Home legacy Συνέδριο ECC: Καλά νέα για τη Βιομηχανία της Κρουαζιέρας

Συνέδριο ECC: Καλά νέα για τη Βιομηχανία της Κρουαζιέρας

Στις 14 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλες το συνέδριο του European Cruise Council (ECC)Στις 14 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλες το συνέδριο του European Cruise Council (ECC), όπου δόθηκε η ευκαιρία  σε στελέχη εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, σε μέλη της Κομισιόν, αλλά και σε φορείς κρουαζιέρας Ευρωπαϊκών χωρών  να ενημερωθούν, να συζητήσουν και να αναλύσουν ζητήματα που αφορούν σε όλους τους τομείς της βιομηχανίας κρουαζιέρας πανευρωπαϊκά.

Από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν ο κ. Ανδρέας Στυλιανόπουλος του ταξιδιωτικού οργανισμού Navigator, εκπρόσωπος του Ομίλου της Royal Caribbean International στην Ελλάδα και μέλος του European Cruise Council (ECC) , οι κ.κ. Κ. Λοϊζου, Γ. Κουμπενάς και Χ. Παπαχαραλάμπους της  Louis Cruise Line, η κα. Κρύση Παλάση του γραφείου συμβούλων ανάπτυξης κρουαζιέρας CTM Hellas και ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Χρήστος Παπαχριστοδούλου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της έρευνας που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο και που προέκυψαν από την έρευνα των G. P. Wild (International) Limited, Business Research και Economic Advisors σχετικά με τη λειτουργία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας κρουαζιέρας και τη συμβολή της στην ευρωπαϊκή οικονομία για το έτος 2009.  Όλα τα στοιχεία των ερευνών συγκεντρώθηκαν στη νέα έκδοση της Μελέτης Επιπτώσεων της Κρουαζιέρας του ECC με τίτλο «Η Βιομηχανία της Κρουαζιέρας – ένας συνέταιρος αξίας 34 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας».
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε ότι μέσα στο 2009 πάνω από 4, 9 εκατομμύρια Ευρωπαίων έκαναν κράτηση εισιτηρίων κρουαζιέρας, ποσοστό που είναι μεγαλύτερο κατά 12,1% σε σχέση με το 2008, εκπροσωπώντας ταυτόχρονα το 29% όλων των επιβατών κρουαζιέρας παγκοσμίως.

Επίσης, περισσότεροι από 4,9 εκατομμύρια επιβάτες, εκ των οποίων 75% Ευρωπαίοι, επιβιβάστηκαν από ευρωπαϊκά λιμάνια, μία αύξηση 3,2% σε σχέση με το 2008.
Η πλειοψηφία των αναφερόμενων κρουαζιέρων επισκέφτηκαν λιμάνια της Μεσογείου και της Βαλτικής καθώς και άλλων ευρωπαϊκών περιοχών. Αυτό μεταφράζεται σε 23, 8 εκατομμύρια επισκέπτες σε Ευρωπαϊκά λιμάνια, μια αύξηση 9, 4 % σε σχέση με τα στοιχεία του 2008. Επιπροσθέτως, εκτιμάται ότι 12,4 εκατομμύρια πληρώματος αποβιβάστηκαν σε ευρωπαϊκά λιμάνια.

Η οικονομική ανάλυση των παραπάνω στοιχείων σε σχέση τη βιομηχανία της κρουαζιέρας αποκαλύπτει α) 14,1 δισεκατομμύρια σε άμεσες δαπάνες από τις γραμμές κρουαζιερόπλοιων, τους επιβάτες και το πλήρωμα, β) 34, 1 δισεκατομμύρια σε ολικά έξοδα, γ) 296, 288 θέσεις εργασίας και δ), 9, 0 δισεκατομμύρια για αποζημίωση εργαζομένων.

Τα έξοδα στήριξης της λειτουργίας των κρουαζιέρων από της εταιρίες κρουαζιέρας και τους ευρωπαίους συνεργάτες ανέρχονται στα 5, 4 δισεκατομμύρια ευρώ, μία αύξηση 6% σε σχέση με το 2008. Επιπλέον, 2, 9 δισεκατομμύρια ευρώ διατέθηκαν για την κάλυψη των εξόδων πληρώματος και επιβατών. Τα συνολικά έξοδα των επιβατών αυξήθηκαν μόνο κατά 3% σε σχέση με το 2008.

Συγκεκριμένα για την Ελλάδα βρέθηκε ότι α) τα άμεσα έξοδα της βιομηχανίας κρουαζιέρας για το 2009  είναι 598 εκατομμύρια ευρώ (4, 3 % του Ευρωπαϊκών ολικών εξόδων), β) 503,000 άτομα επιβιβάστηκαν από την Ελλάδα (10,4 % ) και γ) 4,973,000 άτομα προτίμησαν την Ελλάδα ως προορισμό (20, 9%).

Ο κ. Ανδρέας Στυλιανόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Τα ευρήματα των ερευνών επιβεβαιώνουν για μια ακόμη φορά τη συμβολή της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή οικονομία και, κυρίως, αποκαλύπτουν ότι η κρουαζιέρα «ξέρει» να αντιστέκεται στην οικονομική κρίση. Ειδικά, όσον αφορά στην Ελλάδα, είναι σαφές ότι πρέπει άμεσα να ασχοληθούμε με το τουριστικό προϊόν «κρουαζιέρα», πριν είναι πολύ αργά και απολέσουμε και αυτό το χαρτί έναντι των ανταγωνιστών μας. Εκτιμώ ότι ο χειρισμός του ζητήματος του cabotage δεν ήταν τελικά ο ενδεδειγμένος, με αποτέλεσμα να μην προσδοκούμε πλέον τα οφέλη που αρχικά είχαμε σχεδιάσει για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα».

Exit mobile version