Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Θεσσαλονίκη, μια φορά προορισμός – για πάντα προορισμός!

Θεσσαλονίκη, μια φορά προορισμός – για πάντα προορισμός!

Τι δείχνει η έρευνα για την ικανοποίηση των επισκεπτών της πόλης

Παρουσίαση έρευνας ικανοποίησης πελατών Ιούνιος 2016 (1)
Από αριστερά προς τα δεξιά, ο Αντιπρόεδρος της ΕΞΘ κ. Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, ο Πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος, ο Managing Consultant της GBR Consulting κ. Stefan Merkenhof, και ο Γενικός Γραμματέας της ΕΞΘ κ. Ανδρέας Μανδρίνος

Μία σημαντική «προίκα» διαθέτει η Θεσσαλονίκη και δεν είναι άλλη, από τα υψηλά ποσοστά επαναλαμβανόμενου τουρισμού, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας ικανοποίησης πελατών και απόδοσης ξενοδοχείων για το έτος 2015, που διενήργησε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την εταιρεία “GBR Consulting”.

Παρουσίαση έρευνας ικανοποίησης πελατών Ιούνιος 2016 (2)
Ο Managing Consultant της GBR Consulting κ. Stefan Merkenhof
Παρουσίαση έρευνας ικανοποίησης πελατών Ιούνιος 2016 (3)
Στιγμιότυπο από την εκδήλωση

Περίπου ένας στους δύο επισκέπτες αναψυχής (ποσοστό 43%) δηλώνει ότι είχε ξανάρθει στη Θεσσαλονίκη και αποφάσισε να επαναλάβει το ταξίδι του, «επιβραβεύοντας» για ακόμα μια φορά τον προορισμό με ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία κυρίως για τη διασκέδαση, τη συμπεριφορά των κατοίκων και τον πολιτισμό. Μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία όσων επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη είτε για αναψυχή (ποσοστό 95%) είτε για επαγγελματικούς σκοπούς και συνέδρια (ποσοστό 94%) θα πρότεινε ανεπιφύλακτα τον προορισμό σε φίλους και συγγενείς.

Η παρουσίαση της έρευνας πραγματοποιήθηκε από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Αριστοτέλη Θωμόπουλο και τον Managing Consultant της GBR κ. Stefan Merkenhof, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο “The Met”, παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης. Στην παρουσίαση της έρευνας παρέστησαν τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΞΘ και την παρακολούθησαν δημοσιογράφοι και ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης.

Στην εισαγωγή του, ο Πρόεδρος της ΕΞΘ έκανε ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός ότι η ικανοποίηση των ταξιδιωτών συγκεντρώνει τα υψηλότερα ποσοστά από το 2010 τόσο όσον αφορά στην προσωπικότητα του προορισμού, όσο και στη διαμονή των επισκεπτών στα ξενοδοχεία της πόλης και μάλιστα σε μια χρονιά που πως είπε, χαρακτηρίστηκε από δυσμενή γεγονότα για την επιχειρηματικότητα, δηλαδή ανασφάλεια, οικονομική ασφυξία και πολιτική αβεβαιότητα.

Ευχαρίστησε δε, τους ξενοδόχους-μέλη της ΕΞΘ για τις «πραγματικά υπεράνθρωπες προσπάθειές τους να ανταποκριθούν με επαγγελματισμό, συνέπεια και ποιότητα στο ρόλο τους» και να καταφέρουν να διατηρήσουν «ζωντανό» τον προορισμό, παρά τους «κλυδωνισμούς» και την υπερφορολόγηση, διατηρώντας σε ικανοποιητικά επίπεδα την ανταγωνιστικότητά του και συμβάλλοντας έτσι στον εθνικό τουριστικό αγώνα προσέγγισης και επίτευξης στόχων.

«Αυτός ο «άθλος» δεν είναι αποτέλεσμα συμπτώσεων ή τύχης, αλλά σκληρής δουλειάς και διαχρονικής προόδου στο «χτίσιμο» της τουριστικής εικόνας του προορισμού που βέβαια χρήζει περαιτέρω ανάπτυξης και πρωτοβουλιών, ώστε να καταφέρει η Θεσσαλονίκη να εδραιωθεί στο χάρτη με τους πλέον δημοφιλείς και ελκυστικούς διεθνείς city break προορισμούς», τόνισε ο κ. Θωμόπουλος.

Ο Πρόεδρος της ΕΞΘ εξέφρασε την ανησυχία του για τις επιπτώσεις του Brexit στην ελληνική τουριστική αγορά, σημειώνοντας πως η εξέλιξη αυτή αποτελεί ακόμα έναν παράγοντα ανασφάλειας σε «αχαρτογράφητα νερά». Αν και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επηρεαστούν οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, σημείωσε ωστόσο πως η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη και οι όποιες εκτιμήσεις είναι επισφαλείς, καθώς εξαρτώνται από πολλές παραμέτρους και από το πώς αυτές θα διαμορφωθούν. «Μετά το αρχικό μούδιασμα, απαιτείται ψυχραιμία. Πρόκειται για μια αναταραχή, ενώ κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια τι θα ισχύσει τελικά για τους συγκεκριμένους τουρίστες, για το νόμισμά τους ή κατά πόσο το Brexit θα επηρεάσει ενδεχομένως και άλλες αγορές», πρόσθεσε.

Όπως ανέφερε ο κ Θωμόπουλος, οι επισκέπτες δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από τις ξενοδοχειακές υποδομές και υπηρεσίες, όμως αυτό δεν αρκεί για να βελτιώσει τα οικονομικά στοιχεία των ξενοδοχείων, τα οποία παραμένουν σε μη ικανοποιητικά επίπεδα. «Παρά την ελαφρά αύξηση που σημείωσαν τα επίπεδα πληρότητας, η μέση τιμή δωματίου και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR), τα μεγέθη αυτά εξακολουθούν να κινούνται σε χαμηλά επίπεδα και να κατατάσσουν τη Θεσσαλονίκη στην τελευταία θέση της κατάταξης συγκρινόμενη με αντίστοιχες ευρωπαϊκές πόλεις», πρόσθεσε.

«Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν ελκυστικό προορισμό. Η προσωπικότητα της πόλης αναδεικνύεται από τους ταξιδιώτες αναψυχής ως ο βασικός λόγος που την επισκέφθηκαν και όπως προκύπτει από τη βαθμολογία του κοινού, είναι πολύ ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στη Θεσσαλονίκη, αξιολογώντας την με 8,2 οι ταξιδιώτες αναψυχής και με 8,1 οι ταξιδιώτες για δουλειά», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Merkenhof.

Ο Managing Consultant της GBR παρουσίασε συγκεκριμένα και αναλυτικά στοιχεία για τον προορισμό, τόσο για τους Έλληνες και ξένους επισκέπτες του, όσο και για την απόδοση των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης κατά την περσινή χρονιά. «Το συμπέρασμα είναι ότι η αξιολόγηση των πελατών για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, όσον αφορά στη σχέση ποιότητας / τιμής ήταν πολύ υψηλή, ωστόσο οι τιμές χρήζουν βελτίωσης ώστε να καταστεί ο προορισμός υγιής και από επιχειρηματική άποψη», κατέληξε.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Περιφερειάρχης ΠΚΜ κ. Απόστολος Τζιτιζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού ΠΚΜ κ. Αλέξανδρος Θάνος, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας, οι οποίοι και απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό. Στην εκδήλωση επίσης παρευρέθησαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ HELEXPO Α.Ε. κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, η Προϊσταμένη της Π.Υ.Τ. Κεντρικής Μακεδονίας κα Περσεφόνη Τρίχα, η Διοικητής του Τμήματος Τουριστικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης κα Αικατερίνη Ματθαίου, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου Δέλτα κ. Βαλάντης Παπαγεωργίου, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης κ. Βύρων Θεολόγης, ο Αντιπρόεδρος και η Διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού κ. Γιάννης Γερούκης και κα Μαρία Πάππα, ο Προϊστάμενος Μάρκετινγκ & Πωλήσεων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης κ. Πρόδρομος Μοναστηρίδης, ο Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» κ. Κλήμης Λεοντιάδης, ο Διευθυντής της ΕΠΑΣ Μακεδονίας κ. Αθανάσιος Αγριόπουλος, στελέχη του Τμήματος Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς και εκπρόσωποι τουριστικών, πολιτιστικών και άλλων φορέων της πόλης.

Για την πραγματοποίηση της έρευνας συνέβαλαν ουσιαστικά, τόσο τα ξενοδοχεία-μέλη της ΕΞΘ που συμμετείχαν σε αυτήν, όσο και οι επισκέπτες που δέχθηκαν να απαντήσουν στο σχετικό ερωτηματολόγιο, ενώ σημαντική ήταν η χορηγία της εταιρείας “Golden Chemicals”. Η ΕΞΘ επιθυμεί να ευχαριστήσει τη διεύθυνση του ξενοδοχείου “The Met” για την άψογη φιλοξενία, καθώς και τον κύριο χορηγό αερομεταφορών, την αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines που στηρίζει τις δράσεις της Ένωσης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.