Αρχική Ελλάδα Το 2012 η καθιέρωση του ηλεκτρονικού τιμολογίου για επιχειρήσεις και δημόσιο

Το 2012 η καθιέρωση του ηλεκτρονικού τιμολογίου για επιχειρήσεις και δημόσιο

Το 2012 η καθιέρωση του ηλεκτρονικού τιμολογίου για επιχειρήσεις και δημόσιοΤην καθιέρωση του ηλεκτρονικού τιμολογίου για τις επιχειρήσεις και για το δημόσιο ανακοίνωσαν στις αρχές Αυγούστου, οι ηγεσίες των υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Με την καθιέρωση του ηλεκτρονικού τιμολογίου απαλλάσσονται σταδιακά οι επιχειρήσεις από το μεγάλο διοικητικό και οικονομικό βάρος των συναλλαγών σε χαρτί, μεταφέροντας όλη την οικονομική δραστηριότητα στο διαδίκτυο και σε ασφαλή πληροφοριακά συστήματα. «Αυτοματοποιούμε πλήρως μια επίπονη, χρονοβόρα και ακριβή διαδικασία για τις επιχειρήσεις, και απελευθερώνουμε έτσι σημαντικούς οικονομικούς πόρους προς άλλες πιο παραγωγικές δραστηριότητες», σημείωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης.
Παράλληλα, σύμφωνα με υπολογισμούς, κάθε χάρτινο τιμολόγιο που εκδίδει μια επιχείρηση, κοστίζει από €7 έως €15. Αντίστοιχα, κάθε ηλεκτρονικό τιμολόγιο κοστίζει από €0,60 έως €4. «Η διαφορά είναι κολοσσιαία, όπως αντιλαμβάνεστε, καθώς το ηλεκτρονικό τιμολόγιο μπορεί να είναι έως και 10 φορές φθηνότερο από το χάρτινο, αποφέροντας σημαντικές οικονομίες σε μια επιχείρηση», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης.
Αν ληφθεί υπόψη ότι ο ετήσιος αριθμός τιμολογίων που εκδίδονται στην Ελλάδα υπερβαίνει τα 200 με 250 εκ. ευρώ, τότε το μέγεθος του οικονομικού οφέλους που θα μπορούσε να προκύψει για τις επιχειρήσεις συνολικά, με την εφαρμογή της πλήρους ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις συναλλαγές τους, μπορεί να ανέλθει τουλάχιστον στο 1 δις ευρώ.
Ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων, κ. Διομήδης Σπινέλλης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, ξεκαθάρισε ότι «οι υπάρχουσες υποδομές μπορούν να ανταπεξέλθουν στις διαδικασίες που απαιτούνται», ενώ προσέθεσε ότι «έχει ήδη κατακυρωθεί και ο διαγωνισμός για το καινούριο υπολογιστικό κέντρο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και υπολογίζουμε ότι στο επόμενο εξάμηνο -έχουμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα στη διάθεσή μας- να έχει ολοκληρωθεί η εγκατάστασή του».
Ο γενικός γραμματέας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων, κ. Γιάννης Καπελέρης, τόνισε ότι «με αυτή τη διαδικασία υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες, ώστε η δυνατότητα έκδοσης εικονικών και πλαστών φορολογικών στοιχείων να εκμηδενίζεται. Πέραν τούτου, οι ασφαλιστικές δικλείδες οι οποίες θα δοθούν κατά τη διαδικασία υλοποίησης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα διασφαλίζουν και τα δημόσια έσοδα όσον αφορά το θέμα του ότι θα βάλουμε κόφτες όσον αφορά τον ενημερότητα».
Τέλος, συμφωνήθηκε και από τα τρία συναρμόδια υπουργεία τα επόμενα βήματα της πρωτοβουλίας, τα οποία είναι:
    •    Μέχρι το Σεπτέμβριο 2011, θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με κοινωνικούς εταίρους, το ενιαίο πρότυπο ηλεκτρονικού τιμολογίου
    •    Δράσεις ενημέρωσης και διάδοσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης βήμα βήμα έως το τέλος του χρόνου
    •    Υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις συναλλαγές των επιχειρήσεων με το δημόσιο (Business to Government – B2G)
    •    Καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις συναλλαγές μεταξύ φορέων του Δημοσίου (Government to Government – G2G)
    •    Δράσεις κρατικών ενισχύσεων, όπως ένα επιχειρηματικό κουπόνι που θα δίνεται προς τις επιχειρήσεις, ώστε η μετάβαση και η προσαρμογή στο νέο σύστημα να γίνει όσο το δυνατόν πιο ομαλά

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.