Με απόλυτη επιτυχία και με ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και αισιόδοξα μηνύματα για τη θέση της Αθήνας στη διεθνή συνεδριακή αγορά, στέφθηκε η συμμετοχή του Athens Convention Bureau στη Διεθνή Έκθεση Συνεδριακού Τουρισμού ΕΙΒΤΜ 2010 που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 30 Νοεμβρίου και 3 Δεκεμβρίου 2010 στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.
Tο ACB ενισχύοντας την ανάδειξη της πόλης μας σε κορυφαίο συνεδριακό προορισμό, πρόβαλε την Αθήνα στην απαιτητική διεθνή αγορά συνεδρίων, πραγματοποιώντας έναν σημαντικό αριθμό από προγραμματισμένες και έκτακτες συναντήσεις με hosted buyers και εμπορικούς επισκέπτες, εκπροσώπους διεθνών Associations, Οργανωτών Συνεδρίων (PCOs), πολυεθνικών εταιριών, εταιριών οργάνωσης εταιρικών συναντήσεων και ταξιδιών κινήτρων (TMCs) από αγορές ενδιαφέροντος της Ευρώπης, της Β. και Ν. Αμερικής και της Ασίας.
Όπως προέκυψε από τις συναντήσεις, οι ξένοι επισκέπτες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις συνεδριακές υποδομές και υπηρεσίες της Αθήνας. Το ACB ενισχύοντας και υποστηρίζοντας τη δραστηριότητά του συνεδριακού προϊόντος της πόλης μας οδήγησε στην πιθανή επιλογή της Αθήνας ως προορισμού διοργάνωσης πολύ σημαντικών συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων.
Επιπροσθέτως, δυναμική ήταν η παρουσία του ACB στην ΕΙΒΤΜ 2010 πραγματοποιώντας επαφές με άλλα Convention Bureaux αφενός μεν για την δημιουργία δικτύωσης και μεταφορά τεχνογνωσίας, συζητώντας για τις τρέχουσες εξελίξεις στη διεθνή αγορά, τις τάσεις που επικρατούν διεθνώς, ειδικά ως προς την οργάνωση και προβολή συνεδριακών προορισμών και αφετέρου εξετάστηκε σοβαρά το ενδεχόμενο συνεργασίας για μελλοντικές διοργανώσεις στην Αθήνα.
Το ACB με γνώμονα την ακόμα πιο αποτελεσματική υποστήριξη προς τα Μέλη του και με σκοπό την παροχή αξιόπιστης και χρηστικής ενημέρωσης για την Αθήνα, διένειμε το «Athens Meetings Planner’s Guide», τον πρώτο επίσημο οδηγό της συνεδριακής αγοράς της πόλης, καθώς και επιπλέον έντυπων υλικών τα οποία έγιναν δεκτά με μεγάλη ικανοποίηση από τους ξένους επισκέπτες που ήρθαν σε επαφή με το ACB.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας που διενεργείται στο πλαίσιο της EIBTM (Industry Trends and Market Share Report 2010) και φέτος συντάχθηκε από τον Rob Davidson, Senior Lecturer in Business Travel and Tourism στο Πανεπιστήμιο του Westminster, το 36% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι η δραστηριότητά τους και ο προϋπολογισμός τους για το 2011 θα παραμείνει αμετάβλητος, ενώ ποσοστό 45% δηλώνει ότι σχεδιάζουν αύξηση δραστηριότητας ή προϋπολογισμού, μέχρι και 20%.
Ο Rob Davidson αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι “ενώ για το 2010, οι περισσότεροι οικονομολόγοι είχαν διαφωνήσει για το εάν η παγκόσμια ανάκαμψη θα αυξηθεί, θα μείνει στάσιμη ή ακόμη και θα αναστραφεί, τώρα στο τέλος του έτους γίνεται λόγος περί ευνοϊκών προοπτικών για την παγκόσμια ανάκαμψη -αν και αυτή είναι αργή και άνιση. Ωστόσο, οι περισσότεροι δείκτες που αφορούν τη συνεδριακή αγορά δείχνουν βελτίωση των επιχειρηματικών συνθηκών το 2011.
Στο ερώτημα για τις επιπτώσεις της κρίσης στην αγορά MICE (συνεδρίων, κινήτρων, συναντήσεων και εκθέσεων) οι τρεις σημαντικότερες τάσεις είναι:
-Μεγαλύτερη προσοχή στο περιεχόμενο των εκδηλώσεων και στην επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων.
– Λιγότερη πολυτέλεια και λιγότερη «λάμψη» στις εκδηλώσεις.
– Οι προϋπολογισμοί θα παραμείνουν «σφικτοί» και οι διαπραγματεύσεις τιμών θα είναι πιο σκληρές.
Άλλες τάσεις και ευρήματα της έρευνας που παρουσιάζουν ενδιαφέρον:
– Τα MPI Business Barometers το 2010 ανέφεραν ότι ο κλάδος εξακολουθεί να ανακάμπτει σταθερά. Όπως προκύπτει, οι τρέχουσες επιχειρηματικές συνθήκες είναι καλύτερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο και υπάρχει σίγουρα ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς που αισθάνεται αισιοδοξία για το μέλλον.
– Το 62% των ερωτηθέντων τον Αύγουστο του 2010 δήλωσε ότι οι τρέχουσες επιχειρηματικές συνθήκες είναι καλύτερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Επιπρόσθετα, ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων αισιοδοξεί για το μέλλον, με το 70% των επιχειρήσεων πήραν μέρος στην έρευνα, να προβλέπουν καλύτερες επιχειρηματικές συνθήκες από ό,τι πέρυσι.
– Η Ευρώπη εξακολουθεί να κυριαρχεί ως πόλος διεξαγωγής συνεδρίων φορέων και οργανισμών. Οι επτά από τις δέκα χώρες στο top 10 προορισμών MICE βρίσκονται στην Ευρώπη. Δημοφιλείς προορισμοί είναι οι Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Νίκαια, Παρίσι και Ρώμη
– Το 30% των συνεδρίων διοργανώνονται εκτός της χώρας προέλευσής τους (αύξηση 10% από το 2009) – Η μέση δαπάνη ανέρχεται έως τα 175 ευρώ, σε σύγκριση με 150 ευρώ το 2009 – Οι ακυρώσεις μειώθηκαν από το 15 στο 10%.
Τέλος επισημάνθηκε ότι το 2010 σηματοδοτήθηκε επίσης από τη ραγδαία αύξηση της χρήσης των μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) τόσο από τα συνεδριακά κέντρα όσο και από τα επίσημα Γραφεία Συνεδρίων των χωρών, ως μέρος των στρατηγικών μάρκετινγκ. Υπολογίζεται ότι συνολικά, κατά μέσο όρο, μισή μέρα ανά εβδομάδα αφιερώνεται στην προώθηση συνεδριακών προορισμών και χώρων στα Social Media.
Βασικό συμπέρασμα από όλες τις συναντήσεις και τις επαφές που έγιναν από το ACB στο πλαίσιο της ΕΙΤΒΜ 2010, είναι ότι το ενδιαφέρον για την Αθήνα ως προορισμού οργάνωσης συνεδρίων, εταιρικών συναντήσεων και ταξιδιών κινήτρων παραμένει ιδιαίτερα ικανοποιητικό με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.