Αρχική Tourism Είναι απόλυτη ανάγκη η επιμόρφωση όλων των εμπλεκομένων στις υπηρεσίες της τουριστικής...

Είναι απόλυτη ανάγκη η επιμόρφωση όλων των εμπλεκομένων στις υπηρεσίες της τουριστικής βιομηχανίας

Είναι απόλυτη ανάγκη η επιμόρφωση όλων των εμπλεκομένων στις υπηρεσίες της τουριστικής βιομηχανίαςΜια επιστολή απο τον Μιχάλη Δημοσθένους, Ειδικό σε Θέματα Τουρισμού και Επιμόρφωσης στην Κύπρο

“Αναφέρομαι στη οργάνωση της τουριστικής βιομηχανίας, εν σχέση με τις προσφερόμενες επαγγελματικές υπηρεσίες προς τον επισκέπτη τουρίστα, για καλύτερα μελλοντικά αποτελέσματα. 
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι ότι μέρος των προσφερομένων υπηρεσιών δεν ανταποκρίνονται στο τουριστικό πακέτο που ο σημερινός επισκέπτης  τουρίστας αγοράζει για να περάσει τις διακοπές του στη Κύπρο.
Απώτερος στόχος είναι, ο τουριστικός προορισμός  μας, να προσφέρει επαγγελματικές υπηρεσίες, που να ικανοποιούν τον επισκέπτη τουρίστα σε τέτοιο βαθμό, ώστε να ολοκληρώνει τις διακοπές του με τις καλύτερες εντυπώσεις και να του δημιουργείται έντονα η επιθυμία, να μας ξανάρθει. Τότε πετυχαίνουμε τον στόχο μας και συνάμα κερδίζουμε και πολύ καλή διαφήμιση , προς τους φίλους και γνωστούς, αυτών που μας επισκέφθηκαν και έφυγαν ευχαριστημένοι, να επισκεφθούν τη Κύπρο και αυτοί για τις διακοπές τους.  
Φάνηκε ξεκάθαρα τα τελευταία οκτώ  χρόνια, ότι οι υπηρεσίες μας προς το σημερινό επισκέπτη έχουν επηρεαστεί  από την παρουσία ορισμένων ανειδίκευτων υπαλλήλων ντόπιων και ξένων,  που έχουν εργοδοτηθεί στην υπηρεσία της τουριστικής βιομηχανίας.  Τα άτομα αυτά είναι χωρίς ειδική επαγγελματική  κατάρτιση, άτομα που δεν έχουν καμία σχέση με την ιστορία τον πολιτισμό και τη κουλτούρα της Χώρας μας  και  προξενούν κακά αποτελέσματα στις  αναμενόμενες επαγγελματικές υπηρεσίες προς τον σημερινό επισκέπτη  τουρίστα, ο οποίος πληρώνει και αναμένει να έχει ποιοτικές διακοπές..
Ακούοντας και διαβάζοντας, τα αποτελέσματα από διάφορες έρευνες, σχόλια και παράπονα επισκεπτών καθώς και την πρόσφατη  μελέτη του πανεπιστημίου Κύπρου, και τις  διάφορες εντυπώσεις στα γραφόμενα των καταναλωτών στο ημερήσιο τύπο  δεν μπορεί παρά να προβληματιστούμε για να διορθώσουμε τα κακώς έχοντα, προτού να είναι αργά.
Τονίστηκε επίσης, στις  πρόσφατες Τουριστικές  εκθέσεις,  ότι πρέπει να προσέξουμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες μας προς τους επισκέπτες τουρίστες, το φυσικό περιβάλλον, να είναι καθαρό και προσεγμένο, οι ιστορικοί και πολιτιστικοί μας χώροι να είναι πάντοτε οργανωμένοι με επαγγελματικό προσωπικό, οι παραλίες μας καθαρές και τα όλα τα αλλά που ο επισκέπτης έρχεται σε επαφή  ώστε να δημιουργεί τις καλύτερες εντυπώσεις μαζί με την ομορφιά που απλόχερα η φύση χάρισε σ’ αυτό τον τόπο.  
Βάση αυτών των δεδομένων είναι απόλυτη ανάγκη η επιμόρφωση όλων των εμπλεκομένων  στις υπηρεσίες της τουριστικής βιομηχανίας για να καταρτιστούν  επαγγελματικά σωστά  στα καθήκοντά που διεξάγουν και να διακατέχονται από τουριστική και περιβαλλοντική συνείδηση.  Έτσι θα αναβαθμίσουμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες και θα καταστεί ο τουριστικός προορισμός Κύπρου ελκυστικός και ανταγωνιστικός.

Οι επηρεαζόμενοι στη Τουριστικές υπηρεσίες για  εξυπηρέτηση και επιτυχία του τουριστικού πακέτου είναι οι ακόλουθοι
Υπαλλήλοι  αεροδρομίων,  αεροσυνοδοί  – Οδηγοί ταξί και λεωφορείων – Τουριστικοί αντιπρόσωποι Τουριστικοί πράκτορες,   τροχονόμοι – Αστυνομία – Υπαλλήλοι Ξενοδοχείων  Αγροτουρισμού- Εστιατορίων – ξεναγοί, Καταστηματάρχες – Περιπτεράδες – Φροντιστές  Παραλιών, Υπαλλήλοι μουσείων – μαθητές  και πανεπιστημίων, φροντιστές Ιστορικών μονών και Εκκλησιών.

Οι αρμόδιοι της Τουριστικής βιομηχανίας να καθορίσουν επαγγελματικές προδιαγραφές, κανονισμούς  και πρότυπα σε όλες τις υπηρεσίες, ώστε αυτοί που ασχολούνται με τουριστικά επαγγέλματα, να είναι επαγγελματίες στο τομέα τους. Οι δε επιμόρφωσης σε ουσιώδη θέματα ποιότητας να εφαρμοστή  σε τέτοιο βαθμό που για όλους μας να γίνει η αρχή προς την επιτυχία εφόσον δεν μπορεί να νομοθετηθεί υποχρεωτικά.  Οι υπάλληλοι στην τουριστικοί βιομηχανία να γνωρίζουν τα επαγγελματικά τους καθήκοντα και τις ευθύνες καθώς και την γνωριμία της τουριστικής και πολιτιστικής Κύπρου, τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα. Με αυτές τις προδιαγραφές οι εργαζόμενοι στην τουριστική βιομηχανία, θα βοηθήσουν στην οικονομική άνοδο της επιχείρησης που υπηρετούν και γενικότερα την οικονομία της χώρας μας.
Αν αναβαθμιστούμε σαν τουριστικός προορισμός, με ποιοτική εξυπηρέτηση και η τουριστική βιομηχανία θα επανακτήσει ποιοτικούς πελάτες που θα έρχονται να γνωρίσουν την Ιστορία, τον Πολιτισμό, τις γαστρονομικές γεύσεις, την καθαρή υγειονομική φροντίδα και ασφάλεια της διαμονής και το φυσικό περιβάλλον της χώρας μας. Τότε το τουριστικό πακέτο για τους επισκέπτες μας θα έχει επιτυχία και έτσι θα  έχουμε συνεχείς και επιτυχημένες διακοπές για τους επισκέπτες μας
Με τέτοια οργάνωση, θα καταστούμε ένας ποιοτικός ολοκληρωμένος τουριστικός προορισμός, ανταγωνιστικός μεταξύ των τουριστικών προορισμών της Μεσογείου και οι καταναλωτές θα μας επιλέγουν για πετυχημένες διακοπές.

Μιχάλης Δημοσθένους
Ειδικός σε Θέματα Τουρισμού και Επιμόρφωσης
( Μέλος Επιτροπής Τουρισμού ΟΕΒ)99657037 info@elpistravel.com”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.