Home Ειδήσεις στα Ελληνικά Delphi Economic Forum 2018: Ελληνικός τουρισμός, Στρατηγικός σχεδιασμός, Προκλήσεις, αλλά και πορεία...

Delphi Economic Forum 2018: Ελληνικός τουρισμός, Στρατηγικός σχεδιασμός, Προκλήσεις, αλλά και πορεία ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού

Ο Ελληνικός Τουρισμός έχει το momentum, τόνισε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.) κ. Γιάννης Ρέτσος, στο Delphi Economic Forum 2018, στη συζήτηση σχετικά με τον Ελληνικό Τουρισμό και την πορεία του.
Ο Ελληνικός Τουρισμός πρέπει να θωρακιστεί για να αντιμετωπίσει τις δύσκολες μέρες που θα έρθουν στο μέλλον…..
….Ο Ελληνικός Τουρισμός, Φαίνεται να είναι σε θέση να προσελκύσει μεγάλες επενδύσεις, όμως χρειαζόμαστε μεγάλες επενδύσεις, 6 δισ. εκατ. ετησίως, εξήγησε ο κ. Ρέτσος.
Το κράτος πρέπει να επενδύσει, αλλά πρέπει να μπορεί να επενδύσει και ο ιδιωτικός τομέας, για να επιτευχθεί αυτό, 
πρέπει να αλλάξει το φορολογικό καθεστώς,
πρέπει να δημιουργηθεί χωροταξικός σχεδιασμός, και
πρέπει να δημιουργηθεί και να εμπεδωθεί η ασφάλεια δικαίου, δηλ. η ασφάλεια που θα νοιώθει ο επενδυτής να ξεκινήσει και να ολοκληρώσει την επένδυση, χωρίς πιθανότητες, διακοπών από το Υπουργείο Πολιτισμού, λόγω αρχαιολογίας, η από το δασαρχείο…

Δείτε το video με την ομιλία του κ. Ρέτσου


Πρέπει να ορίσουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ζήτησης και αυτό θα γίνει μόνο με έργα υποδομής και επενδύσεις που θα ενισχύσουν ποιοτικές θεματικές μορφές τουρισμού. Αυτό πρέπει να γίνει σε κάθε πόλη, κάθε νησι και κάθε περιφέρεια εάν θελουμε να έχουμε μακροπρόθεσμα βιώσιμη ανάπτυξη στον τουρισμό, είπε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου κ. Αλέξανδρος Βασιλικός

Δείτε το video με την ομιλία του κ. Βασιλικού

 

Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Το 2018 ο αριθμός αναμένεται να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια. Ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους ελάχιστους τομείς που η χώρα μας εξακολουθεί να διαθέτει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, κατατάσσοντάς την στους top τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως.

Πώς όμως μπορούμε να ενισχύσουμε την ποιότητα στις υπηρεσίες, ταυτόχρονα με το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας; Ο στρατηγικός σχεδιασμός, οι προκλήσεις, αλλά και η πορεία ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης του φετινού Οικονομικού Φόρουμ Δελφών, με εξέχοντες ομιλητές, όπως τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.) και Γενικό Διευθυντή των Electra Hotels & Resorts S.A Γιάννη Ρέτσο και τον CEO του ομίλου AIROTEL και πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Ξ.Ε.Ε.) Αλέξανδρο Βασιλικό

Την ίδια στιγμή, ο δήμαρχος Δελφών Θανάσης Παναγιωτόπουλος και ο Διευθύνων Σύμβουλος στον Αστέρα Βουλιαγμένης Στέλιος Κουτσιβίτης είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με υψηλόβαθμα στελέχη από τις εταιρίες DimandSA, OLIAROS και Cineplexxτις επενδυτικές προοπτικές και το ενδιαφέρον διεθνών ομίλων να δραστηριοποιηθούν στον εγχώριο τουριστικό χάρτη.

Η Ελλάδα ως προορισμός εξαιρετικής ποιότητας

 

Τρόπους να ενισχυθεί η εικόνα της Ελλάδας ως ένας πολυτελής προορισμός στα μάτια εύπορων επισκεπτών (High Net Worth Individuals- HNWI) με στόχο την αύξηση του τουρισμού υψηλού εισοδήματος αναζήτησαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ με τίτλο “Greek Tourism: Affirming Greece’s Position as a Destination of Excellence”.

Τη συζήτηση συντόνισε ο καθηγητής κ. Γιώργος Παπαιωάννου (Mayfair Greece, Capital Partners), o οποίος εκτίμησε ότι ο ελληνικός τουρισμός θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μέχρι το 2023 φτάνοντας ποσοστό συμμετοχής στο ΑΕΠ 23%.

Ο πρόεδρος και CEO της Kyvernitis Travel SA, κ. Χρήστος Κυβερνήτης, χαρακτήρισε σημαντικό κεφάλαιο τον τουρισμό υψηλού εισοδήματος στη χώρα μας και αναφέρθηκε στο σχετικό πρόγραμμα της Kyvernitis Travel SA.

Τόνισε ότι πρέπει να διευρυνθεί το εύρος ξενοδοχείων με άριστα καταρτισμένο προσωπικό, καθώς οι διεθνείς αλυσίδες luxury ξενοδοχείων στην Ελλάδα ξεχωρίζουν, αλλά είναι συγκεκριμένα ξενοδοχεία και σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.

Επισήμανε πως “πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι απευθύνεται κανείς σε ταξιδιώτες που έχουν ως μέτρο σύγκρισης, ξενοδοχεία πολυτελείας σε προορισμούς όπως οι Μαλβίδες και το Ντουμπάι”, καθώς και ότι δεν υπάρχει νόημα να επενδύσει κανείς στον τουρισμό υψηλού εισοδήματος εάν δεν είναι σε θέση να προσφέρει στους επισκέπτες μία εμπειρία διαμονής.

Εξήγησε ότι ο κλασικός τρόπος διαφήμισης δεν αφορά αυτή την κατηγορία ταξιδιωτών, για την οποία είναι πιο αποτελεσματική η διαφήμιση στόμα με στόμα. Δηλαδή να εξιστορήσουν στον κοινωνικό περίγυρο τους, που είναι αντίστοιχου εισοδήματος, πως πέρασαν στην Ελλάδα ή και ειδικά εφόσον πρόκειται για celebrities να ανεβάσουν στα social media φωτογραφίες από τις διακοπές τους στην Ελλάδα.

Ο κ. Ηλίας Μαραγκάκης, COO της Fraport, αφού ανέφερε τις επενδύσεις της εταιρείας στα περιφερειακά αεροδρόμια, σημείωσε ότι πέρυσι παρατηρήθηκε μία αύξηση κατά 30% του business aviation, που είναι το αντίστοιχο του τουρισμού με γιοτ, αλλά με ακριβά αεροσκάφη, τα οποία μπορεί να κοστίζουν και 80 εκ ευρώ, γεγονός από το οποίο γίνεται αντιληπτό πόσο ευκατάστατοι είναι οι ιδιοκτήτες. Η αύξηση αυτή παρατηρήθηκε ειδικότερα στα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Κέρκυρας. Σημείωσε ότι αυτού του είδους ο τουρισμός απαιτεί διαφορετικά στοιχεία από τον υπόλοιπο. Ταυτόχρονα όμως, ο τουρισμός πολυτελείας δε μπορεί να προχωρήσει χωρίς ορισμένες βασικές προϋποθέσεις, όπως οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και τα πυροσβεστικά οχήματα σε νησιά.

Η δρ Φράνσις Τσάκωνας, CEO και ιδρύτρια της International Society of Change Leaders , η οποία σχεδιάζει εκπαιδευτικά προγράμματα σε τομείς όπου υπάρχουν ευκαιρίες, όπως ο τουρισμός στην Ελλάδα και αναφέρθηκε στα προγράμματα που έχει δημιουργήσει εφέτος. Το πρώτο έχει να κάνει με executive education στα ελληνικά νησιά, κατά το οποίο executives παρακολουθούν εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπως για παράδειγμα σε ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία στη Σαντορίνη, σε συνεργασία με top business σχολές από όλο τον κόσμο. Δεύτερον, σχεδιάζει σχολή για τουριστικό managment στην Ελλάδα, καθώς τα υπερπολυτελή ξενοδοχεία χρειάζονται εξειδικευμένο προσωπικό.

Ο κ. Τζιμ Τσόκανος, εταίρος στην Dynamic, προσέθεσε την οπτική του ως Ελληνοαμερικάνος στο ζήτημα. Επισήμανε ότι το ακροατήριο πολυτελείας ψάχνει διαρκώς προορισμούς και ξοδεύει χρήματα στα χωριά και τις πόλεις που επισκέπτεται. Σχολίασε επίσης ότι αν “γκουγκλάρει” κανείς τις λέξεις Ελλάδα, τουρισμός, διακοπές, θα εμφανιστούν στη μηχανή αναζήτησης εικόνες από Ακρόπολη, Σαντορίνη, Μύκονο, λείπει όμως η εικόνα ενός Έλληνα. “Αυτό που μας κάνει διαφορετικούς είναι το ντόπιο πνεύμα, οι άνθρωποι κάνουν την Ελλάδα να ξεχωρίζει”, είπε και πρόσθεσε ότι: “Λέμε ιστορίες για τόπους και μουσεία, αλλά όχι για τους ανθρώπους”. Εκτίμησε επισης ότι πρέπει να αναδειχθεί πως η Ελλάδα είναι ένα ασφαλές και φιλικό μέρος.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.