Home General Δημοσίευμα της Wall Street Journal για τον ελληνικό τουρισμό

Δημοσίευμα της Wall Street Journal για τον ελληνικό τουρισμό

Δημοσίευμα της Wall Street Journal για τον ελληνικό τουρισμό«Μεγάλη προσπάθεια από το ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού – Κρίσιμη η αντιστροφή του κλίματος»

Στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού αναφέρεται η WSJ σε ρεπορτάζ με τίτλο Greece pins hopes on tourism που δημοσιεύεται στο φύλλο της Παρασκευής και το οποίο περιλαμβάνει δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου.

Η WSJ αναφέρεται στην πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης για μείωση του ΦΠΑ σε τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες στο 6,5% (από 11%) που ήταν μέχρι πρόσφατα, μέτρο το οποίο – επισημαίνει – ελήφθη στην προσπάθεια να καταστεί η χώρα πιο ανταγωνιστική έναντι άλλων τουριστικών αγορών. «Η κρίση αποτέλεσε για εμάς ένα μάθημα» δηλώνει ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος που προσθέτει ότι «οι συνθήκες είναι καλές για να αναστραφεί η κατάσταση του χρόνου».

Η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους 20 δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, προσελκύει δε 14,9 εκατ. επισκέπτες κάθε χρόνο, όπως αναφέρει η WSJ. Λόγω όμως της κρίσης η ελληνική τουριστική βιομηχανία έχει περάσει δύο διαδοχικά χρόνια μικρής τουριστικής κίνησης και καθοδικών εσόδων – κυρίως από τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία – οι πολίτες των οποίων προτίμησαν λιγότερο ακριβές επιλογές, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος. Λόγω δε των εκτεταμένων απεργιών που σημειώθηκαν την άνοιξη περίπου 30.000 τουρίστες ακύρωσαν τις επισκέψεις τους στην Ελλάδα.

Ο στόχος μας είναι να έχουμε τουρίστες στην Ελλάδα όλο τον χρόνο, τόνισε o Πολιτισμού και Τουρισμού. Η περσινή χρονιά υπήρξε οριακή για πολλά ξενοδοχεία που δεν μπόρεσαν να ανταγωνιστούν την Τουρκία και την Αίγυπτο που έχουν χαμηλότερο κόστος στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Ήλιος και θάλασσα είναι πράγματα που μπορούν να προσφέρουν πολλές αγορές σημειώνει ο κος Παύλος Γερουλάνος.

Και η WSJ συνεχίζει:

Προκειμένου να διαφοροποιήσει την Ελλάδα ο κ. Γερουλάνος έχει δημιουργήσει μία νέα στρατηγική που επικεντρώνεται σε γεγονότα που λαμβάνουν χώρα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους – όπως ο Μαραθώνιος του Νοεμβρίου – και στόχο την προσέλκυση τουριστών και εκτός της τουριστικής περιόδου. Στην προσπάθειά του αυτή αξιοποιεί όλα τα μέσα του διαδικτύου και τα κοινωνικά ΜΜΕ, προκειμένου η τουριστική καμπάνια της χώρας να είναι πιο αποτελεσματική. Οι προσπάθειές του αυτές έχουν εξασφαλίσει τα εύσημα από τους ανθρώπους του τουρισμού στην Ελλάδα που τον επαινούν λέγοντας ότι έφερε ένα νέο πνεύμα συνεργασίας με το υπουργείο τουρισμού, αλλά και για την απόφασή του για άρση του καμποτάζ, πρωτοβουλία που εκτιμάται ότι μπορεί να φέρει έσοδα πολλών δισ. στη χώρα. Παράλληλα το υπουργείο τουρισμού συζητά με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryan Air η οποία – σύμφωνα με πληροφορίες – πρόκειται μέσα στην επόμενη χρονιά να ανακοινώσει ότι εγκαινιάζονται περίπου 6 νέοι, απευθείας προορισμοί για τα δρομολόγιά της στην Ελλάδα.

Τα δομικά προβλήματα με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπος ο ελληνικός τουρισμός είναι προφανή αλλά η κυβέρνηση έχει κάνει μέσα στη τελευταία χρονιά περισσότερα από ότι έχουν γίνει ποτέ στο παρελθόν. Δεν είναι μία διαδικασία που μπορεί να γίνει μέσα σε ένα χρόνο. Παλεύουμε για μεγάλο διάστημα με αυτά τα προβλήματα, αλλά η Ελλάδα μπορεί πολύ σύντομα να αποτελέσει έναν ελκυστικό προορισμό για τους επενδυτές σημειώνει ο Έλληνας υπουργός.

Πάντως – κλείνει η WSJ – οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού την επόμενη χρονιά θα εξαρτηθούν από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων και η οικονομική κατάσταση στον υπόλοιπο κόσμο και την Ευρώπη ειδικότερα. Ένας παράγοντας όμως ακόμα πιο σημαντικός θα είναι πιθανότατα το εάν η Ελλάδα θα καταφέρει να αποδράσει από όλη αυτή την αρνητική δημοσιότητα που έλαβε φέτος. Αυτό σημαίνει να αποφευχθούν διαδηλώσεις, ταραχές και βία που χαρακτήρισαν την εικόνα της χώρας στο απόγειο της οικονομικής κρίσης την άνοιξη.

πηγή:http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703572404575634610579390140.html?mod=googlenews_wsj

Exit mobile version