Αρχική Tourism H Γερμανική αγορά τείνει αυτή τη στιγμή σε μια περαιτέρω μείωση...

H Γερμανική αγορά τείνει αυτή τη στιγμή σε μια περαιτέρω μείωση της τάξεως του 7-8% για το καλοκαίρι του 2011.

H Γερμανική αγορά τείνει αυτή τη στιγμή σε μια  περαιτέρω μείωση της τάξεως του 7-8% για το καλοκαίρι του 2011.Σύμφωνα με έρευνα του “Travel Insight” της GfK Retail and Technology, που παρουσιάστηκε σήμερα Σάββατο 20, Νοεμβρίου, “Τέσσερις από τις 6 μετρούμενες χώρες παρουσίασαν σημαντική – αλλά όχι καταστροφική – πτώση στις αξίες που πληρώθηκαν για τουριστικά πακέτα (μέσω τουριστικών πρακτορείων) για την χώρα μας ενώ δύο σημείωσαν μικρή άνοδο, με αποτέλεσμα οι συνολικές απώλειες να μπορούν να είναι «διαχειρίσιμες». “
Από την άλλη πλευρά οι πρώτες ενδείξεις από τα πακέτα που κλείνονται στην Γερμανία για το καλοκαίρι του 2011 δείχνουν ίδιου μεγέθους απώλειες που μπορούν να καλυφθούν αν η κυβέρνηση προχωρήσει σε σωστές ενέργειες, άμεσα.

Αυτά είναι κάποια ενδεικτικά συμπεράσματα του Travel Insight, της μηνιαίας έρευνας της GfK που μετράει κρατήσεις τουριστικών πακέτων μέσω των τουριστικών γραφείων σε έξι Ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία,
Ολλανδία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία και Ρωσία).

Αναλυτικά τα αποτελέσματα είναι τα εξής :

Η αξία των τουριστικών πακέτων που κλείστηκαν στις τέσσερις χώρες από τις έξι χώρες – Γερμανία, Ολλανδία, Αγγλία, Ιταλία για το καλοκαίρι του 2010 ήταν αισθητά – αλλά όχι δραματικά – μειωμένη. Αντίθετα η αξία των πακέτων αυξήθηκε για την Ρωσία και την Γαλλία.

Τα αποτελέσματα φαίνονται στον επόμενο πίνακα που δίνεται και η κατάταξη της χώρας σαν προορισμός στην προτίμηση των τουριστών της συγκεκριμένης χώρας.

Καλοκαίρι 2010
Αξία τουριστικών πακέτων για Ελλάδα
Χώρα αναχώρησης
Ποσοστό μεταβολής αξίας
Σειρά προτίμησης
Αγγλία
-3,9%
3
Γερμανία
-7,5%
3
Ολλανδία
-6,2%
2
Ιταλία
-17,6%
5
Ρωσία
+2,6%
4
Γαλλία
+15,6%
4

Πηγή: Travel Insights

Είναι χαρακτηριστικό ότι η αξία των πακέτων προς την Τουρκία είναι ανοδικά με διψήφια ποσοστά για όλες τις χώρες πλην της Ιταλίας και ήδη η Τουρκία είναι ο δεύτερος προορισμός σε προτίμηση για τους Γερμανούς και τους Άγγλους που παραδοσιακά αποτελούν πηγές τροφοδότησης του Ελληνικού Τουρισμού.

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι τα πακέτα που έχουν αρχίσει και κλείνονται από τον Αύγουστο και μετά (στοιχεία μέχρι τέλους Οκτωβρίου 2010) για το καλοκαίρι του 2011 στην Γερμανία. Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ίδιου μεγέθους με το 2010 μείωση (σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο). Δηλαδή η Γερμανική αγορά τείνει αυτή τη στιγμή σε μια περαιτέρω μείωση της τάξεως του 7-8% για το καλοκαίρι του 2011.

Με δεδομένο όμως ότι ουσιαστικά οι επόμενοι μήνες είναι οι κρίσιμοι για το κλείσιμο των πακέτων στην Γερμανική αγορά, γίνεται φανερό ότι σωστές και ουσιαστικές ενέργειες στο σωστό χρόνο από την Ελληνική Κυβέρνηση, μπορούν να αντιστρέψουν το κλίμα  αυτό προς όφελος του Ελληνικού Τουρισμού.