Αρχική Εκπαίδευση Ξεναγοί: Ζητάμε την άμεση απόσυρση της επίμαχης πρότασης, καταγγέλλουμε την κατάργηση μιας...

Ξεναγοί: Ζητάμε την άμεση απόσυρση της επίμαχης πρότασης, καταγγέλλουμε την κατάργηση μιας άριστης εκπαίδευσης

Εκατόν έντεκα (111) Διπλωματούχοι Ξεναγοί υπογράφουν την παρακάτω επιστολή διαμαρτυρίας.

Η πολιτεία αποφάσισε να καταργήσει την εκπαίδευση των ξεναγών επιτρέποντας σε πτυχιούχους άλλων ειδικοτήτων απ όλον τον κόσμο, να αποκτούν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα μόνο με την παρακολούθηση 2μηνου σεμιναρίου, χωρίς να μιλούν ελληνικά και χωρίς να απαιτείται να διαθέτουν στοιχειώδεις γνώσεις για τον ελληνικό πολιτισμό.
Εμείς οι πτυχιούχοι άλλων ειδικοτήτων (είμαστε το 60% των ξεναγών), που φοιτήσαμε στις σχολές ξεναγών και αποκτήσαμε μετά από διπλωματικές εξετάσεις το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού, διαμαρτυρόμαστε έντονα για την κατάργηση της απαραίτητης αυτής εκπαίδευσης στις Σχολές Ξεναγών.
Το επάγγελμα του ξεναγού είναι πολύ ιδιαίτερο και σκληρό, απαιτεί πλήρη γνώση της Ελληνικής σύγχρονης ζωής και πραγματικότητας, καθώς και γνώσεις γεωγραφίας, γεωλογίας, χλωρίδας, πανίδας, ψυχολογίας, οικονομίας, κοινωνίας και κυρίως απαιτεί πρακτική άσκηση με επισκέψεις σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και όλα τα μουσεία της Ελλάδας, μαθήματα τεχνικής ξενάγησης και διαχείρισης ομάδων και κρίσεων για την ασφάλεια και προστασία του επισκέπτη.
Η ιστορία και η αρχαιολογία αποτελεί μέρος μόνο της εκπαίδευσης του ξεναγού, γι αυτό και οι πτυχιούχοι αρχαιολογίας δεχθήκαμε αγόγγυστα τη δύσκολη εκπαίδευση που μας μετέτρεψε σιγά-σιγά από μοναχικούς μελετητές του παρελθόντος σε εξωστρεφείς ρήτορες, που μπορούμε να μαγέψουμε το κοινό μας μόνο αν καταστήσουμε τη γνώση μας εύληπτη και κατανοητή.
Η Σχολή Ξεναγών είναι μια άριστη επαγγελματική σχολή που στοχεύει και καταφέρνει να συμπυκνώσει σε 2,5 χρόνια τη θεωρητική γνώση και την πρακτική άσκηση που χρειάζονται για το συγκεκριμένο επάγγελμα και κανένας από εμάς δεν μετάνιωσε που την έκανε, κανείς δεν αισθάνθηκε ότι έχασε το χρόνο του. Είναι η σχολή που σε βγάζει από τις αίθουσες διδασκαλίας και σε ταξιδεύει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, σε κάθε μουσείο και αρχαιολογικό χώρο, σε κάθε μνημείο και παραδοσιακό οικισμό, σε κάθε σπηλιά και φαράγγι με καθηγητές τους κορυφαίους επιστήμονες της κάθε ειδικότητας.
Εμείς οι ξεναγοί-πτυχιούχοι ΑΕΙ καταγγέλλουμε την κατάργηση μιας άριστης εκπαίδευσης, που μας επέτρεψε να επισκεφθούμε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας και να ολοκληρώσουμε σφαιρικά το γνωστικό μας πεδίο.
Καταγγέλλουμε την κατάργηση του μόνου επαγγέλματος στο οποίο είχαμε πρόσβαση άμεσα ως άνεργοι πτυχιούχοι ΑΕΙ μετά την αναγκαία εκπαίδευσή μας στις Σχολές Ξεναγών
Νοιώθουμε ότι η πολιτεία μας έχει εξαπατήσει δυο φορές.
Καταγγέλλουμε την μεθόδευση της πολιτείας να προσπαθεί εσκεμμένα να παρουσιάσει την απορρύθμιση του επαγγέλματος του ξεναγού σαν «άνοιγμα», όταν το μοναδικό «εμπόδιο» που έχει για την άσκησή του είναι η απαραίτητη επαγγελματική του εκπαίδευση. Αν ήθελε το κράτος πολλούς πτυχιούχους ξεναγούς, απλούστατα θα έπρεπε να κάνει σχολές ξεναγών σε πόλεις που διαθέτουν πανεπιστήμιο και να τις λειτουργεί τακτικά.
Αν η πολιτεία σεβόταν τους πτυχιούχους της, θα τους έδινε διεξόδους στο αντικείμενο που σπούδασαν. Δεν θα έστρεφε τους επαγγελματικούς κλάδους τον έναν εναντίον του άλλου, δημιουργώντας πάρεργα για να τους κρατά καθηλωμένους .
Αυτή η απορρύθμιση θα εξυπηρετήσει μόνο τα οικονομικά συμφέροντα λίγων εργοδοτών, οι οποίοι θα έχουν ξεναγούς χωρίς επαγγελματική και τουριστική συνείδηση, που θα ασκούν το επάγγελμα περιστασιακά ψάχνοντας για κάτι καλύτερο, που θα εργάζονται χωρίς ασφάλιση και άρα θα είναι φθηνότεροι και πιο πειθαρχημένοι (απελπισμένοι)

Ζητάμε από το Υπουργείο Τουρισμού την άμεση απόσυρση της επίμαχης πρότασης

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΙ ΞΕΝΑΓΟΙ-ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΑΕΙ

1)Χριστίνα Μητσοπούλου
Πτυχίο Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης, Σορβόννη-Paris IV (1992)
Μεταπτυχιακό στην Κλασική Αρχαιολογία, Σορβόννη-Paris IV (1995)
Διδακτορική Διατριβή, Κλασική Αρχαιολογία, ΕΚΠΑ 2007

2)Χαρά Κατσαρού
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Πλαστικών τεχνών και Επιστημών της τέχνης
Μεταπτυχιακό δίπλωμα Ιστορίας της Τέχνης ΑΠΘ

3)Σμαράγδα Τουλούπα
Master of Arts in Cultural Heritage Studies, 2006, Institute of Archaeology, University College London.

4)Αυγή Καλογιάννη
Φιλοσοφική Αθηνών Ιστορικό-Αρχαιολογικό

5)Ελένη Δημητρακοπούλου
Φιλοσοφική Αθηνών Ιστορικό Αρχαιολογικό
Μεταπτυχιακό Αρχαία Ιστορία-Επιγραφική LYON 2

6)Έλενα Σουλιώτη
Φιλοσοφική Αθηνών Τμήμα ιστοριας-αρχαιολογιας
Πτυχίο μεταπτυχιακών σπουδών στην προϊστορικη αρχαιολογια

7)Θεώνη Κάμπρα
Διεθνών Ευρωπαικών σπουδών, Πάντειο Πανεπιστήμιο

8)Κατερίνα Παπαμιχελάκη
Φιλοσοφική Αθηνών Ιστορικό-Αρχαιολογικό

9)Καλλιόπη Πάνου
Φιλοσοφική-Αγγλική Γλώσσα- Φιλολογία Πανεπιστημίου Αθηνών
Φιλοσοφική-Ιστορία- Αρχαιολογία Πανεπιστημίου Αθηνών
 
10)Δάφνη Γκούγκλα
Ελληνική Φιλολογία
Μεταπτυχιακό Κλασικής Φιλολογίας
Πανεπιστήμιο Λονδίνου, Μεγάλη Βρετανία

11)Ιόλη Βιγγοπούλου
Πτυχίο Οικονομικού τμήματος Νομικής Αθηνών
D.E.A, μεταπτυχιακό από το PARIS I’, PANTHEON -SORBONNE
και THESE DE DOCTORAT από το ίδιο PARIS I’, PANTHEON -SORBONNE
και την ECOLE DU LOUVRE

12)Κώστας Καστελλάκης
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό Αρχαιολογικό Κατεύθυνση αρχαιολογίας και ιστορίας τέχνης.

13)Κων/να Λιβιεράτου
Γερμανική & ελληνική Φιλολογία, Ιστορία και Αρχαιολογία
Master και διατριβή Διαχείρηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς

14)Χριστίνα Φωκιανού
ΤΕΙ  Λάρισας τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων, Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας

15)Γιαννακαρίου Τάνια
Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, Τμημα Ευρωπαϊκού Πολιτισμού

16)Διονύσης Φλεβοτόμος
Αρχαιολογία Πανεπιστήμιο της Ουαλιας

17) Χρύσανθος Βοσταντζόγλου
 Ισπανική και Ιταλική Φιλολογία – Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

18)Τιάγκου Κασσιανή
Φιλοσοφική-Γαλλική Γλώσσα & Φιλολογία ΑΠΘ

 19)Κουρτίδου Κατίνα
 Φιλολογία, Φιλοσοφική σχολή του Ρεθύμνου
 
 20)Κουλουράκη Μαρία
 Φιλοσοφικη σχολη Παν/μιου Αθηνων
 Τμημα Ιστοριας-Αρχαιολογιας
 
21)Γιούλη Τριανταφύλλου
Φιλοσοφική Αθηνών Φιλολογία
Σχολή διερμηνέων Κέρκυρας

22)Ελένη Πρεμέτη
Φιλοσοφική Αθηνών Ιστορικό-Αρχαιολογικό

23)Ανδρέας Λαζαρίδης
Φιλοσοφική Αθηνών Ιστορικό-Αρχαιολογικό

24)Αθηνά Γεωργιάδου
Οικονομικό τμήμα του ΠαΠει και του Πανεπιστημίου Πεκίνου Κινέζικης Παραδοσιακής Ιατρικής και Βελονισμού

25)Αρβανίτη Στέλλα
 Φιλοσοφικη-Ιταλικη Γλωσσα-Φιλολογία ΑΠΘ
 
 26)Ζωή Γιαννούτσου
 Φιλοσοφική-Ιστορία-Αρχαιολογία ΑΠΘ
 
 27)Δήμητρα Βούλγαρη
 Φιλοσοφική-Ιστορίας -Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών

28)Χρυσούλα Θεοδωροπούλου
Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου

29)Κατερίνα Μπακάκου
 Φιλοσοφική-Ιστορία-Αρχαιολογία ΑΠΘ
 
 30)Ελένη Μπεχλιβανίδου
 Ελληνικός πολιτισμός της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών
 Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
 
 31)Κασαπάκη Ιωάννα
 Φιλοσοφική- Ιστορία-Αρχαιολογία Α.Π.Θ.
 Μεταπτυχιακό στη Βυζαντινή Αρχαιολογία Α.Π.Θ
 
 32)Κατερίνα Τσαπάρα
 Φιλοσοφική, Φιλολογία
 Università degli Studi di Catania, Ιταλία
 Facoltà di Lettere e Filosofia
 
 33)Βιβή Πελοπίδα
 Φιλοσοφική Ιστορία-Αρχαιολογία ΑΠΘ
 
 34)Ναταλία-Γιασμίν Σιδέρη
Φιλοσοφία-Φιλολογία Πανεπιστημίου Πατρών
 
 35)Δημητρία Παπαδοπούλου
 Φιλοσοφική-Φιλολογία ΑΠΘ
 Μεταπτυχιακό Επιστήμης Επικοινωνίας
 & Πληροφόρησης Πανεπιστημίου Paris 12, Γαλλία
 Μεταπτυχιακό Επικοινωνίας
 & Μέσων Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών
 
 36)Σούκη Σεβαστιάνα
 Φιλοσοφική-Ιστορία-Αρχαιλογία ΑΠΘ
 
 37)Ελευθεράκης Ανδρέας
 Φιλοσοφική-Ιστορία-Αρχαιολογία, Πανεπιστήμιο Αθηνών
 
 38)Κατεργάρη Τριανταφυλλιά
 Φιλοσοφική-Ιστορία-Αρχαιολογία, ΑΠΘ
 
 39)Ιωακειμίδης Αναστάσιος
 Φιλοσοφική-Ιστορία Τέχνης-Αρχαιολογία ΑΠΘ
 
 40)Κακαγιάννης Δημήτριος
 Φιλοσοφική-Ιστορία-Αρχαιολογία, ΑΠΘ
 
 41)Πένογλου Πηνελόπη
 Αρχαιολογία-Ιστορία Τέχνης Πανεπιστήμιο Σπλιτ Σχολή Ζάνταρ, Κροατία
 
 42)Αυγουστάκη Ελένη
 Ελληνικός πολιτισμός της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών
 Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
 
 43)Παρλάκογλου Αναστασία
 Φιλοσοφική-Ιστορία-Αρχαιολογία ΑΠΘ
 
 44)Τσαμπίκα Αναστασά
 Αρχαιολογία-Φιλοσοφία-Γερμανική Φιλολογία
 Πανεπιστήμιο Φρανκφούρτης, Γερμανία
 
 45)Bollig Stephen
 Αρχαιολογία
 Frei Universitaet, Βερολίνο, Γερμανία
 
 46)Πλατή Μαρία
 Αρχαιολογία
 Πανεπιστήμιο Κιέλου, Γερμανία
 
 47)Στάθη Όλγα
 Φιλοσοφική-Ιστορία-Αρχαιολογία ΑΠΘ
 
48)Ρωμαίος Στυλιανός
Αρχαιολογία Πανεπιστήμιο Λέτσε, Ιταλία
 
 49)Παπαδημητρίου Δημήτρης
 Ιστορία Πανεπιστήμιο Βενσέν Παρίσι, Γαλλία
 
 50)Ανδρουλάκη Μαρία
 Φιλοσοφική-Αρχαιολογία-Ιστορία Πανεπιστημίου Αθηνών
           
 51) Παπαμιχαήλ Ματθαίος
 Ελληνικός πολιτισμός της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών
 Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
 
 52)Αργυράκη Μαρία
 Μεταπτυχιακό Πανεπιστημίου Σέφιλντ
 Μεγάλη Βρετανία
    
53)Καρακάση Μαρία
αρχαιολόγος

54)Πένυ Κολομβότσου
BA (Bachelor in Arts) in Museum Studies and in Leisure and Tourism (University of Central Lancashire UK, 2002)
ΜΑ in Museum Studies (University of Leicester, UK, 2006)

55)Βέργος Κωνσταντίνος
Παιδαγωγικό Ιωαννίνων   
Μεταπτυχιακό στο τμήμα πλαστικών τεχνών
& Επιστημών Τέχνης με ειδίκευση την μουσειοπαιδαγωγική
         
56)Βασίλης Καραμπάτσος
Αρχαιολόγος
 
57)Ξυλουράς Νίκος
Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών με κατεύθυνση Αρχαιολογία
 

58)Ιωάννα Διαλυνά
Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών με κατευθυνση Αρχαιολογία

59)Ελένη Κατσάνου
Ιστορία Τέχνης ΑΠΘ
Μεταπτυχιακό ΑΠΘ
 
60)Αντώνης Μανουσάκης
Ιστορία, Πανεπιστήμιο Νέας Υόρκης, ΗΠΑ
 
61)Ευτυχία Καλαμπουκίδου
ΙΕΚ Τεχνικών Συντήρησης Εργων Τέχνης

62)Ρούλα Κακκαβά
Αρχαιολογία Ρώμη

63)Πρωτοπαππά-Βαμβακά Λουίζα
Φιλοσοφική Αθηνών Ιστορικό-Αρχαιολογικό

64)Μαριέττα Κων/νου
Γεωγραφία-Ιστορία Ισπανία

65)Ελένη Λεπτουργού
Λατινικές Σπουδές Σαλαμάνκα

66)Χριστίνα Λάγγαρη
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό

67)Κων/να Γρίβα
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό

68)Φωτεινή Μανδηλαρά
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό

69)Νίκος Μπουσιούτης
Φιλοσοφική Θεσ/νίκης  Ιστορικό-Αρχαιολογικό

70)Μαρί-Αντρέ Κεντάκα
Κλασική Φιλολογία Aix en Provence Γαλλία

71)Αγγελική Χαροκόπου
Φιλοσοφική Αθηνών Αγγλική Φιλολογία

72)Γεωργία Σαμαρά
Βαλκανικών Σπουδών ΑΕΙ Φλώρινας

73)Παπαδημητρίου Βίκυ
Φιλοσοφική Αθήνας Γαλλική Φιλολογία

74)Αλεξάνδρα Γροπέτη
Φιλοσοφική Θεσ/νίκης Αγγλική Φιλολογία

75)Καραγεώργη Χρύσα
Κοινωνιολογία PARIS I, Γαλλία

76)Γεωργία Μπιζάκη
Διαιτολογία Αθήνα

77)Βασιλάκου Σταυρούλα
Συντήρηση Έργων Τέχνης Φλωρεντία

78)Στεφανίδου Ευφροσύνη
Ιστορία Τέχνης Σαλαμάνκα
Συντήρηση έργων τέχνης Φλωρεντία

79)Βεϊνόγλου Ελένη
Δραματική Σχολή Πέλου Κατσέλη
Δραματική Σχολή Β. Διαμαντόπουλου

80)Ευαγγελία Αγγελοπούλου
Φιλοσοφική Θεσ/νίκης Ιταλική Φιλολογία

81)Νίνα Πολυτίμου
Φιλοσοφική Αθήνας Ψυχολογία

82)Ναταλία Γιασεμή Σιδέρη
Φιλοσοφία Πάτρα

83)Μαριάννα Σωτηροπούλου
Οικονομικά LSE Αγγλία

84)Αγγελική Τσακανίκα
Κολλέγιο DEREE

85)Ελένη Μπένση
Ευρωπαϊκές Σπουδές LSE Αγγλία

86)Ηλίας Κατράδης
Διοίκηση Επιχειρήσεων Κολλέγιο DEREE

87)Αγγελική Μανιάτη
Ιστορία Αρχαιολογία Ρουμανία

88)Ειρήνη Λεμονάρη
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό

89)Κατερίνα Κοντογιαννίδου
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό

90)Κρίτων Πιπέρας
Ιστορία Τέχνης Αγγλία

91)Καλογεράκου καλλιόπη
Φιλοσοφική Θεσ/νίκης Ιστορικό-Αρχαιολογικό

92)Δανάη Κουσουρή
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό
Μεταπτυχιακό Μουσειολογίας

93)Αναστασία Ρήγα
Φιλοσοφική Αθήνας Ιταλική Φιλολογία

94)Κατερίνα Σκασίλα
Φιλοσοφική Θεσ/νίκης Ιταλική Φιλολογία

95)Χάρη Βελαχουτάκου
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό

96)Νόρα Ανδρεάδη
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό

97) Γιατρά Ελένη
Ιστορία Αρχαιολογία Σορβόνη, Γαλλία
Μεταπτυχιακό Μουσειολογία και Ιστ. Τέχνης Βέλγιο
 
98) Γκόγκα Ελένη
Αρχιτεκτονική Εσωτ. Χώρων Διακόσμηση Ιστ. Τέχνης Σχολή Δοξιάδη

99) Κατερίνα Καϊκη
Φιλοσοφική Θεσ/νίκης Ιταλική Φιλολογία

100) Τσιάρας Δημήτριος
Φιλοσοφική Θεσ/νίκης Ιστορικό-Αρχαιολογικό

101)Αβαρέτου Ευαγγελία
Δραματική Σχολή

102) Ερωτοπούλου Άννα
Παιδαγωγική Σχολή Γλωσσολογία Μόσχα

103) Δήμητρα Ποτσίκα
Τουριστικές Επιχειρήσεις ΤΕΙ Αθήνας
ΜΑ Μουσειακών Σπουδών Λονδίνο
ΜΑ Διερμηνεία Συνεδρίων Παν. Κύπρου

104) Εύη Καραχάλιου
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Ηρακλείου Κρήτης

105) Ελίνα Τανίδου
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Θεσ/νίκης

106) Σοφία Καρκαντζου
ΤΕΙ Τουριστικών Επαγγελμάτων

107) Γιώργος Γρηγορίου
Οικονομικά Georgia State University Αμερική

108) Έφη Βαρβατσουλάκη
Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων ΟΤΕΚ

109) Στέλλα Σύρου
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό
 
110) Μαρία Παπουτσάκη
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό

111) Μαλισσός Γιώργος
Φιλοσοφική Αθήνας Ιστορικό-Αρχαιολογικό

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο πτυχιούχος ΑΕΙ καθηγητής λυκείου ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να ξεναγήσει τους ίδιους του τους μαθητές στον αρχαιολογικό χώρο που πάνε σχολική εκδρομή! Είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν ξεναγό!
    Πλήρωνε κράτος για την δουλειά που ήδη πληρώνεται και οφείλει να την κάνει ο καθηγητής τους!
    Πλήρωνε κορόιδο γονιέ, για να μην χάσει η συντεχνία των ξεναγών τα προνόμια!!!

    • ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΑΙΟ!
      Είμαι (σχετικά νέος) εκπαιδευτικός και σας αναφέρω ότι έχω ψάξει το νόμο και έχουμε Δικαίωμα Ξενάγησης κατόπιν αδείας:

      “Δικαίωμα ξενάγησης χωρίς αμοιβή βάσει του άρθρου 28 του Ν.3498/ 24-10 2006 «Ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού και άλλες διατάξεις» έχουμε και στην εξής περίπτωση: Εκπαιδευτικοί που συνοδεύουν τους φοιτητές ή σπουδαστές ή τους μαθητές του σχολείου τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να αποδεικνύεται ότι πρόκειται για φοιτητές Πανεπιστημίων ή σχολείων και να επιδεικνύεται η λίστα των ονομάτων τους στο εξουσιοδοτημένο όργανο για τον σκοπό αυτό. Οι εν λόγω, κατ΄ εξαίρεση άδειες ξενάγησης σε εκπαιδευτικούς χορηγούνται από την αρμόδια Δ/νση του ΥΠΠΟ προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά που ορίζει το Υπουργείο Πολιτισμού και ελέγχονται από τους φύλακες των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων καθώς και από κάθε άλλο εξουσιοδοτημένο όργανο προς το σκοπό αυτό.”

      Και ενώ έχουμε το Δικαίωμα Ξενάγησης στους μαθητές μας, σας πιστοποιώ ότι ένας Ξεναγός (εάν είναι καλός) μπορεί να κάνει καλύτερα ξενάγηση σε ένα χώρο.
      Πέρυσι σε εκδρομή με το σχολείο στη Βεργίνα αποφασίσαμε να πάρουμε ξεναγό για τα παιδιά και ομολογώ ότι πολλά πράγματα δεν τα γνώριζα ούτε και εγώ…
      Μας έκανε εισαγωγή πρώτα έξω και μπήκαμε όταν έδωσαν εντολή οι φύλακες (είχε και άλλα σχολεία). Ήταν περιεκτικός ο λόγος, κατανοητός στα παιδιά, μιλούσε προς τους μαθητές, χωρίς να κοιτάει τις προθήκες (!) -τα ήξερε όλα απ’ έξω- τα παιδιά κοιτούσαν με ενδιαφέρον, και προς το τέλος (μετά από καμιά ώρα περίπου), όταν πήγε να κάνει “κοιλιά” το θέμα, άρχισε να ρωτάει τους μαθητές έξυπνα quiz για κάποια ευρήματα… Πιστεύω άξιζε
      Ενώ άλλα σχολεία χωρίς ξεναγό μας προσπερνούσαν και βγαίναν στο 10λεπτο, γινόταν όχλος, σταματούσαμε την ξενάγηση μέχρι να περάσουν, βγάζανε φωτογραφίες, τους φώναζαν οι φύλακες…
      Σχετικά μάλιστα με την αμοιβή μας είπε ότι για τα σχολεία είναι διαφορετικές οι αμοιβές και το συνολικό κόστος (αν θυμάμαι καλά…) ήταν περίπου 2 € για κάθε μαθητή και το προσθέσαμε στο συνολικό κόστος της εκδρομής.

  2. Να δουλέψει και κανένας άλλος σε αυτή τη χώρα. Σιγά μην χρειάζεται 2,5 ΧΡΟΝΙΑ (αν μπει με την πρώτη!) ένας πτυχιούχος ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ για να γίνει ξεναγός. Κανονικά πρέπει όλοι οι μη απόφοιτοι ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ να είναι τυχεροί που δεν τους αφαιρείται η άδεια

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.