Ο Όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε λειτουργικό κέρδος το δεύτερο τρίμηνο
Η διακίνηση στην Ευρώπη παραμένει υπό πίεση
Ετήσιος Απολογισμός: αναμένεται αύξηση λειτουργικών αποτελεσμάτων του Ομίλου, σύμφωνα με τις προσδοκίες στην αγορά
Η Deutsche Lufthansa AG ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ύψους €159 εκ. για το δεύτερο τρίμηνο του 2010, πάνω από το τριπλάσιο του ποσού της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Η ανάκαμψη στη ζήτηση, ειδικά στον τομέα διακίνησης φορτίου και στις διηπειρωτικές μεταφορές, και οι προσπάθειες μείωσης των δαπανών σε όλους τους τομείς του Ομίλου στη διάρκεια των προηγούμενων μηνών, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην καταγραφή του θετικού αποτελέσματος.
Ωστόσο, ο δριμύς χειμώνας, η απεργία της ένωσης πιλότων, Vereinigung Cockpit, το κλείσιμο του εναέριου χώρου μετά την ηφαιστειακή έκρηξη στην Ισλανδία και το διαρκές κατρακύλισμα των τιμών ήταν όλοι παράγοντες που είχαν αντίκτυπο και επέφεραν αρνητικά αποτελέσματα για το τελευταίο εξάμηνο του έτους. Συνεπώς, ο Όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε λειτουργικές απώλειες ύψους €171 εκ. για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Το ποσό είναι κατά €179 εκ. μικρότερο από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε ομιλία του στη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθυντής Οικονομικών (CFO) της Lufthansa, Stephan Gemkow σχολίασε: “Υπάρχει αισθητή ανάκαμψη στις κρατήσεις της Πρώτης Θέσης και της Θέσης Business στον τομέα των επιβατικών μεταφορών και στα έσοδα από τις υπερατλαντικές μετακινήσεις. Ένα καλό παράδειγμα αυτού του στοιχείου είναι το αεροσκάφος μας A380 με την καινούρια Πρώτη Θέση, που είχε εξαιρετικό συντελεστή πληρότητας σε όλες τις κατηγορίες θέσεων από την ένταξή του στο προγραμματισμένο δρομολόγιο Φρανκφούρτη- Τόκιο. Ωστόσο, παρά την ικανοποίησή μας για το πολύ καλό δεύτερο τρίμηνο, ακόμη δεν έχουμε πετύχει να φτάσουμε τα αποτελέσματα των προηγούμενων ετών.”
Ο Gemkow είπε προσθέτοντας: “Θα συνεχίσουμε με την παράταση της εφαρμογής των μέτρων μείωσης δαπανών, ειδικά εν όψει της τρέχουσας πτώσης των τιμών και της μεταβολής στην διακίνηση επιβατών σε διαδρομές μικρού βεληνεκούς. Οι διακανονισμοί πληρωμών που καταλήξαμε με τα Συνδικάτα των Πιλότων Vereinigung Cockpit και ver.di σημαίνουν ότι το προσωπικό εδάφους και αέρος είχε σημαντική συμβολή.” Αν και ο Όμιλος Επιβατικών Αερομεταφορών ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο, το επιχειρησιακό κομμάτι έκλεισε το τελευταίο εξάμηνο με σημαντικές λειτουργικές απώλειες € 342 εκ, εκ των οποίων τα €203 εκ. αφορούν στην Lufthansa Passenger Airlines. Συνεπώς, το πρόγραμμα Climb 2011 για τη διασφάλιση κερδών στη Lufthansa Passenger Airlines θα συνεχίσει να εφαρμόζεται και το ίδιο ισχύει για τα μέτρα αναδιάρθρωσης που εφαρμόζουμε σύμφωνα με τα σχέδιά μας στις νέες αεροπορικές εταιρίες. Η Austrian Airlines συνέβαλε στο λειτουργικό αποτέλεσμα του Ομίλου Επιβατικών Αερομεταφορών με απώλειες ύψους €70 εκ..Οι bmi και Germanwings συνέβαλλαν με απώλειες ύψους €93 εκ. και €39 εκ. αντίστοιχα, ενώ η SWISS είχε θετική συμβολή κατά €54 εκ.
Αναφερόμενος στον τομέα logistics, ο Gemkow δήλωσε: “Ο τομέας διακίνησης φορτίου αποδεικνύει ότι και η συνεπής διαχείριση των δαπανών αποδίδει στη διάρκεια φάσεων ανάκαμψης της αγοράς. Μετά την εφαρμογή εντατικών μέτρων για τη βελτίωση του αποτελέσματός της, η Lufthansa Cargo κατέγραψε τα καλύτερα εξαμηνιαία αποτελέσματα στην ιστορία της – μια πραγματικά αξιοθαύμαστη επίδοση!” Ο επιχειρησιακός αυτός τομέας είχε λειτουργικά κέρδη ύψους €144 εκ. για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Το ποσό είναι κατά €278 εκ. μεγαλύτερο από το ποσό της αντίστοιχης περσινής χρονιάς. Αλλά και οι τομείς MRO και IT Services έκλεισαν το πρώτο εξάμηνο με επιτυχία, ανακοινώνοντας λειτουργικά κέρδη ελαφρώς μεγαλύτερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ο τομέας MRO ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ύψους €145 εκ. και το τμήμα IT Services €8 εκ. Παράλληλα, ο τομέας Τροφοδοσίας επωφελήθηκε από την ανάκαμψη στη ζήτηση και ανακοίνωσε ένα ξεκάθαρα θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα ύψους €13 εκ.
Ο Gemkow πρόσθεσε ότι για τους ερχόμενους μήνες θα μπορούσαν να υπάρχουν κίνδυνοι ως συνήθως στην αστάθεια που περιβάλλει το θέμα της ζήτησης, στις εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων και την ευπάθεια της βιομηχανίας σε εξωτερικούς παράγοντες. Τόνισε, ωστόσο, ότι η δυναμική τάση στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων στη διάρκεια των προηγούμενων μηνών έχει ενισχύσει την αυτοπεποίθηση του Ομίλου στην επίτευξη των στόχων κερδοφορίας που έχει θέσει. Ο Gemkow πρόσθεσε ότι για το τρέχον επιχειρησιακό έτος, το Εκτελεστικό Συμβούλιο συνέχισε συνεπώς να αναμένει αύξηση στα έσοδα και από-έτους-σε-έτος αύξηση των λειτουργικών κερδών σύμφωνα με τις τρέχουσες προσδοκίες στην αγορά. Καθώς και ότι αναμένει όλους τους επιχειρησιακούς τομείς να συμβάλλουν με θετικά λειτουργικά αποτελέσματα. Στην προσωρινή αναφορά για το πρώτο εξάμηνο, το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Ομίλου τόνισε τα εξής: “Οι αεροπορικές εταιρίες αποτελούν όχι μόνο τη μηχανή της οικονομίας αλλά επίσης μετατρέπουν και πολλαπλασιάζουν μια οικονομική ανάκαμψη μέσα στη δική τους ανάπτυξη. Ωστόσο, οι συνθήκες της αγοράς για αυτό έχουν αλλάξει και μόνο εκείνοι που προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες θα μπορέσουν να επωφεληθούν από την ευκαιρία μιας άνω-του-μετρίου ανάπτυξης. Είμαστε πεπεισμένοι ότι ο Όμιλος Lufthansa και οι εταιρίες του θα το πετύχουν!”
Αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου 2010
Στη διάρκεια των πρώτων 6 μηνών του 2010, ο Όμιλος Lufthansa είχε συνολικά έσοδα ύψους €12,6 δις, ποσό που ισοδυναμεί με ετήσια αύξηση 23,5% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Τα έσοδα διακίνησης αυξήθηκαν κατά 30% σε €7,8 δις. Στη διάρκεια της περιόδου αναφοράς, τα λειτουργικά έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά συνολικά 22,2% σε €14,2 δις.
Οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 22,9% σε €14,2 δις στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ψηλότερο κόστος καυσίμων που αυξήθηκε κατά €874 εκ. Πρόκειται για αύξηση 56,1% συγκριτικά με πέρσι, σχετιζόμενη τόσο με την τιμή όσο και με τον όγκο. Τα τέλη και οι χρεώσεις ήταν 29% περισσότερες από τα ποσά τις προηγούμενης χρονιάς.
Ο Όμιλος κατέγραψε λειτουργικές απώλειες ύψους €171 εκ, για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, €179 εκ. λιγότερα από την ίδια περίοδο του 2009. Η μείωση μπορεί να αποδοθεί κυρίως στο αρνητικό αποτέλεσμα στον τομέα επιχειρήσεων του Ομίλου Επιβατικών Αερομεταφορών. Ο Όμιλος ανακοίνωσε αποτέλεσμα -104 εκ. ευρώ. Την ίδια περίοδο πέρσι, το ποσό ανερχόταν στα -178 εκ. ευρώ.
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της Lufthansa κατά την περίοδο στην οποία αναφέρεται η οικονομική έκθεση, ανέρχονταν σε €974 εκ., εκ των οποίων €184 εκ. δαπανήθηκαν στην επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου. Η λειτουργική ταμειακή ροή ήταν συνολικά €1,4 δις, η ελεύθερη ταμειακή ροή (λειτουργική ταμειακή ροή εξαιρουμένων των καθαρών επενδύσεων) διατηρήθηκε σε €1 δις. Στο κλείσιμο του πρώτου εξαμήνου, τα καθαρά χρέη του Ομίλου ήταν €1,8 δις. Συγκριτικά με το ποσό στα τέλη του 2009, οι μετρήσεις του χαρτοφυλακίου είδαν την τιμή της μετοχής του Ομίλου να αυξάνεται κατά 24,3%.