Home Ειδήσεις στα Ελληνικά Η Αττική Οδός θα επεκταθεί προς Ραφήνα, ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα φθάσει...

Η Αττική Οδός θα επεκταθεί προς Ραφήνα, ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα φθάσει στο Λαύριο

Τη δρομολόγηση των μελετών για ένα πακέτο έργων για την Ανατολική Αττική παρουσίασε το Σάββατο στο Λαύριο, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στο πλαίσιο του «12ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση: Διάλογοι για την Ανατολική Αττική».

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, η Αττική Οδός θα επεκταθεί προς Ραφήνα, θα συνδεθεί με την εθνική οδό – μέσω της λεωφόρου Κύμης – αλλά και με την Κατεχάκη έως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης προκειμένου να εξυπηρετηθεί το Ελληνικό. Παράλληλα, ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα φθάσει στο Λαύριο ενώ αναβαθμίζεται ο οδικός άξονας Σταυρού – Λαυρίου.

Τις μελέτες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού αναλαμβάνει (χωρίς καμία επιβάρυνση για το Δημόσιο) ο παραχωρησιούχος του αυτοκινητόδρομου.

Σε ό,τι αφορά τον προαστιακό, όπως ειπώθηκε, είναι έτοιμες οι μελέτες από τον κόμβο Κορωπίου έως τον τερματικό σταθμό στο λιμάνι του Λαυρίου αλλά και του κόμβου της Αττικής Οδού προς Ραφήνα.

Στόχος είναι το αργότερο, στις αρχές του 2019, να γίνει η σύμβαση για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου (όχι του οδικού) προς το Λαύριο. Ο σχεδιασμός, προβλέπει να γίνουν σταθμοί σε Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλιό και Λαύριο.

Στον κατάλογο με τα έργα που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, έγινε, μεταξύ άλλων, αναφορά –και- στην κατασκευή σιδηροδρομικού σταθμού στο Κρυονέρι και ανισόπεδου κόμβου στον Αγ. Στέφανο, που προβλέπονται, όπως αναφέρθηκε, μέσα στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Προγραμματίζεται ακόμη κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη διασταύρωση της λεωφόρου Μαραθώνας με την οδό Φλέμινγκ – για την αποσυμφόρηση της Ραφήνας-, συνολικού προϋπολογισμού επτά εκατομμυρίων ευρώ που αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2018. Σε ό,τι αφορά την παράκαμψη του Λαυρίου, σε αυτή τη φάση εγκρίνεται η σχετική μελέτη προκειμένου να υπάρχει πρόσβαση από τη νότια πλευρά του λιμανιού.

Παράλληλα, όπως τονίστηκε, έχει αποφασιστεί ένα πρόγραμμα επεμβάσεων από τη Βάρκιζα έως την Ανάβυσσο, στη λεωφόρο Αθηνών – Σουνίου, σε μήκος 21,7 χιλιομέτρων με την τοποθέτηση διαζώματος.

Σε ό,τι αφορά την εφαρμογή των ηλεκτρικών διοδίων, όπως είπε, ο υπουργός Υποδομών, η 1η φάση του διαγωνισμού ολοκληρώνεται την Μ. Τετάρτη 4 Απριλίου για να καταθέσουν οι συμμετέχοντες τη συμμετοχή τους στην εκδήλωση ενδιαφέροντος , και στη συνέχεια να γίνει η εγκατάσταση του αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.

Ο υπουργός Υποδομών, δεσμεύτηκε ότι δεν θα εγκατασταθούν σταθμοί μετωπικών και πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Αγ. Στέφανο. Σταθμοί διοδίων δεν θα κατασκευαστούν ούτε στο Σχηματάρι Χαλκίδας.

« Προβλέπεται ότι θα διέρχονται δωρεάν άτομα με αναπηρία, και οι κάτοικοι τριών Δήμων (Διονύσου, Κηφισίας και Αχαρνών) δεν θα πληρώνουν διόδια με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος πληρωμής», τόνισε.

Για τα αντιπλημμυρικά έργα, η δέσμευση είναι να προχωρήσουν άμεσα τα έργα διευθέτησης των ρεμάτων Ερασίνου, Αγίου Γεωργίου και Αχαρνών. Όπως αναφέρθηκε, πρέπει να προχωρήσει η επικαιροποίηση του master plan αντιπλημμυρικών έργων για όλη την Αττική.

Στο συνέδριο έγινε αναφορά και στην αποκατάσταση της προσβασιμότητας της Μακρονήσου με στόχο να κατασκευαστεί μεγαλύτερος προβλήτας προκειμένου να μπορούν να δέσουν στο νησί μεγαλύτερα πλοία.

Ο κατάλογος που παρουσιάστηκε περιλαμβάνει ακόμη, την κατασκευή νέων σχολικών μονάδων, αλλά και την αναμόρφωση των δρομολογίων στις γραμμές του ΚΤΕΛ ( σε πρώτη φάση φεύγει η αφετηρία από το Πεδίο του Άρεως).

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών « δεν θα πάρουμε νέα λεωφορεία» Όπως είπε « προετοιμάζουμε δυο ΣΔΙΤ: ένα για λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας για να κατασκευάζονται στην ΕΛΒΟ και ένα δεύτερο ΣΔΙΤ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται στην Αθήνα».

Greek Island Domestic Sea Schedules / Ferry Schedules

Παράλληλα, όπως δεσμεύτηκε ο Χρήστος Σπίρτζης θα γίνει συνάντηση μεταξύ των δημάρχων της Περιφέρειας και των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών « γιατί ένα μέρος από τα τέλη λειτουργίας του αεροδρομίου που παίρνει το κράτος, πρέπει να διανέμεται ως ανταποδοτικά στους Δήμους και στην Περιφέρεια Ανατολικής Αττικής».

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.