταργηθέντα δρομολόγια θα αξιολογηθούν συστηματικά και θα μελετηθούν δράσεις που θα μετατρέψουν τις γραμμές από ζημιογόνες σε βιώσιμές ή θα βρεθούν συμπληρωματικοί πόροι προκειμένου να ενταχθούν και πάλι στο δίκτυο. Τέτοιες δράσεις θα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη θεματικών τρένων προσανατολισμένων σε στοχευόμενες ομάδες επιβατών (π.χ. σχολικές εκδρομές σε Ναύπλιο και Φλώρινα) όπως και τουριστικές διαδρομές σε Θρησκευτικούς και Πολιτιστικούς προορισμούς. Πόροι θα αναζητηθούν επίσης από Δήμους, Περιφέρειες και μεγάλες βιομηχανίες που λειτουργούν στις περιοχές με τα καταργηθέντα δρομολόγια.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πιστεύει ότι, αφού κατορθώσει να γίνει βιώσιμη με τις αναβαθμισμένες δυνατότητες που τις έχουν δοθεί από τον Ν. 3891/2010, σταδιακά και προγραμματισμένα, από τα μέσα του 2011 θα μπει σε πορεία ανάπτυξης και κερδοφορίας αποτελώντας το μέσο μεταφοράς επιλογής του Έλληνα Πολίτη. Σε αυτό το πλαίσιο ανακοινώνονται και οι παρακάτω αλλαγές στη δρομολογιακή και τιμολογιακή πολιτική της, οι οποίες θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2011:
Προσωρινή Αναστολή – Διακοπή Κυκλοφορίας μέχρι νεωτέρας στις γραμμές:
Αθήνα– Αλεξανδρούπολη – Αθήνα
Θεσσαλονίκη – Φλώρινα – Θεσσαλονίκη
Λάρισα – Καλαμπάκα – Λάρισα
Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα – Πάτρα
Καλαμάτα – Μεσσήνη – ΤΕΙ – Καλαμάτα
Κόρινθος – Τρίπολη – Ναύπλιο – Κόρινθος
Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη – Σόφια – Βουκουρέστι – Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη
Αλλαγές στο πλέγμα Δρομολογίων:
Η πλειοψηφία των δρομολογίων ταχείας αναβαθμίζονται σε IC και καταργούνται οι σταθμεύσεις τους σε ενδιάμεσους σταθμούς με μικρή επιβατική κίνηση.
Τα δρομολόγια IC Express Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιούν σταθμεύσεις στο Πλατύ και στο ΣΚΑ, με το συνολικό χρόνο του δρομολογίου να διαρκεί 4 ώρες και 50 λεπτά.
Τίθενται σε λειτουργία δύο (2) ζεύγη αμαξοστοιχιών Θεσσαλονίκη – Δίκαια – Θεσσαλονίκη.
Απλοποιούνται οι σταθμεύσεις και οι ανταποκρίσεις σε όλα τα δρομολόγια.
Λεωφορειακές γραμμές (προτεινόμενες και εφόσον υπάρχει ζήτηση):
Αθήνα – Κόρινθος (ανταπόκριση με Προαστιακό)-Τρίπολη – Καλαμάτα – Αθήνα (χωρίς άλλες ενδιάμεσες σταθμεύσεις)
Πλατύ – Γιαννιτσά – Αλεξάνδρεια-Πλατύ (ανταπόκριση με IC και IC Express)
Καλαμπάκα – Γρεβενά – Ιωάννινα – Καλαμπάκα (με ανταπόκριση στην Καλαμπάκα)
Λαμία – Καρπενήσι – Λαμία (με ανταπόκριση σε όλα τα τρένα του Λιανοκλαδίου)
Τιμολογιακή Πολιτική:
Η τιμή των κοινών αμαξοστοιχιών θα είναι ανταγωνιστικές των τιμών των αντίστοιχων δρομολογίων του ΚΤΕΛ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η τιμή στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Καλαμπάκα από 8,90 διαμορφώνεται στα 15 ευρώ την στιγμή που η τιμή του ΚΤΕΛ για το αντίστοιχο δρομολόγιο είναι 17 ευρώ. Το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ παρόμοια με το ΚΤΕΛ.
Οι τιμές των Inter City αμαξοστοιχιών θα διαμορφωθούν ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα της γραμμής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η τιμή στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με το Inter City από 36,30 ευρώ διαμορφώνεται στα 55,20 ευρώ και χρόνο ταξιδίου λιγότερο των 5 ωρών.
Τονίζεται ότι πρόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να εφαρμόσει σύντομα ένα σύστημα διαχείρισης εσόδου (yield management) που θα παρέχει εκπτώσεις σε επιβάτες που κλείνουν έγκαιρα εισιτήριο (π.χ. 20% έκπτωση για 3 μέρες προ-πώληση) και βοηθούν στην καλύτερη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού και σε πελάτες που χρησιμοποιούν συχνά το τρένο μέσω του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και δεν επιβαρύνουν την εταιρεία με το κόστος έκδοσης εισιτηρίου. Αυτό το πρόγραμμα θα δώσει την ευκαιρία σε επιβάτες που βοηθούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κρατήσει το λειτουργικό κόστος χαμηλό να ταξιδεύουν με εισιτήριο χαμηλότερο ακόμα και από το σημερινό.